Air Bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Noxik 4. 11. 2014 16:16

astrapa: A jak by se ta banka potom mela tvarit na primy dotaz? Ma tvrdit, ze transakce probehla, nebo ze nebyla zadana?
Noxik
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 4. 11. 2014 16:37

My hlavně ještě nevíme, co se vlastně stalo, doufám, že to tady pak MarekVach napíše. Důvody můžou být úplně jiné a s AML to nemusí mít nic společného.

Nejsem odborník v této problematice, jen jsem zúčastnil před časem několika školení (školil i pán z FAÚ) a zaznělo tam to, co jsem tu napsal. Víc nevím. Podle doprovodné vyhlášky ČNB mají být v bance zasvěcení jen specializovaní pracovníci, takže ani operátoři na infolince nebo bankéř na přepážce nemá vědět, co se děje a nemůže tedy zákazníkovi podat vysvětlení. Má to právě zabránit praní špinavých peněz, aby zločinec nebyl varován. (Podobně jako banka nemá avizovat exekuční příkaz, aby dlužník nebyl varován a nevybral účet.)
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod MarekVach 4. 11. 2014 23:49

Omlouvám se, že jsem nemohl odepsat dřív, měl jsem celý den práce a nepříjemností (nutno znovu zopakovat, že pouze a jen kvůli Air Bank) nad hlavu. Situace pokročila následovně. Dnes někdy v 9:00 h ráno mi Air Bank zadržovanou vysokou příchozí platbu v řádu jednotek milionů CZK skutečně připsala s následujícím doprovodným textem:

"Dobrý den, pane Vachu,

máme pro Vás zprávu o příchozí platbě na Váš účet.

V některých případech musíme platbu prověřit, než Vám ji připíšeme na účet. A přesně to se stalo. Když jste k nám volal, neměli naši operátoři k dispozici informaci, že platbu prověřujeme, proto předpokládali, že ji budete mít na účtu do 15:00.

Platbu jsme připsali na Váš účet hned, jak to bylo možné, tedy 4.11. ráno. Nemusíte se bát, všechno proběhlo v souladu s našimi obchodními podmínkami.

Pokud byste cokoliv dalšího potřeboval, můžete nám jednoduše zavolat na 840 30 30 30 denně od 7:00 do 22:00 hodin nebo nám napište na info@airbank.cz.

Přejeme Vám příjemný den

Hana Kozlová / Správa klientských účtů
Air Bank / člen skupiny PPF


Air Bank a.s. / Hráského 2231/25 / 148 00 Praha 11 / IČ 29045371 / společnost zapsaná u rejstříkového soudu v Praze, spisová značka B 16013."


Zároveň s touto platbou byla připsána i platba od přítelkyně ve výši zmiňovaných cca 30.000 CZK, která byla i přes svou nízkou částku zadržována. Dále následovalo to, že jsem tedy šel do Air Bank konečně nakládat se svými penězi. A inu, co ono se nestalo ! Zadal jsem celkem 6 plateb (z toho 5 plateb bylo do Air Bank a 1 platba do UniCredit Bank), z toho jsou nyní zadržované minimálně 3 platby (všechno Air Bank) a jak je to s platbou známému do UniCredit Bank nemám momentálně tušení, protože jestli peníze jsou/nejsou blokované zjistím až zítra, pokud mu na účet do UniCredit Bank dorazí/nedorazí. Teoreticky se tedy může jednat až o 4 z 6 plateb !!! A teď by mě tedy opravdu zajímalo, co vede Air Bank k tomu domnívat se, že se s penězi děje něco nekalého (ve své zprávě bance jsem Air Bank i přizval do této diskuze, aby měli právo se k tomuto vyjádřit a zadržování objasnit), protože když to shrnu, tak vlastně jediné 2 platby, které na cílové účty dorazily, jsou platba 4.000 CZK na účet přítelkyně a 20.000 CZK na účet bratra. Mezi zadržovanými platbami však jsou i vrácená platba přítelkyni (cca 30.000 CZK) a platba bratrovi v řádu statisíců CZK. Pokud bych to tedy z těchto indicií, které mám k dispozici, měl nějak pochopit, tak bych to pochopil tak, že z mého účtu je podezřelá každá transakce nad zhruba 20.000 CZK. Přijde Vám toto počínání banky normální a v pořádku ? Ještě bych rád dodal, že všechny provedené platby (příchozí i odchozí) k jednotlivým osobám / společnostem, jsem již ke každé v minulosti alespoň 1x provedl a vše bylo bez problémů. Tak proč by s tím nyní měl být problém ? Proč by měla Air Bank zadržovat převod v řádu statisíců mezi mnou a mým bratrem, když už jsme si v minulosti takto peníze mezi sebou posílali snad 100x ? Proč by měla Air Bank zadržovat platbu mezi mnou a mou přítelkyní, když jsem dnes vracel peníze, které mi včera půjčila (odesílal jsem naprosto na haléř stejnou částku) a rozdíl mezi odesláním platby od přítelkyně a poté navrácení ode mě, dělilo snad jen pár hodin. Z toho zase usuzuji, že se platby v systému prostě bloknou a nikdo z oprávněných lidí z Air Bank se na tyto převody za celý den ani nepodíval, protože by tyto platby musely být okamžitě provedeny bez jakéhokoliv podezření. Podle mého názoru Air Bank tyto platby pouze zcela záměrně a účelově zadržuje pro svůj prospěch a to z toho důvodu, že když se platby v systému jeden den odečtou a na cílový účet se doručí až následující den hned ráno, nemusí za tyto peníze platit úroky. Jiné vysvětlení pro to nemám. Požádal jsem tedy Air Bank, aby mi zaslala oficiální písemné (teď už písemná) prohlášení na mou korespondenční adresu ke všem celkem 4 případům zadržování plateb, kde žádám:

a) Proč došlo k zablokování prostředků ? A v případě, že z důvodu, že se jedná o "podezřelou transakci", tak i popsat proces, podle kterého banka vyhodnotila každou jednotlivou transakci jako podezřelou (protože se všemi osobami, kterým jsem dnes posílal peníze, jsem již v minulosti nějaké převody měl a nikdy k žádnému zablokování nedošlo).
b) Co opravňuje Air Bank prostředky zadržovat ? A odkaz na příslušný zákon
c) Jakým způsobem bude probíhat náhrada způsobené škody za zadržované peníze ?

Dále, jak jsem již dříve uvedl, přizval jsem Air Bank do této diskuze, aby se k celé záležitosti vyjádřila. O dalším průběhu zadržování všech peněz/plateb Vás samozřejmě budu informovat.
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod petr s 5. 11. 2014 00:16

D+1
petr s
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MarekVach 5. 11. 2014 00:56

petr s píše:D+1


A co tím D+1 chcete říct ? Tu vysokou příchozí platbu jsem zadával k převodu ve čtvrtek, v pátek byla převedena, v pondělí peníze přišly do Air Bank, ale na můj účet byly připsány až v úterý, to je D+2 a nedodržení termínu. Co se týká interních převodů pouze v rámci Air Bank, tak se kasají, že převod je proveden okamžitě, avšak já už mám opět 3 z 5 převodů v rámci Air Bank zadržovaných minimálně do dalšího dne.
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 5. 11. 2014 07:18

MarekVach píše:nutno znovu zopakovat, že pouze a jen kvůli Air Bank

Ty bys fakt mohl dělat v 50. létech soudce z lidu... Hlavně nechápu, co tedy vlastně ještě v AB děláš a proč už nemáš nejpozději od pondělí účet a ty milióny v České šulitelně.
Naposledy upravil Tomáš Marný dne 5. 11. 2014 08:38, celkově upraveno 1
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karlos-2009 5. 11. 2014 07:33

MarekVach píše:
petr s píše:D+1


A co tím D+1 chcete říct ? Tu vysokou příchozí platbu jsem zadával k převodu ve čtvrtek, v pátek byla převedena, v pondělí peníze přišly do Air Bank, ale na můj účet byly připsány až v úterý, to je D+2 a nedodržení termínu. Co se týká interních převodů pouze v rámci Air Bank, tak se kasají, že převod je proveden okamžitě, avšak já už mám opět 3 z 5 převodů v rámci Air Bank zadržovaných minimálně do dalšího dne.


Když si takový pracháč, co mu chodí miliony na účet, tak si zřiď někde privátní bankovnictví. Nechápu, co děláš u AirBank. Nebo si otevři sporožiro u spořitelny.
karlos-2009
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod refedr 5. 11. 2014 09:20

Air Bank mojí mamce (66 let) taky neotevřela účet, že tam něco popletla při iniciaci internetbankingu. Tak teď má účet Genius Gratis u GE a je spokojenost. AirBank je jen pro mladý a chudý. :-)
refedr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 5. 11. 2014 09:45

karlos-2009 píše:Když si takový pracháč, co mu chodí miliony na účet, tak si zřiď někde privátní bankovnictví. Nechápu, co děláš u AirBank. Nebo si otevři sporožiro u spořitelny.

Asi tak, s tím jejich dennním limitem na převody 1 mil. Kč, to sem jinde nezažil.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod petr s 5. 11. 2014 10:15

petr s píše:D+1

Tím jsem chtěl říci, že jsi vůbec nenapsal, kdy byli peníze odeslány (s jakým datem) a tak jsem vyvodil, že D+1 bylo splněno a tvé nářky zbytečné. V tomto případě jde o můj omyl. Stejně jako teď jsou předčasné. Peníze můžou dorazit zítra. A pokud si vykládají zákony jinak (přísněji) než ty tak si stěžuj. Jistě víš postup (banka, fin. arbitr, ČNB, soud).
petr s
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 5. 11. 2014 10:36

refedr píše:AirBank je jen pro mladý a chudý. :-)

Tak tak, vsadil bych se, že ani Rittig, ani Janoušek tam nemají ani korunu :lol: .
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod filip893 5. 11. 2014 11:08

Tomáš Marný píše:
MarekVach píše:nutno znovu zopakovat, že pouze a jen kvůli Air Bank

Hlavně nechápu, co tedy vlastně ještě v AB děláš a proč už nemáš nejpozději od pondělí účet a ty milióny v České šulitelně.


Marek je rozdvojená osobnost. V jednu chvíli je finanční spekulant, co vydělává na sázkách, obchodování s cizí měnou a pod. Pak se přepne do módu Patrik Chrz a začne řešit desetinky procenta úroku při 100% garanci návratu vkladu. Pak se řeší neřešitelné, a to jak na jedné straně točit miliony a současně je mít uložené na nejlepším spořícím účtě.

Dokud nepochopí, že oba přístupy nelze provozovat současně, pak tyto problémy budou přetrvávat.
What kind of operating system does it use?
It's... Vista!
We're going to die!
filip893
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 5. 11. 2014 11:14

MarekVach: v Air bank nejsou oprávnění ti cokoli vysvětlovat. Maximálně odkážou na příslušné předpisy, tj. zákon č. 253/2008 Sb. a vyhláška ČNB 281/2008 Sb. Na webu MF najdeš i metodické pokyny: http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/re ... ovani-tero sekce Legislativa
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod MarekVach 8. 11. 2014 15:22

Od mého posledního příspěvku byly všechny platby hned další den ráno připsány na příslušné účty a tím to nesmyslné zadržování prakticky skončilo. Jako ponaučení z toho si vezmu to, že Air Bank je prostě banka pro socky, ať říká kdo chce, co chce. Vlastně to i sama banka v jedné své reklamě dokládá tím, že "nabízí stejné výhodné podmínky pro všechny", což je samozřejmě pro movitější klienty demotivující. Demotivující je i to, že nejvýhodnější úrokové sazby na svém spořícím účtě nabízí jen do určité výše (250 tisíc pro nové klienty a 1 M pro jedny z prvních klientů). Když o peníze nemají zájem, proč jim je cpát ? Odteď budu všechny větší peníze točit asi přes svůj běžný účet u FIO Banky, tam by k žádným podobným obstrukcím docházet nemělo. Air Bank budu využívat už jen k tomu, že když mi přijde pár korun měsíčně z kampeliček za úroky, tak si je tam hezky všechny ten den vyberu přes bankomat a můj zůstatek na účtě u Air Bank bude po většinu roku zhruba 12 CZK. Rovněž si tam u nich při každé návštěvě nezapomenu dát kafe a s sebou si odnesu tu malou lahev Dobré Vody, kterou Air Bank zdarma dává. Když se Air Bank touto cestou vydala, proč jí v tom bránit ? Když začne Air Bank využívat každý jako já odteď, jistě z ní bude prosperující společnost, která si bude moci dovolit na pobočce 4 bankéře nějakých 13 hodin denně, 7 dní v týdnu jako má nyní. Ostatně to vypadá, že takový klient je pro Air Bank bonitnější, alespoň tak usuzuji z počínání všech bankéřů Air Bank z mých dosavadních návštěv.
MarekVach
Nadšenec

Odeslat příspěvekod LuiS_666 8. 11. 2014 15:56

Urob im radšej negativnú reklamu na Facebooku :), to je pre tieto prehypované spoločnosti morová rána :-D
LuiS_666
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků