FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod libol 7. 5. 2015 10:09

Tak ty jsi psal, že když zrušíte účet/účty. Nikde jsi nepsal, že ukončíš všechny smluvní vztahy s bankou a požádáš o výmaz osobních údajů
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 7. 5. 2015 11:10

A zrušení účtu je podle tebe co? Nebo myslíš, že do banky půjdu s advokátem, aby mi ohlídal smluvní dokumentaci?

Když laik řekne, že chce založit účet, tak neřeší, že reálně podepíše třeba 3 různé smlouvy na 3 věci, protože tomu nerozumí.

Když laik řekne, že chce zrušit účet, tak je snad jasné, že chce ukončit smluvní vztah s bankou.

Pokud banka nechává běžet i ostatní smlouvy (internetbanking, marketingové oslovení, zařazení do soutěže), tak to má při rušení účtu jasně říct a zeptat se, jestli ostatní produkty chci uchovat nebo ne.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod paty07 7. 5. 2015 17:24

Laik neřeši, nerozumí tomu a podepíše vše, protože, co by to četl. Proč by mu někdo chtěl uškodit. Pak to dopadá tak, že brečí jaký jsou to zloději a jak je možné, že se stát nepostaral.

Přitom by stačilo jenom přijít a říct, že chce klient ukončit smluvní vztah na
všechny produkty.

Pak vypadám jako exot, když si chci vklidu přečíst, co mi pracovník v bance dal a stejný pocit má moje poučená babička. Když mi říkala story, jak chtěla smluvní podmínky, když ve smlouvě je, že s nimi souhlasí. Prý tam slípka běhala 10 minut než se je podařilo najít/vytisknout :D
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 8. 5. 2015 15:38

Tady si každý může přečíst negativní důsledek nezodpovědnosti banky, která řádně neukončí všechny smluvní vztahy s klientem, ačkoli to klient oprávněně očekává: http://www.informaceohypotekach.cz/news ... muze-stat/
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod guru jára 8. 5. 2015 18:25

Take jsem se divil, ze po zruseni posledniho bankovniho produktu u CS mi zustalo aktivni prazdne S24, ale po dalsich dvou letech uz v nem mam novy produkt KKK.
guru jára
Diskutér

Odeslat příspěvekod ripper6 11. 5. 2015 22:11

finex5 píše:IB jako nezávislá služba funguje i v dalších bankách. Vázat ho na existenci běžného účtu je úplný nesmysl, obzvlášť když banka poskytuje i řadu dalších služeb. Automaticky ho zruší v některých polobankách, kde je běžný účet povinnou součástí "rámcové smlouvy", např. mBank, ZUNO, apod...


Jenze tohle ne kazdej vi, ne kazdej z tech lidi je bankovni znalec. Nevim do jakej miry to vohrozi toho cloveka, ale pokud mu tam potom banka neco zavede, pripadne to nekdo zneuzije tak za to by mela mit odpovednost jedine banka. Ta totiz by mela alespon toho cloveka informovat co zruseno bylo a co ne. Pokud proste dostanu dopis, ze veskere zavazky vuci bance byly vyporadany, radne ukoncen ucet tak beru ze to mam vyrizeny. Nebudu tam volat a ptat se, jestli me nahodou nemuzou sami se nekde poslat penize, pripadne prijmout a jestli me tam potajmu nedaj nakou sluzbu?? To by asi dobre cumel banker :D
Pokud to tak funguje, pak je lepsi nikde nic dalsiho nezakladat. To pak tady tem lidem stoji za to usetrenych 100kc nekde kdyz potom banka je stiha pro XY tisic jako dluzniky? :-D

Zkusilo se to u Ceskej sporitelny a IB 24 po zruseni uctu pise toto:
Nemáte roli disponenta ani zmocněné osoby k žádnému účtu, přístup do aplikace není možný.

mBank tez radne zrusila IB a poslala sms. Proto dalsi ucty uz ja sam zakladat nechci a dalsi karty. Cim vic toho budu nekde mit, fajn usetrim treba kilo ale za par let me hodej exekuci XY tisic :shock: Sice nejlepsi vobrana na tohle je, nic nemit, kdyz nic neni ani smrt nebere :twisted:

-- 11. 5. 2015 23:15 --

paty07 píše:Pak vypadám jako exot, když si chci vklidu přečíst, co mi pracovník v bance dal a stejný pocit má moje poučená babička. Když mi říkala story, jak chtěla smluvní podmínky, když ve smlouvě je, že s nimi souhlasí. Prý tam slípka běhala 10 minut než se je podařilo najít/vytisknout :D


Je to tak, podobne to treba chodi u prace. Klidne se divej proc predem chce clovek videt smlouvu. Nejlip tejden chodit do prace bez smlouvy a potom mozna firma smlouvu da.
I kdyz treba u GE tam me banker rikal, ze si smluvni podminky pak muzu jeste procist doma a pripadne je moznost to zdarma dalsi den zrusit. Ze vse mam v IB. Jen me rekl napr urok, rpsn, splaceni. To delaj tak u zadosti u expres pujcky, kde se podepisuje jen na malej digitalni displey.
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod paty07 12. 5. 2015 19:39

Myslím, že by pracovník v případě, že klient nemá už nic kromě IB se měl zeptat, jestli ho má zrušit taky. Většina si to neuvědomí a jak říká astrapa, klient má za to, že už je zrušeno všechno.
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 12. 5. 2015 20:39

FIO Banka má klienty na háku... Před časem jsem byl na pobočce ohledně refinancování úvěru ze stavebního spoření hypotékou. Příslušný pracovník byl někde na školení nebo u všech ďáblů. Představoval bych si, že mně někdo řekne "nechte nám na sebe spojení a my se ozveme". Ani houno... "Skočte si sem příští týden, až tady dotyčný bude."

-- 12. 5. 2015 21:41 --

paty07 píše:Myslím, že by pracovník v případě, že klient nemá už nic kromě IB se měl zeptat, jestli ho má zrušit taky. Většina si to neuvědomí a jak říká astrapa, klient má za to, že už je zrušeno všechno.

Takže jsem sepsal žádost o zrušení účtů, současně jsem vypověděl všechny smluvní vztahy a odvolal souhlas se zpracováním osobních údajů... To by snad mohlo stačit - nebo jsem ještě na něco zapomněl :hm ?
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod swm 13. 5. 2015 07:29

Tomas Marny: Bud rad, ze tam nebyl. Pred hypotekou u FIO durazne varuji! Mam zkusenosti se dvema pracovniky (vedouci pobocky s titulem hypotecni specialista), naprosta zoufalost (a to jsem jeste ubral). Vyrizovani hypoteky bylo doslova lhani a tahani za nos. Pred vice nez rokem jsem k nim refinancoval a uz to mi melo byt varovanim, ze refinancovani trvalo pul druheho mesice, penize se nakonec posilaly den predem. Vyrizeni nove druhe hypoteky u FIO skoncilo katastrofou po 2,5 mesicich navstev pobocky (neda se jim totiz dovolat, za jeden den jsem mel 29 pokusu o dovolani se bankeri, jejich uzasny tel. system prepojuje na pobocky po celem kraji), puvodni podminky se postupne menily a zhorsovaly. Nakonec jsem novou hypo vyridil jinde, refinancoval i stavajici s tucnym poplatkem za predcasnou splatku, to co FIO nebyla schopna vyridit za 2,5 mesice, trvalo v jine bance 10 pracovnich dni (od navstevy pobocky po podpis smlouvy a cerpani penez!). Mimochodem, celou "transakci" jsem uz cca pul roku predem resil s "hypotecnim specialistou" FIO, pred podpisem rezervacni smlouvy jsem s nim znovu prochazel postup, vse nakonec bylo jinak a trvalo neskutecne dlouho.
Jako perlicka na zaver me cekalo jeste nekolik fatalnich pochybeni, napr. v den, kdy meli provest mimoradnou splatku a uhrazeni celeho dluhu, ji neprovedli, musel jsem posilat reklamaci, pak provedli rucne uhrazeni dluhu. "Zapomeli" do 30 dni vystavit dokumenty o vzdani se zastavniho prava a vinkulace, opet podana reklamace, pak tyden cekani, nez dokumenty dorazi na pobocku, po avizu, ze si je mohou prijit vyzvednout prijdu na pobocku a nikdo i nicem nevi a pul hodky si odsedi cekanim na "hypotecniho specialistu a vedouciho pobocky", ktery chodi na smenu az hodinu po otviracce... jo a v dobe, kdy tam neni "sefova", tam sedi jen pokladni, nedoporucuji se ji na neco zeptat (po 10 min cekani), dostanete pojeb, ze ji rusite a "musi kvuli vam to pocitat znovu". FIO FAKT UZ NIKDY! :pozor
swm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jichaj 13. 5. 2015 08:58

S hypo u Fio jsem měl obdobné problémy. Doba vyřizování a schvalování se stále protahovala, ale nakonec se podařilo.
Co zase musím pochválit je, že mi smluvně garantovali obchodní podmínky, platné v době kdy jsme začali jednat o hypotéce. Tedy možnost libovolné splátky variabilní hypotéky bez sankčního poplatku (nyní se již nenabízí), což byl hlavní důvod proč jsem k nim šel.
S čím mám ale problém dnes je to, že i přes doplacení hypotéky koncem loňského roku, stále od nich nemám i přes několik urgencí dokumenty pro katastr a pojišťovnu...Takže kdyby měl někdo nějaký nápad jak to z nich dostat?
jichaj
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 13. 5. 2015 09:51

Koukám, že ČMSS je ještě zlatá... Návrh na vklad do katastru na zrušení zástavního práva od nich odešel přesně měsíc po doplacení úvěru.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 13. 5. 2015 09:52

Mám podobné zkušenosti, přes maximální součinnost z mé strany trvalo refinancování stavebka (které mmch bylo poskytnuto bez odhadu, bez zástavy, bez pojištění apod.) skoro dva měsíce. A to nepočítám pokus č. 1, kdy to po několika týdnech potopilo samo FIO, jelikož slevu za refinanc neposkytuje, pokud uvěrová smlouva na stavebku (resp. jakákoliv úvěrová smlouva) netrvá tři roky. Nakonec se podařilo, ale jen díky tomu, že jsem chtěl využít nabídku offsetu, kdy teď neplatím úrok díky disponibilní hotovosti.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ripper6 15. 5. 2015 17:48

Jo pri zruseni uctu na pobocce Fio, daj i rovnou papir ze potvrzujou vyrovnani vsech zavazku vuci Fio a neevidujou zadny pohledavky?
Pripadne se to musi zadat nejak?
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 15. 5. 2015 20:04

Daj papíry o zrušení účtů a platebních karet. Předpokládám (i když u této banky usnoucí na vavřínech před 9 léty jeden nikdy neví), že při existujících závazcích by karty ani účty nezrušili.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vasekpasek 15. 5. 2015 21:35

Pro mě možnost refinancu u Fio skončila tím, že jsem se od paní dověděl, že veškeré náklady musím dokladovat najatou firmou. Jelikož si 80% věcí na domě dělám sám, tak jsem o tom dál ani neuvažoval. Koukám, že jsem neprohloupil...
Vasekpasek
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků