ČSOB

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 4. 2020 05:25

Sama mi to napsala:

Je nám líto, ale reklamaci předmětné transakce není možné v současné chvíli u zpracovatelské banky obchodníka rozporovat.

Každopádně to, že banku kontaktovala, bude muset finančnímu arbitrovi prokázat. Já jsem přesvědčen (i z předešlé komunikace), že nekontaktovala, prostě to zamítla rovnou.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 23. 4. 2020 06:08

No nenapsala, že nekontaktovala. Každopádně já to chápu z toho tebou odkazovaného internetového článku, že chargeback je služba proti podvodníkům a krachům, podvodník přijme platbu, neposkytne službu nebo zboží, popř. poskytne v neodpovídající kvalitě a nekomunikuje, krachující podnik přijme platbu, ale protože je v druhotné platební neschopnosti, použije ji na úhradu svých závazků a službu nebo zboží neposkytne. Za škodu asi odpovídá banka příjemce platby. Tady ale ten příjemce platby komunikuje a není v úpadku. Pouze je nucen nezávisle na své vůli změnit termín letu a nejspíš to tak má ošetřeno i ve smluvních podmínkách.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 4. 2020 06:37

Uvidíme. Pokud ČSOB banku obchodníka kontaktovala, určitě to ráda finančnímu arbitrovi doloží. Já její vyjádření chápu tak, že nekontaktovala, protože jinak by napsala, že banka příjemce rozporování transakce zamítla. O tom, že můj případ neopustil reklamační oddělení hovoří i rychlost zamítnutí.

Každopádně budu informovat jak řízení před finančním arbitrem dopadne :)
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod slavo963 23. 4. 2020 07:05

Jo treba to hrat na nedodani zaplacene sluzby a banka by mela calovat. Bude to asi dlouhe...Fingers crossed.
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 23. 4. 2020 07:59

Taky držím palce.

Jinak tenhle přístup k reklamacím se bohužel rozšířil naprosto všude: nejdřív nasliboval hory-doly, pak nic nefunguje, na reklamaci buď neodpovídají vůbec nebo nějakými obecnými kydy, přitom si ji nikdo ani pořádně nepřečte, natož aby řešil její podstatu. A to nemluvím jen o bankách.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 4. 2020 09:07

xls: přesně tak. Během ping-pongu s ČSOB jsem dostal několik formulářových zamítnutí, až teprve den poté, co jsem to dal na arbitra přišlo zamítnutí od někoho, kdo aspoň ty podklady četl.

Ale co, jak se říká, když nejde o život, jde o …. Tohle rozhodně dovedu do konce :)
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 23. 4. 2020 12:51

Jelikož už na internetu i v jiných médiích nějaký čas kolují informace jako tato: https://www.penize.cz/nakupy/413404-zru ... ex-voucher (týkající se cestovek, dále v textu i leteckých společností a dalších navázaných služeb), těžko to může dopadnout jinak než zamítnutím. A to zejména proto, že tento postup je, i dle těchto mediálních zdrojů, běžný a uznávaný i příslušnými státními orgány, mnohdy s chystaným nejen slovním (od představitelů nejen státu), ale i legislativním opatřením. Jinak by to zkrátka cestovky, aerolinky atd. neměly z čeho vyplatit, protože dané peníze minimálně zčásti už dávno nemají, viz ten odkaz. Tedy by to byl příliš silný precedens týkající se nejen u nás obřího množství lidí, když by arbitr šel proti těmto všeobecně známým a dalo by se říct celosvětově (minimálně u těch aerolinek) uznávaným způsobům, jak to vyřešit k oboustranné možnosti nějak vyhovět, dle současné reality. A v takovém případě bývají nejen soudy zdrženlivější (vím moc dobře ze známé kauzy třeba Poplatky zpět, u které jsem byl účastníkem, kde soudy to zamítly právě kvůli širokému zapojení, tedy vlivu rozhodnutí na velké množství lidí, a tím možnému negativnímu vlivu na stabilitu sektoru). A obzvlášť v dnešní době pandemie a hrozícímu ekonomickému poklesu si lze těžko představit boj arbitra či soudu proti dalo by se říci celosvětovému způsobu řešení situace v daných oblastech, kdy klient neztrácí, jen odsouvá danou službu, až její plnění bude možné.

To u té Creditas (viz její vlákno) si umím úspěch představit spíš, i když i tam si nejsem jistý, zda v této době bude arbitr ochotný oslabovat bankovní systém.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 4. 2020 13:02

U cestovek byla naprostá většina plateb zaplacena hotově na pobočce cestovky/agentury nebo bankovním převodem (což je jejich štěstí).

Nicméně uvidíme. Naštěstí mám více šancí - arbitr, odvolání, soud, odvolání (rozhodně jsem v tomhle případě ochoten jít k soudu, pracuji jako pojistný likvidátor, takže mám kontakt na fakt dobré právníky zabývající se finančním právem).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fc70 23. 4. 2020 13:37

suram píše:
fc70 píše:Když aerolinka neprovozuje – téměř z libovolného důvodu! – let podle plánu, nic nedostane a klient má právo na vrácení všech peněz. To bylo (aspoň donedávna) v zákoně naprosto jasně napsané.

V kterém zákoně?
Pro EU https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation (ten zákon se tam někde dá dohledat, tady je, co to znamená – a jak se ještě nedávno EU moc snažila, aby klienti ta práva využívali!)

-- 23. 4. 2020 14:39 --

suram píše:Nojo, ale stále nevíme, jaký zákon ukládá bance povinnost řešit problém klienta s aerolinkou?
Na to možná zákon opravdu není – ale chargebacky za nedodání zboží/neprovedení služby podle podmínek jsou opravdu zásadní vlastnost platebních karet, a už tu někdo našel reklamu konkrétně ČSOB inzerující ji. (Stejně tak to inzerovala ČS.)

-- 23. 4. 2020 14:43 --

minarjo píše:Jelikož už na internetu i v jiných médiích nějaký čas kolují informace jako tato: https://www.penize.cz/nakupy/413404-zru ... ex-voucher (týkající se cestovek, dále v textu i leteckých společností a dalších navázaných služeb), těžko to může dopadnout jinak než zamítnutím. A to zejména proto, že tento postup je, i dle těchto mediálních zdrojů, běžný a uznávaný i příslušnými státními orgány, mnohdy s chystaným nejen slovním (od představitelů nejen státu), ale i legislativním opatřením. Jinak by to zkrátka cestovky, aerolinky atd. neměly z čeho vyplatit, protože dané peníze minimálně zčásti už dávno nemají, viz ten odkaz. Tedy by to byl příliš silný precedens týkající se nejen u nás obřího množství lidí
Silný precedens by nebyl, že zkrachují firmy, které na sebe vzaly (nebo měly zákonem přikázané vzít) konkrétní riziko; krach firmy je problém, ale není to zásadní neštěstí, firma se dá vždycky založit na stejné adrese znovu.

Silný precedens by byl, že vlastnické vztahy a smlouvy nejsou právem chráněny a stát si může dělat, co chce a redistribuovat neštěstí, jak je politicky vhodné.

A ještě silnější precedens, a velké neštěstí, by bylo, kdyby FA rozhodoval jen podle domněnky o tom, jaké zákony budou přijaty v budoucnu nebo jakou mají politici náladu a pohled na věc v případech aerolinky (což není cestovní kancelář a není na ni, pokud vím, žádný český zákon). To by bylo zásadní neštěstí s dopadem na desítky let.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 28. 4. 2020 11:33

Kdo jeste nema CSOB Plus Konto, je akce za doporuceni, kdy oba akteri ziskaji 500Kc. Ze sve odmeny nabizim dalsich 150Kc, kdyz tak SZ....

500 Kč pro všechny!
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod cz01 28. 4. 2020 13:42

Kdo nemá ČSOB Plus konto, tak toto dává větší smysl - odměna 1 000 Kč s ušetřeno (https://www.csob.cz/portal/lide/ucty/usetreno).
cz01
Diskutér

Odeslat příspěvekod __Pavel 28. 4. 2020 14:07

A má někdo zkušenost, jak probíhá sjednání přes to ušetřeno? Taky po telefonu s operátorkou ČSOB? Já totiž 2x zkusil "Poštovní účet za 1000Kč", žádost vytvořena telefonicky a pokaždé mi hned druhý den přišel mail, že nelze vyhovět. Asi jsem na nějakém blacklistu a pak by to dopadlo nejspíš stejně.
__Pavel
Diskutér

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 28. 4. 2020 14:11

ano, po telefonu s operátorkou a pak smlouva kurýrem
hopo.hopo
Diskutér

Odeslat příspěvekod fiasky 28. 4. 2020 14:21

Ahoj, využil už někdo akci 500 Kč za kreditku (blíže viz zde: https://www.csob.cz/portal/lide/pujcky/ ... s-kreditka). Je bez problémů po vyplacení odměnu kreditku zase zrušit?
fiasky
Návštěvník

Odeslat příspěvekod __Pavel 28. 4. 2020 14:22

hopo.hopo píše:ano, po telefonu s operátorkou a pak smlouva kurýrem

Dík, tak schválně, potřetí a naposledy. Sám jsem zvědavý na výsledek. ;-)
__Pavel
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků