Komerční banka

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Zabak.kuk 18. 5. 2012 11:36

Lukáši, my ho dostat měli - našla jsem e-mail, kde mi hypotéční poradkyně psala že odhad nám bude doručen spolu s podepsanými smlouvami - ovšem nedoručili ho. My platili za odhad skoro 6t - právě bychom ho měli v ruce, ten co by nám nedali byl levnější...
Ovšem dneska ráno jsem volala do KB v Hradci Králové - tamjsme to tenkrát vyřizovali - paní, tkerá tam pracovala tam již není - mluvila jsem s pánem, Libor Fiala - byl po telefonu tak nepříjemný až se to nevidí - opravdu na pár facek po tom telefonu.
Zabak.kuk
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 18. 5. 2012 15:17

Aha, tak to potom ano.. Já si tenkrát za čtyřku taky myslel, že to není online vyjetí z nějaké kalkulačky KB :-( .. Pán, že byl nepříjmený? Nedivím se.. Začíná je otravovat nějaká část lidí, KB nejedná v souladu se zákonem, právní oddělení to ví a jsou znepokojení, že se našlo pár lidí co řeklo.. Ano fajn, dejte nám písemné vyjádření :-D Pokud vše bude, jak tomu celá situace nasvědčuje, tak jsem velmi zvědav jestli něco vůbec dostaneme.. Po zaslání zákonů a paragrafů semnou pobočka přestala komunikovat, náměstkyně banky, ač slíbila, že druhý den zavolá, tak nebrala ani 2 dny telefon, když viděla mé číslo a ač je mě má bankovní poradkyně sympatická, tak pouze papouškuje rady právníka :-) Škoda, že nebydlím v Praze, určitě bych si našel čas a požadoval erudovanou, písemnou odpověď na ředitelství banky ;-)
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 18. 5. 2012 16:12

Minimálně bych zkusil dotaz na finančního arbitra, co že říká na to, že banka odmítá komunikovat :D
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dr._lukas 18. 5. 2012 20:11

Samozřejmě nemusí, ale pokud je někdo náměstkyně ředitele pobočky, slíbí na druhý den zavolat, jak pořídila u právního oddělení, když má klient víceméně pravdu, tak je naprosto neprofesionální takto jednat.. To nemluvím o tom, že má bankovní poradkyně ví o nesouhlasu se sazebníkem od 29. dubna 2012 a dodnes celá pobočka nic nevyřídila 8-) Ano vyřídila to co tvrdí, aby umlčeli klienta... jen nečekali, že se najdou lidé, kteří se s jejich odpovědí nespokojí..

Proč podle tebe dnes nemám v mejlu ještě odpověď právníka? Když už má na celou danou věc jasnou odpověď? Proč KB dodržuje VOP odstavce 31.5 pouze v případě zanechání starého sazebníku? Kde je zmínka o této možnosti banky? A jaktože najednou starý sazebník a VOP uplatnit lze, ale odejít ne? No milá komerčka je v tom hezky zamotaná :-D
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kejki3 18. 5. 2012 21:31

Podle zkušeností kamarádky, která chtěla vystoupit z půjčky u ČS, je to všude stejné. Za vyřízení úvěru platíš a pracovníci mají odměnu. Za tyhle úkony odměnu nedostanou a není páka, jak je donutit jednat. Naháněla babu 4 měsíce.

Přeji úspěch, ale čas hrozně běží.
„Ale proč? Aby to bylo v rozkladu? Aby se to totálně rozvrátilo. Proč?“
kejki3
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tom brava 19. 5. 2012 10:34

Taky držím palce, a dovedu si živě představit tu "(ne)ochotu" na straně pracovníků pobočky, když se snaží klient trhnout; motivací jsou průběžné odměny za objem spravovaných obchodních případů....proto ty metody pasivního odporu (naoko spolupracují, ale přitom skrytě sabotují v tom jsou mistři - zpožďování komunikace metodou ústně přislíbených termínů odpovědí a nejednoznačná/neúplná vyjádření, aby se klient musel opakovaně ptát na upřesnění, navíc ví, že po stránce právní podpory je klient v nevýhodě, cílem je dostat klienta pod časový tlak a celou akci si rozmyslet.

Za této situace: Pokud máte v ruce alternativu financování, dat ihned výpověď ale k co nejpozdějšímu datu (co jsem četl výše, pro výpověď máte argumentaci , ale co jsem přečetl výše, nikde vlastně není stanoveno, jaká je vlastně výpovědní lhůta nabytí účinnosti té výpovědi ze stany klienta - příští splátka následující po doručení výpovědi je sice pravděpodobná, ale stíle jen spekulace, která nemá oporu ve VOP????) a jedině tak je dostat pod tlak pobočku a přinutit ji k (pře)jednání podmínek...můj odhad je, banka by měla vyměknout a iniciovat jednání o problému, a kdyby se věc nevyvíjela dle představy klienta, bude existovat možnost zpětvzetí výpovědi, než nabyde účinnost.
tom brava
Diskutér

Odeslat příspěvekod Bobby Deerfield 19. 5. 2012 21:11

...) a je to klasický online odhad, který např. v ČS dělají zadarmo..
Já jsem přebíral před cca hypoteků u ČS a odhad jsem normálně platil.
Bobby Deerfield
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dr._lukas 20. 5. 2012 21:24

Při refinancování spořka za online odhad nic nechce :-) Jinak díky zapodporu a určitě dám vědět, jakmile se KB ozve a začně jednat.. zatím vše brzdí :-D
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bobby Deerfield 21. 5. 2012 19:56

Bobby Deerfield píše:...) a je to klasický online odhad, který např. v ČS dělají zadarmo..
Já jsem přebíral před cca 2 roky hypoteků u ČS a odhad jsem normálně platil.

Původní majitel domu nebyl schopen splácet a proto došlo k převzetí.
Bobby Deerfield
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vpe 23. 5. 2012 00:14

Telefonem si vyjednavejte s nadnarodni firmou dojici spotrebitele za predpokladu, ze umite presne formulovat a jeste lepe nahravat, jinak budete za hlupaky :D

A jak jsou na tom s pripisobanim prichozich plateb na ucet podle zakona, ktery rika neprodlene? Co mam informace, drive pripisovali se znacnym zpozdenim a nikoliv ihned, to i jine banky, nez jim bylo vysvetleno, co to znamena.

ps: tedy nevim o co a kolik Kc tu jde, ale abych X hodin resil nejakou blbost, ktera mi vrati par stokorun az tisicikorun, tak na to bych se mohl... Takze o kolik XX tisic tisic tu jde?

-- 23. 5. 2012 00:25 --

dede píše:Já nato měl jejich dealerku. Byla úplně vpohodě a všechno vyřídila sama. Zvlášť, když mi Raifka začala dělat problémy s odchodem.Já do tý doby o Wustenrotu slyšel jenom kvůli pojištění, ale oni fušujou do všeho. Dokonce dávají do smlouvy odstavec, že ti při konci fixace musí nabídnout stejný úrok co novým klientům. To zkus v ČS nebo Raifce......


Jojo wustenrot pracuji pro klienty, nemely by i ostatni banky ? :-) Takove ustanoveni jim usetri spoustu casu a frustrovanych klientu a hlavne nakladu na dealery a pro klienta je to lepsi.

-- 23. 5. 2012 00:28 --

Bobby Deerfield píše:Myslím, že po konci fixu na to budu líp všade. Takže být na tom nejlépe nění úplně moje motivace. Jde o to, že jsme přebírali poměrně nevýhodnou hypotéku. Když jsem chtěli složit větší částku na úhradu, tak to spořka nepovolila kvůli, protože smlouvy se přece nedají měnit. Přesto ale neváhali zkrátit dobu na kterou byla smlouva původně uzavřena. Tady najednou nevadilo, že se mění smlouva.:-)


pokud se nepletu, na smlouvu musi byt dva, tedy kdyz ty odsouhlasis, tak ti dobu zkrati :-) No a poplatek za predcasne splaceni se musi platit, protoze banka musi nekde penize dopredu zajistit, kdyby kazdy chtel predcasne vracet bez poplatku, banka to nema kde jinde utopit, ma s tim vetsinou naklady plus k tomu prijde o kseft, takze je jasne, ze to prevazna vetsina bank neakceptuje.

-- 23. 5. 2012 00:53 --

PatrikChrz píše:Moucha: platba kartou je sice bez poplatku, ale jednotlivé banky se o dvě i víc procent liší v konverzím kurzu - většina bank používá kurz deviza-prodej. Kurzy Komerční banky patří spíše k těm horším.
Nejlepší kurzy má z debetních karet Axa (pozor, ale ta vydávaná ke spořicímu účtu, ne ta kreditka k penzijnímu).
Srovnání kurzů karet je třeba zde: http://www.mesec.cz/clanky/kurzy-u-plat ... epsi-test/


jen 2 věci:

- kde je řečeno, že asociace (visa) má celý den stejný kurz? Podle mě nemá!

- Pak je takový test zkreslený, když rozhodné je datum zaúčtování, hodina i minuta (a datum nákupu je nepodstatné)... Pak i s kartou se špatným kurzem můžete "vydělat", to v případě, že kurz půjde zrovna dolů a banka zaúčtuje později & vice versa...

Musím upozornit, že karta, o které myslíš že má horší kurz a kterou asi nemáš, měla jednou kurz pod visou, jednou nad, v řádu setinek procent, čímpak to asi bude a copak to asi znamená? A nevím, zda máš ty či autor testu písemně od banky, že tato si nepřiráží ke kurzu asociace? Já jo a proto to možu nazvat zkresleným výstupem testu (neřkuli blábolem), i když 100x zopakovaným zde.. no ale třeba se pletu ;-]
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 5. 2012 06:45

Opakovane jsem si kontroloval skutecne strzenou castku z Axa karty s Visa kurzem pro dany den a vzdy to souhlasilo.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 23. 5. 2012 06:53

vpe píše:jen 2 věci:

- kde je řečeno, že asociace (visa) má celý den stejný kurz? Podle mě nemá!

- Pak je takový test zkreslený, když rozhodné je datum zaúčtování, hodina i minuta (a datum nákupu je nepodstatné)... Pak i s kartou se špatným kurzem můžete "vydělat", to v případě, že kurz půjde zrovna dolů a banka zaúčtuje později & vice versa...

Musím upozornit, že karta, o které myslíš že má horší kurz a kterou asi nemáš, měla jednou kurz pod visou, jednou nad, v řádu setinek procent, čímpak to asi bude a copak to asi znamená? A nevím, zda máš ty či autor testu písemně od banky, že tato si nepřiráží ke kurzu asociace? Já jo a proto to možu nazvat zkresleným výstupem testu (neřkuli blábolem), i když 100x zopakovaným zde.. no ale třeba se pletu ;-]


Karetní asociace rozhodně kurz stejný po celý den nemá, spready u měn, s nimiž obchoduje, můžou být tak 0,5 - 1 % (v absolutních hodnotách to reálně bude třeba nějakých 15 - 20 haléřů na euro), takže to jinak snad ani nejde. Naproti tomu banka (resp. vydavatel karty), pokud chce na směně vydělávat, tak už s tímto bych řekl, že počítá, a proto spready dosáhnou relativně hodnot třeba i 4 - 5 % v jejich kurzovních lístcích (absolutně např. 1 koruna na euro), což volatilitu cizí měny, než zúčtovací v průběhu dne s přehledem pokryje.
Jistě, můžou existovat měnové páry, kde v průběhu dne není kurz natolik stabilní, pak si ale myslím, že banka nemá důvod mít v kurzovním lístku takovouto měnu, ale zůčtování platby v takové měně provede dvojí konverzí (nejprve skutečně nechá platbu směnit na EUR nebo USD karetní asociací a pak dále již dle svého kurzovního lístku), pro banku vlastně zisk bez rizika, takže osobně si třeba nemyslím, že kurzy banky můžou být v jakékoliv situaci lepší než kurzy karetní asociace.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 5. 2012 08:08

75.png
75.png (6.04 ) Zobrazeno 3421 krát

Axa: 25,22
Kurz VISA 7.5. 1 EURO = 25.218415 CZECH KORUNA
KB (deviza-prodej): 25,5283 (od 7:00), 25,6961 (od 7:25), 25,6961 (od 14:50), 25,6384 (od 18:00)
karl.png
karl.png (5.31 ) Zobrazeno 3454 krát

Kurz VISA 27.4. 1 EURO = 24.913008 CZECH KORUNA
11.png

VISA 11.4. 1 EURO = 24.974853 CZECH KORUNA
1 USD = 19.014986 CZK
6-5.png
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kejki3 23. 5. 2012 13:01

U KB chodí návrhy na úroky po skončení fixace z centrálního hypotečního oddělení, a to takové, že se to pracovnice na pobočce bojí ukázat klientům... Pak je nějaký mechanismus, kdy se žádá o výjimku v úroku, to je zase kolečko s nadřízeným a tedy to také trvá.
Stejné to bude u těchto jednání, pobočka vše posílá jinam a čeká na odpověď.
„Ale proč? Aby to bylo v rozkladu? Aby se to totálně rozvrátilo. Proč?“
kejki3
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 23. 5. 2012 13:02

A co z toho má vyplynout, že ti tvoje banka směňuje devizy za lepší kurz jak visa nebo co dovozuješ a je v rozporu s tím, co jsem napsal? Pokud ano, uveď to konkrétně. mám obě karty axa, abych prováděl testy, když UCB a Global payments pravděpodobně nezaúčtují ve stejný čas, v tom nevidím žádnou pointu :-D
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků