od PatrikChrz 21. 4. 2020 20:44
Uvidíme jak finanční arbitr rozhodne, přece jen, je to člověk a může brát v úvahu i "emoce", právě ve smyslu "má sice pravdu, ale kdyby to chtěli všichni, banku to poškodí"...
Někdo nakonec dostane toho Černého Petra. Letecká společnost (Aero Mexico), prodejce (Bravofly - zde hádám, že zůstala ta tisícovka, co Aero Mexico nechce vrátit), karetní společnost (MC), banka (ČSOB) nebo klient (já).
Pro všechny zúčastněné jde o jejich předmět podnikání, ze kterého realizují zisk a tedy nesou nějaké riziko (i za skutečnosti, které nemohou ovlivnit). Jediný klient je ten, pro něhož nejde o předmět podnikání, takže nevidím, proč by Černý Petr měl skončit u něj.
Mne u ČSOB vytočilo to, jakou "hradbu" si postavila. Napsal jsem svému "prémiovému" bankéři, ten mi odepsal, ať se obrátím na ČSOB pojišťovnu (asi myslel, že chci hlásit jako pojistnou událost), obrátil jsem se na banku, z té jsem dostal dostal takovou částěčně zamítavou odpověď, ale že mohu podat reklamaci po telefonu, takže jsem volal. Po nějaké době mi volal bankéř, že mám přijít sepsat věc osobně na pobočku, takže jsem šel tam a reklamaci podával vlastně po třetí. Z banky přišlo "formulářové" zamítnutí, tak jsem podal Návrh na zahájení řízení k Finančnímu arbitrovi. Druhý den (nezdá se mi, že by FA stihl materiály poslat na ČSOB) mi přišlo ještě jedno zamítnutí, tentokráte už ne tolik formulářové - za celou dobu to byla první odpověď, kde jsem měl pocit, že někdo vůbec četl, co jsem bance napsal a alespoň z rychlíku se podíval na přílohy. Do té doby v bance nevěnovali ani zlomek času a pozornosti případu, jako já!
Tím mě tak vytočili, že jsem se rozhodl to dovést do konce, protože teď už je to "kdo s koho". Přitom bývalo stačilo, aby mi banka nabídla, že (např.) mám požádat Aero Mexico o tu o tisícikorunu menší kompenzaci a oni mi ztrátu nějak vynahradí (vstup do salonku navíc, poloviční refundace ztráty, lístky do divadla (když sponzorují Dejvické divadlo - to bych bral hned)), zkrátka projev dobré vůle. Hlavně odhaduji, že tak čtvrtina z té tisícovky zůstala bance jako provize z karetní transakce a - hlavně - marže na kurzu.
Ale ne, tohle bylo zamítáme, zamítáme, zamítáme.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.