od pedrysek7 23. 9. 2020 02:38
Dal jsme dotaz u KB a.s., ohledně potvzování plateb kartou u 3D Secure od 1.1.2021 s následujícím dotazem:
Dobrý den,
mám na Vás prosím dotaz, ohledně plateb platební kartou na internetu.
Ke konci letošního roku tj. prosince 2020 totiž skončí odklad povinnosti, kterou přinesla unijní směrnice PSD2, která požaduje po zadání údajů o platební kartě ještě potvrdit transakci prostřednictvím mobilní aplikace – otiskem prstu, skenem obličeje
nebo stálým heslem (PINem). Zadat pouze jednorázový kód z SMS, již nebude dostačující.
Chci se prosím zeptat, jak bude tato záležitost řešena v Komerční bance a.s. u klientů, kteří nevyužívají tzv. KB klíč a mají tlačítkový telefon, když samostatná SMS nebude pro potvrzení platby kartou na internetu ( 3D Secure) dostačující?
Děkuji za odpověď a přeji hezký den
Odpověď:
Jak píšete, KB Klíč jako primární metoda potvrzení 3D Secure transakcí je nasazována na základě nároků na zabezpečení z EU. Stávající řešení jen pomocí SMS již po 31.12. nebude dle regulace stačit.
Proto klientům doporučujeme přejít na tuto metodu, která je rychlá a splňuje všechny nároky.
Klientům, kteří nemají, nebo nechtějí smartphone samozřejmě nebude poté znemožněno platit. Zatím se hledá nejvhodnější řešení, nejpravděpodobnější bude stávající SMS řešení + zadávání statického hesla, o těchto podrobnostech však proběhne ještě oficiální komunikace.
S přáním hezkého dne
VERONIKA OLENIČOVÁ
Customer Services
Card Services
Transaction and Payment Services