Komerční banka

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod antonsek 9. 3. 2020 22:48

To asi není žádná ojedinělá "poznávací akce", spíš standardní postup dle zákona.

Poznej svého klienta
Nebo také Know Your Customer (KYC) je součásti kontroly klienta podle § 9 AML zákona. Jedná se o princip, na základě kterého společnost nebo podnikatel shromažďuje relevantní informace o klientech. Z pohledu AML se jedná o sestavování a aktualizaci profilu klienta, který, mimo jiné, pomáhá rozhodovat o tom, zda uskutečněné obchody odpovídají povaze nebo rozsahu jeho podnikatelské činnosti nebo jeho majetkovým poměrům.

https://www.amlsystems.cz/slovnik
antonsek
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 10. 3. 2020 07:23

suram píše:Přesně tak. KB patří k těm horším bankám, ale tady jednala značně proklientsky i vůči nespolupracující klientce.


Proklientsky? To mi z vyprávění klientky ani nepřijde, zvláště ten závěr. Očekával bych (před odstřihnutím) nějaké důraznější písemné varování s dostatečným předstihem předem. (Ale ano, bůhvíjak to ve skutečnosti bylo.)
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 10. 3. 2020 08:13

Většina bank nejdříve blokne služby a pak se ptá. KB se ptala půl roku před bloknutím a klientka to považovala za zbytečnou byrokracii, na kterou nebude reagovat. A to známe pouze verzi od klientky. Skutečnost mohla být ještě jiná. Proč nepodá klienka stížnost finančnímu arbitrovi nebo ČNB? Asi má sama máslo na hlavě.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lenka_2 10. 3. 2020 09:35

FA je tu jenom pro spotřebitele, nikoli pro podnikatele.
Lenka_2
Diskutér

Odeslat příspěvekod Solymr 10. 3. 2020 22:01

Vysvětlí mi někdo prosím následující situaci?

Dne 14.2. jsem na pobočce Creditas zažádal o zrušení účtu u KB a převedení prostředků na nově zřízený účet (vše v rámci mobility klientů). Zároveň jsem od toho dne do konce února ještě z prostředků u KB provedl několik odchozích plateb z IB - na konci měsíce strženy poplatky, které odpovídají mé aktivitě za únor. Krajem března jsem z tohoto účtu kartou zaplatil, což je bez poplatku, okay. Dne 6.3. převeden kladný zůstatek, vyrovnání odpovídá, po této částce jsem byl na 0 na tomto účtu, což chápu, ale nechápu dvě věci:

1) Proč účet u KB nebyl definitivně zrušen? Do něj se stále přihlásím, stále by nejspíše byla i karta aktivní.

2) Zároveň mi na tomto účtu přišly peníze (malá korunová částka) jako "vrácení poměrné části poplatku" Proč se tak stalo a co to znamená? Těsně po 6.3. jsem byl, jak jsem psal výše, na tomto účtu na 0 a nyní jsem tak v plusu pár Kč (= vrácení poměrné části poplatku).

3) Nemůže si KB naúčtovat poplatek (doposud to neudělala) za převedení zůstatku na druhý účet? Převody z IB mám zpoplatněné 6 Kč.

Děkuji za zodpovězení.
Solymr
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 10. 3. 2020 22:25

800 521 521
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod marvy 18. 6. 2020 17:00

jak prubezne zpracovava banka okamzite platby? pokud
spolecnost posle do KB vice plateb ke zpracovani kolem poledne.Melo by to vsem prijit jeste ten den pokud i prichozi banka podporuje okamzite platby.Stava se pomerne casto ze to KB nezpracuje a ten den mi platba nedorazi na ucet.
marvy
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 18. 6. 2020 18:54

Myslel bych si, že okamžitá platba má být připsána okamžitě (pokud odejde jako okamžitá).
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod marvy 18. 6. 2020 19:32

take bych to tak chapal,ale bylo mi receno,ze zalezi na tom,kdy to zpracuje KB. Jen nechapu,jak to hromadne funguje,pokud se zasila mzda,ze to nedostanu jeste ten den,pokud mzdy firma zasila kolem 12 az 13h do KB
marvy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Delitzsch 18. 6. 2020 19:41

A hromadné platby, kde v rámci jednoho příkazu je zadáno více transakcí, lze vůbec zadat jako okamžité? Třeba RB to neumí, hromadné příkazy odchází jako standardní platby.
Naposledy upravil Delitzsch dne 18. 6. 2020 19:44, celkově upraveno 1
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 18. 6. 2020 19:44

To si zase myslím, že nejde, takže ta závorka byla na místě.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod marvy 18. 6. 2020 19:57

asi nelze,tak tim padem to je jasne...Ok. Tak pokud mi mzda prisla jeste tyz den, asi to bylo zadano brzy do zhruba 11h,nevim ted kolik ma komercka standard platby.
marvy
Diskutér

Odeslat příspěvekod Pavelxz 18. 6. 2020 23:58

V Komerční bance jdou okamžité platby zadat pouze tak, že každá jednotlivá platba se ihned kompletně autorizuje (potvrdí na mobilním telefonu) a ihned odešle. Pokud se zadává více plateb najednou, tak dávku nelze zadat jako okamžitou platbu, zpracuje se to standardním způsobem. Ono to dává smysl. Jednak z toho důvodu, že ne všechny banky okamžité platby podporují a jednak proto, že KB ihned online informuje o výsledku realizace okamžité platby, což by v případě dávkového zpracování nešlo.
Pavelxz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod marvy 19. 6. 2020 08:46

do kdy ma kb standartni platbu s garanci,ze to dojde do jine banky jeste ten den?
marvy
Diskutér

Odeslat příspěvekod pedrysek7 19. 6. 2020 09:23

Určitě do 13.hod, ale tuším, že je posun nově do 14. hodin. Osobně vyzkoušeno, zpravidla za 2. hodiny v jiné bance.
pedrysek7
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků