FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Rop 13. 10. 2011 18:29

Lama ... jsem ... díky
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 13. 10. 2011 18:42

Tak oni se už i kurzově oddělili od ČSOB a dokonce mají lepší kurzy? :shock:
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod voshi 13. 10. 2011 19:04

Jenom aby se neoddělili tak, že to potom povede k novátorskýmu zdražování.
voshi
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 10. 2011 11:03

Kontrolní otázka:
Máte u FIO souhlas s inkasem. Ten zrušíte a za pár dnů založíte nový, ve prospěch stejného inkasujícího účtu, se stejným variabilním symbolem, ale s jiným termínem inkasa a s jiným limitem. Co se stane, když se inkasující pokusí peníze inkasovat?

Nebudu vás napínat, FIO mu to zamítne...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 17. 10. 2011 11:50

To jsou tedy amatéři. :-)
ultima__ratio
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 10. 2011 12:40

Tak bohužel, po výměně několika mailů konstatuji, že "amatéři" je velmi slabé slovo. Ještě ani nepostřehli, že ta inkasa jsou tam 2, jedno zrušené - neplatné a druhé platné. No co, banku už jsem měnil asi 6, tak holt po 5 letech půjdu o dům dál :-(.

EDIT: Takže bohužel, něco takového jsem ještě nezažil, FIO ústy klientského pracovníka JH trvá na tom, že je vše v pořádku...
děkuji Vám za informaci, ovšem stále se jedná o zcela identická inkasa se stejným povoleným účtem i stejným variabilním symbolem. Tyto údaje jsou pro provedení inkasa porovnávány zpětně, nikoli datum, kdy bylo inkaso zrušeno a kdy bylo zadáno úplně stejné, jen s jiným limitem. Inkaso ani nebylo nutné rušit, ale stačilo pouze změnit limit u již stávajícího inkasa.

Oni vůbec neberou v úvahu to, že původní inkaso má status zrušené... a že vedle toho zrušeného je tam ještě platné... No nic, už jsem požádal o založení účtu v mBank.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 17. 10. 2011 13:18

v mbank? no kdo chce kam... myslíš že bys nenašel lepší nabídku?
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 10. 2011 13:21

ZUNO? Tam mne odrazuje Raiffka v pozadí... Jsem ochoten platit maximálně za výběr z bankomatu, rozhodně ne za příchozí a odchozí platby.

BTW nápad nezabývat se u toho inkasa statusem "zrušený" je velice pozoruhodný... Když bude mít někdo dvě stejná auta, jedno odhlášené a druhé v provozu, tak bude muset platit povinné ručení za obě... Jsou přece identická :roll: .
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4honza 17. 10. 2011 13:33

Tak blbci jsou všude... podle jednoho člověka se nedá dělat úsudek o celku. Možná to jmenovaný JH nepochopil, má dneska špatný den nebo ještě nestihl absolvovat školení komunikace se zákazníkem.

Pokud je nastavení přesně jak popisuješ, tak tam mají asi nějakou chybu a nic na tom nemění, že se nastavení dá i modifikovat a nejen zrušit a založit znovu.

Další možnost je, že požadavek na inkaso přišel před změnou toho limitu - protože inkaso se neprovede ihned, v podstatě to funguje také dávkovým způsobem - datovým souborem se stejně jako při příchozí platbě přijme požadavek a pak se v obvyklém čase odešle dávka ke zpracování do ČNB - takže zpracování ve FIO obvykle trvá jeden pracovní den.
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 10. 2011 13:42

Nastavení se právě modifikovat nedá - nešlo jen o změnu limitu, ale o to, že ČEZ změnil termíny placení záloh - tj. původně bych platil v listopadu, teď v říjnu. A to jinak než zrušením a založením nového udělat nešlo. A zrušený to bylo víc jak před měsícem, to nové založené dva dny po zrušení starého. Před zrušením starého nové založit nešlo, řvalo to, že už existuje inkaso na shodný účet se shodným VS (což je logické). Ale že při zpracování nebudou brát v úvahu status zrušeno - za to by snad měl student vyletět od zkoušky v prváku...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 17. 10. 2011 14:04

TM : já si myslím, že odchodem od Fia a přechodem někam jinam si moc nepolepšíš.
BTW ČEZ má více účtů (u KB, ČS i ČSOB), neumějí inkasovat z ostatních účtů, aby se to netlouklo s tím zrušeným inkasem?
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 10. 2011 14:15

Já za 5 let zatím s FIO problémy neměl (vyjma dvou drobností, kdy mně slíbili poslat nějaký mail a vykašlali se na to), ale dneska mne to prostě vytočilo. Argumentovat tím, že ty dva souhlasy jsou identické, když jeden z nich je zrušený...

To jako že bych napsal ČEZu, aby to inkasovali z jiného účtu, protože ve FIO nedokáží rozpoznat zrušený příkaz k inkasu? No to snad ne :pozor .
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4honza 17. 10. 2011 14:24

Pokud to odmítají nyní řešit, tak prostě písemná reklamace - tím by se to mělo dostat k někomu, kdo má šanci to skutečně vyřešit, nikoliv pouze k odpálovavačům na helpdesku.

Pokud se pamatuju ČEZ posílá požadavek na inkaso podle toho v jaké bance je cílový účet a jinak to nastavit nejde. Alternativa je pouze SIPO (v případě eTarifů), jinak se dá platit i převodem. Oni snad běžný převod připíší, pokud to pošleš se správným VS na daný účet, ale to bude lepší ověřit přímo s ČEZem.
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 10. 2011 14:29

Napsal jsem dotyčnému, ať mně pošle kontakt na nadřízeného - poslal nějakou mailovou adresu, tak nevím, jestli to nebylo na uklízečku ;-).

Inkasem musím platit právě kvůli eTarifu, SIPO si nehodlám zřizovat ani náhodou. Převodem to připíší určitě - první inkaso před pár měsíci neproběhlo, protože mne ani ve snu nenapadlo, že se ČEZ pokusí inkasovat už 2 dny po žádosti o eTarif a souhlas s inkasem tedy ještě nebyl platný a platil jsem to tedy převodem jako normálně.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 17. 10. 2011 14:38

4honza píše:Pokud se pamatuju ČEZ posílá požadavek na inkaso podle toho v jaké bance je cílový účet a jinak to nastavit nejde.
Přesně tohle jsem měl na mysli. ČEZ má 3 účty:
- 7770227/0100
- 844844844/0300
- 4444442/0800
A protože platím přes SIPO, tak nevím, z jakého inkasují a jestli to je na volbě klienta. Líná huba, holé neštěstí ;-)

-- 17. 10. 2011 15:39 --

Tomáš Marný píše:Inkasem musím platit právě kvůli eTarifu,
Já mám také eTarif a platím normálně přes SIPO :hm
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků