FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod finex5 27. 4. 2015 12:04

vlazy píše:"Brání" mi v tom např. .....

Jinými slovy vy vlastně nic nevíte, jen na základě vašich domněnek "předpokládáte". Evidentně neznáte zákon o platebním styku, neznáte výkladová stanoviska ČNB k tomuto zákonu.

A která banka v Česku umožňuje vydat platební kartu bez podpory bezkontaktního placení? Možná ještě některá taková je, ale nemusí vyhovovat po jiných stránkách např. poplatek za kartu nebo vedení účtu atp..

No vidíte. Takže problém není v tom, že by vám tu kartu banky nutily. Vy jen nejste schopen a ochoten vybrat si takové řešení, které by vám vyhovovalo. Nejspíše využíváte nějakou garážovou banku "zdarma" a rozčilujete se tady, že nemáte širokou nabídku produktů nebo služeb, které byste si zrovna vy přál. ;-)

Můžete ty bezkontaktní karty s platbami bez PINu kdokoliv obhajovat jak chcete a nebo se třeba kvůli tomu stavět na hlavě, ale stejně to nijak neobhájíte, protože to obhajitelné není.

V zásadě je zajímavé, že máte ničím nepodložené obavy ze zneužití bezkontaktních plateb a následného odmítnutí banky vám v tomto případě pomoci, ale nejspíše vám vůbec nevadí podepisovat šílenou smlouvu s FIO plnou proti-klientských ustanovení se závažnými důsledky.
finex5
Diskutér

Odeslat příspěvekod z.pepa 27. 4. 2015 12:07

"V té tabulce u tebou uváděného článku těch bank kde je možné získat pouze kontaktní kartu nebo umožňují blokaci bezkontaktní funkce na výběr příliš není a ne všechny z nich jsou dostatečně zajímavé."

Pokud je pro vás priorita mít kontaktní kartu, tak nezbyde, než tu banku vzít se vším všudy.

Osobně se mi taky bezkontakní karty nelíbí, ale jsem u Fio, protože služby této banky převyšují mojí paranoiu.
z.pepa
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 27. 4. 2015 12:10

finex5 píše:No vidíte. Takže problém není v tom, že by vám tu kartu banky nutily. Vy jen nejste schopen a ochoten vybrat si takové řešení, které by vám vyhovovalo. Nejspíše využíváte nějakou garážovou banku "zdarma" a rozčilujete se tady, že nemáte širokou nabídku produktů nebo služeb, které byste si zrovna vy přál. ;-)

Nejsmutnější je, že kaktusář zrovna má i Genius Gratis u GEMB, k němuž si může nechat vydat kontaktní Maestro, ale to by zase nemohl zasírat vlákno Fio banky...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 27. 4. 2015 13:05

z.pepa:
Kontaktní a tím i bezpečnější karta je pro mne prioritou. Situace je ale taková jaká je a není příliš na výběr a proto je třeba brát karty takové jaké banka nabízí a to i přes to, že se nám to nelíbí. To ale neznamená, že bychom s tím měli být jednoznačně spokojení a nemohli bychom se ozývat když něco není v pořádku. Já u FIO, ale i u některých jiných bank jsem proto, že mi tam některé jejích služby vyhovují. To, že nabízejí pouze zmetkové bezkontaktní karty se mi sice vůbec nelíbí, ale nezbývá nic jiného než to akceptovat.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod guru jára 27. 4. 2015 13:30

Kontaktni karta je bezpecnejsi akorat pro banku, neopravnena transakce s PINem nebude v reklamaci uznana, naopak neopravnena transakce bez PINu bude vzdy v reklamaci uznana a penize vraceny, takze je bezkontaktni karta pro klienta vyhodnejsi a bezpecnejsi, ale hlupak to nikdy nepochopi.
guru jára
Diskutér

Odeslat příspěvekod nnnokiaE52 27. 4. 2015 17:41

Hlupák to hlavně pochopit nechce.. On snad ani tu kontaktní kartu nechce, spousta lidí mu tady nabízela možnosti i vysvětlení, ale on bude dál zasírat.
A když dojdou argumenty, tak nastupují nekonečné citace a spousta plevele :oops:
nnnokiaE52
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod finex5 27. 4. 2015 18:16

Zase jeden skvělý případ "kvalitních" služeb této banky. :D

http://www.bankovnipoplatky.com/poradna ... lady-28067
finex5
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 27. 4. 2015 18:22

guru jára píše:hlupak to nikdy nepochopi.
nnnokiaE52 píše:Hlupák to hlavně pochopit nechce..
Tak to jste chlapečci docela trefně o sobě napsali.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod nnnokiaE52 27. 4. 2015 18:33

Citace a plevel. Dej už pokoj a neodbihej od tématu, tvého tématu..
nnnokiaE52
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radecekh 27. 4. 2015 18:46

finex5 píše:Zase jeden skvělý případ "kvalitních" služeb této banky. :D

http://www.bankovnipoplatky.com/poradna ... lady-28067


Tenhle případ ale spíš svědčí o tom, že to nezvládla ta banka, co jí patří ten bankomat. Fio prostě dostala ze zahraniční banky požadavek na výplatu. Částku strhla klientovi a naúčtovala mu i poplatek za výběr.
Za pár dní jim zahraniční banka peníze vrátila, tak je zase převedli klientovi. Pravděpodobně to nebyla žádná standardní operace, takže automaticky klientovi nevrátili ten poplatek. Když reklamoval, bez řečí mu ho vrátili.
Nevěřím, že by to dopadlo jinak u kterékoliv jiné banky u nás.
Tím nechci Fio nějak bránit, jen mě nenapadá, jak takovým případům může zabránit.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod finex5 27. 4. 2015 19:04

Děláte si srandu? Banka ví, že se jedná o výběr z ATM a jestliže je operace zahraniční bankou chybně zaúčtována a poté stornována, má klientovi vrátit nejen reklamovaný poplatek, ale také neoprávněně strženou částku. Jakékoli chyby vyplývající z transakce si mají banky řešit mezi sebou spolu s karetní asociací.

Že tuto nesmyslnou transakci sami neodhalili a nevyřešili automaticky by se dalo pochopit. Co se ale pochopit nedá je fakt, že tenhle nesmysl obhajují potom co je klient upozornil a transakci reklamoval. Další z řady případů jak přistupují v této bance ke klientům. A to nemluvím o tom, že to odporuje zákonu o platebním styku.
finex5
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 27. 4. 2015 19:08

nnnokiaE52:
Už by jsi měl asi spát nebo se ke spaní chystat chlapečku a nevysedávat u počítače. Pro malé děti už je na to čas. :-)
Já jsem k tématu napsal dost, ale když to pochopit nechceš tak jak jsi psal tak to já už za to nemůžu a nic s tím bohužel nenadělám.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod franko_cz 28. 4. 2015 05:19

Boha jeho.
franko_cz
Diskutér

Odeslat příspěvekod radecekh 28. 4. 2015 05:32

finex5: On ten případ je vůbec nějaký divný a nedivil bych se, kdyby byl celý smyšlený. Nikde není žádný důkaz, navíc ty částky moc nesedí. Aby byl poplatek za výběr v zahraničí 100 korun, musel by člověk vybírat ekvivalent 4 tisíc korun. Pak je ale rozdíl 200 korun mezi datem výběru a zúčtování 5 %, což se mi zdá už hodně během pár dní.
A osobně se mi ani nezdá, že by cizí banka strhla peníze, aniž by k výběru došlo. To přeci nezáleží na rozhodnutí nějakého Joudy, který to může samozřejmě zvorat, ale na softwaru bankomatu, který by se stejně musel chovat i v jiných případech a klienti by tu banku sežrali za živa.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 28. 4. 2015 06:19

Pokud mu banka peníze zaúčtovala (deviza-prodej) a pak vracela (deviza-nákup), tak by těch 5 % klidně odpovídalo...
fremantle
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků