ČSOB

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fc70 21. 4. 2020 16:12

Zrušit účet hned po rozhodnutí FA riskuje, že se FA bude zlobit (přinejmenším riskuje, že klient to hned pošle na FA a další poplateček) nebo že to bude někdo rozmazávat. Dát na blacklist a po pár letech odmítnout zakládat jiné produkty bych viděl jako pravděpodobnější.

-- 21. 4. 2020 16:13 --

… Ale tady samozřejmě strašně záleží na tom, jestli si banka myslí, že klient byl v právu (normální reklamace, se kterými se v návrhu produktu počítá, která se jen tentokrát „nějak nepovedla“), nebo nebyl (našel nějakou skulinku a vydělal na bonusech desítky tisíc na úkor banky, když tak ten produkt nebyl myšlený).
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 21. 4. 2020 17:28

xls píše:Čau Patriku, co ti provedla zlá ČSOB, jestli to není tajemství?

Řeším vrácení peněz za zrušený let. Letecká společnost nabízí méně peněz (asi o tisícovku), změnu data nebo voucher (ku podivu ve vyšší hodnotě). Já ani jedno neberu za rovnocennou kompenzaci. Zaplatil jsem X, chci zpět X. O změnu letu nestojím (kdo ví kdy se bude zase létat) a o voucher taky ne (kdo ví, kolik bude let stát, třeba ani voucher nebude stačit).

ČSOB argumentuje tím, že to rovnocenná kompenzace je a tím pádem se o reklamaci u obchodníka ani nepokusí.

Kód: Vybrat vše
Je nám líto, ale reklamaci předmětné transakce není možné v současné chvíli u zpracovatelské banky obchodníka rozporovat. Obchodník Vám neposkytl službu na základě aktuální situace a nikoliv z vlastní vůle. V tomto případě je tedy potřeba akceptovat způsob jím provedené kompenzace.


-- 21. 4. 2020 17:35 --

slavo963 píše:Nemuze pote CSOB zrusit ucet? Jenom tak z pleziru(pomsta). V podminkach ma kazda banka ukonceni uctu z "jinych" pricin a nemusi rict pravy duvod. Ja bych to moc s FA neprehanel kuli blbostem.
Ja bych to teda tak delal. Nejprve bych zjistil, kolik mi klient vydelal a kdyz to bude zaporne saldo, tak blacklist forever.

Ano, všechno je možné. Na druhou stranu k čemu je mi účet, kde se budu bát se brát o svá práva? Zejména když je to ČSOB Premium.

Jen když si vezmu reklamní kecy k němu:

Kód: Vybrat vše
Zažijte s ČSOB Premium bankovní servis na nejvyšší úrovni. Osobní péče, diskrétnost, prestižní služby i nadstandardně výhodné prémiové produkty
.

Kód: Vybrat vše
Premium Konto je účet pro náročné, který nepřipouští kompromisy.


A problémem je vyřešit reklamaci platby kartou? :-o. Už připravuji článek (takže výpověď účtu klientovi, který se bral o svá práva by se tam docela vyjímala), to uvidíte, jak funguje "prémiové bankovnicví". Já jsem čekal, že napíšu bankéři a za pár dní mám peníze zpět (a oni si to mezi tím nějak dovyřeší). Reklamaci jsem musel podávat na třikrát (e-mailem, telefonicky a pak ještě osobně), takovou "hradbu" jsem ještě v žádné bance nezažil. Přímo z toho čiší film "Obchodník s deštěm".
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 21. 4. 2020 18:12

A jsi opravdu přesvědčen, že jsi v právu? Já myslím, že banka za to odpovědnost nenese, že přijemce platby neplní smlouvu a nevrací peníze. Nebo jo?
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 21. 4. 2020 18:17

Uvidíme, já si myslím, že ano. Když zkrachovaly Sky Europe, tak právě vracely peníze přes chargeback.

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/c ... nomika_spi

Za platbu kartou si bere banka provizi (u cizoměnových transakcí má navíc několikanásobně větší marži na kurzovém rozdílu) a za to má určitou odpovědnost, kterou u plateb převodem nemá
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XRPD 21. 4. 2020 18:31

Pokud to je v EU platí článek 8, odst.1 https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 61&from=EN,
Možná v v angličtině to je srozumitelnější..
budu řešit s Ryanair, ale na 7 dní to nevidím...ale to do Creditas už nepatří.
XRPD
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 21. 4. 2020 18:32

Nic proti, Patriku, nechci polemizovat konkrétně nad tvým případem (zvlášť pokud je starší z doby před pandemií), ale teď máme situaci, kdy snad všechny aerolinky za lety zrušené kvůli Covid19 nabízejí "jen" voucher s možností letět typicky do roka (i jinam), nebo posun termínu v rámci letošního roku, tak to uvádějí i média a je to logické. Také jsem měl za týden s KLM letět za sestrou žijící v USA a už přes 14 dní vím, že lety byly samosebou zrušeny a ty možnosti co jsem jmenoval mají na webu. Ani by mě nenapadlo napadat aerolinky či dokonce banku karty, kterou jsem letenky platil, to snad ani nedává v současné době zdravým rozumem smysl! A to nejen proto, že když by aerolinky měly všem vracet cash, tak by téměř všechny mohly vyhlásit bankrot (což by neprospělo nikomu), ale hlavně proto, že se to týká VŠECH klientů s lety v této pandemické době, takže nemáš důvod se cítit ukřivděný. Totéž posuny termínů u divadel a jiných kulturních či společenských akcí atd.. Všude bude prioritou pořadatele i klienta termín posunout a ne vracet peníze, to platí nejen pro lety. Fakt mi přijde ujeté v této době něco takového žádat. Pamatuj, že ve stavu nouze jsou i soudy, arbitři atd. více citliví na "vychcánky", co by chtěli krizový stav platný pro všechny (a omezující dočasně všechny na jinak platných právech) obrátit ve svůj prospěch... Nelíbí se mi tento přístup :(
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 21. 4. 2020 19:28

Jo, tak to jsme na tom podobně, jen u mě to nemá cenu řešit přes banku (taky jsem kupoval přes ČSOB). Absolvoval jsem let tam, teď mám mít teoreticky (ale hodně teoreticky) let zpátky. Já se budu muset soustředit na změnu letu - hned, jak to začne lítat.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 21. 4. 2020 20:08

Pravidla a zákon byla přece jasně daná, že klient má právo na vrácení peněz. Existence pandemie na tom nic nemění.

Aerolinky krachují často a hodně, mj. proto měly taky u plateb kartou speciální sazby (dokud je regulace neomezila na 0,3%), takže banky musí počítat s krachem aerolinky – a buď to klientovi nahradit podle pravidel chargebacku, nebo ta pravidla změnit. Takže to, že by aerolinky měly zkrachovat, na tom taky nic nemění.

(Že by aerolinky mohly zkrachovat, podle všeho opravdu hrozí - některé proto odmítly peníze vracet úplně, dokud nebyly upozorněny na zákon, a např. Lufthansa prý formálně neprohlásila, že peníze vracet nebude, ale vypla to v systému tak, že to zkrátka nejde udělat. Je možné, že se zákony narychlo změní, tak jako se o tom mluví u českých cestovek, ale do té doby platí současný zákon – a beztak měnit zákony a alokaci rizik smluvně daných dlouhá léta je vážný zásah do právního státu, pokud ne rovnou protiústavní.)
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 21. 4. 2020 20:17

Tady asi nejde o krachující aerolinku, tady jde o zásah vyšší moci, lety v určitých termínech zrušeny nařízením shora, termín lze změnit, až to shora povolí.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 21. 4. 2020 20:20

Počítám, že Lufthansu si Němci zachrání, ale do českých leteckých společností a cestovek bych nevrazil ani korunu. Bude čistší, ať to, co není funkční, zkrachuje, a za rok vzniknou nové firmy.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 21. 4. 2020 21:44

Uvidíme jak finanční arbitr rozhodne, přece jen, je to člověk a může brát v úvahu i "emoce", právě ve smyslu "má sice pravdu, ale kdyby to chtěli všichni, banku to poškodí"...

Někdo nakonec dostane toho Černého Petra. Letecká společnost (Aero Mexico), prodejce (Bravofly - zde hádám, že zůstala ta tisícovka, co Aero Mexico nechce vrátit), karetní společnost (MC), banka (ČSOB) nebo klient (já).

Pro všechny zúčastněné jde o jejich předmět podnikání, ze kterého realizují zisk a tedy nesou nějaké riziko (i za skutečnosti, které nemohou ovlivnit). Jediný klient je ten, pro něhož nejde o předmět podnikání, takže nevidím, proč by Černý Petr měl skončit u něj.

Mne u ČSOB vytočilo to, jakou "hradbu" si postavila. Napsal jsem svému "prémiovému" bankéři, ten mi odepsal, ať se obrátím na ČSOB pojišťovnu (asi myslel, že chci hlásit jako pojistnou událost), obrátil jsem se na banku, z té jsem dostal dostal takovou částěčně zamítavou odpověď, ale že mohu podat reklamaci po telefonu, takže jsem volal. Po nějaké době mi volal bankéř, že mám přijít sepsat věc osobně na pobočku, takže jsem šel tam a reklamaci podával vlastně po třetí. Z banky přišlo "formulářové" zamítnutí, tak jsem podal Návrh na zahájení řízení k Finančnímu arbitrovi. Druhý den (nezdá se mi, že by FA stihl materiály poslat na ČSOB) mi přišlo ještě jedno zamítnutí, tentokráte už ne tolik formulářové - za celou dobu to byla první odpověď, kde jsem měl pocit, že někdo vůbec četl, co jsem bance napsal a alespoň z rychlíku se podíval na přílohy. Do té doby v bance nevěnovali ani zlomek času a pozornosti případu, jako já!

Tím mě tak vytočili, že jsem se rozhodl to dovést do konce, protože teď už je to "kdo s koho". Přitom bývalo stačilo, aby mi banka nabídla, že (např.) mám požádat Aero Mexico o tu o tisícikorunu menší kompenzaci a oni mi ztrátu nějak vynahradí (vstup do salonku navíc, poloviční refundace ztráty, lístky do divadla (když sponzorují Dejvické divadlo - to bych bral hned)), zkrátka projev dobré vůle. Hlavně odhaduji, že tak čtvrtina z té tisícovky zůstala bance jako provize z karetní transakce a - hlavně - marže na kurzu.
Ale ne, tohle bylo zamítáme, zamítáme, zamítáme.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 21. 4. 2020 21:52

Tak nediv se. Prémiové vlhké sny bank jsou teď u ledu, když se nevyplácí divi, klienti odkládají splátky a noví si nepůjčují... Neříkám, že nesouhlasím, ale jen pro dokreslení situace. Občas není od věci vytáhnout hlavu z ***** a uvědomit si, že skutečně už není situace stejná, jako byla loni.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Delitzsch 21. 4. 2020 22:32

Osobně bych v této situaci reklamaci nepodával, tím spíše se neobracel na FA, ale na druhé straně bych také očekával poněkud jiný postup banky při řešení problému klienta u služby, která je dle ceníku kalkulována 900,- Kč měsíčně. Navíc ČSOB sama zdůrazňuje, že veškeré procesy u ní fungují bez omezení.
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 22. 4. 2020 05:05

Pro banku je reklamující klient jen otravující póvl, prémiové bankovnictví mají jen kvůli nabízení nevýhodných služeb movitéjšim klientům pod rouškou osobního přístupu. Jen jim dej, ať se snaží obhájit zamítnutí reklamace u FÚ.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod LXIDCX 22. 4. 2020 11:10

Jsem dost zvědavý na výsledek, neboť vlastně nejde o reklamaci platby kartou (která je v působnosti FA, ale samotnou platbu kartou nikdo nerozporuje), ale reklamaci toho, že mi nechtějí vrátit peníze za let, který se neuskutečnil, což nevím, jestli v působnosti FA je.
LXIDCX
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků