Air Bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod slavo963 20. 12. 2019 10:13

Kdyz se posila SEPA platba v ramci daneho statu(plati to minimalne na Slovensku), neni potrebne zadavat jmeno prijemce. Pri prevodu EUR mimo Sk, nazev prijemce je povinny udaj.
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 20. 12. 2019 11:30

Docela by mě zajímalo, co se tam má psát jako příjemce, když to posílám třeba anglické zprostředkovatelské firmě na účet do Německa, ale příjemce je někde v Brazílii.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 20. 12. 2019 12:18

Pro SEPA platby je jméno příjemce povinný údaj (další jsou už jen číslo účtu ve formátu IBAN a poplatková instrukce SHA), další údaje by banka požadovat neměla, jinak jde s největší pravděpodobností o porušení příslušných nařízení EP, přesto se to běžně stává (například i Revolut vyžaduje SWIFT kód).

Dlužno dodat, že pokud se už u nějaké banky, která je "citlivější" na kontrolu shody jména účtu s názvem příjemce a platbu kvůli tomu vrátí, může taková legrace být zatížena i poměrně vysokým poplatkem, klidně i několik desítek eur (stalo se mi osobně, když existoval neúspěšný projekt Valutomat, tak si jednoho dne někdo u nich umanul, že vlastní účty klienta překřští na "Moje účty" a samozřejmě pod tímto textem začali odesílat i platby - SEPA platba z Polska do slovenské UCB nedošla navzdory "expresnímu" příplatku ani po několika dnech a až se vrátila, bylo to o 30 EUR méně)...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod Ninaa 20. 12. 2019 15:27

Ze svých zkušeností - před 8 lety jsem pracovala u pobočky zahr.firmy a dělala jsem bankovní příkazy do států na jiných kontinentech. A moc dobře si pamatuji, kolik dalo práce, než jsme zjistili všechny bankovní detaily, aby peníze došly a nevrátily se (samozřejmě snížené o tučné poplatky bank za vratku).
Řešili jsme to formulářem - posílaným emailem, kde musel dodavatel vyplnit a potvrdit všechny aktuální bankovní detaily nutné pro platbu, protože na faktuře mnohé bankovní detaily chyběly a smlouvy resp. objednávky byly také mailem a dohadovali to obchoďáci, kteří bankovní detaily neřešili.
Museli jsme znát čislo účtu v náležitém formátu a adresu banky, u které byl veden, přesné jméno a adresu příjemce=vlastníka účtu, jméno a adresu korespondenční banky, pokud si vzpomínám. Jinak si všechny ty banky "po cestě" dokázaly strhnout tučné poplatky a vrátily to zpět, přestože bankovní účet byl uveden správně a byla pouze nesprávná adresa u vlastníka účtu.
U plateb do EU jsou bankovní detaily o něco jednodušší díky jednotnému IBAN formátu.
Ninaa
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xls 20. 12. 2019 15:40

Tohle už naštěstí neplatí. Platil jsem letos do více než 50 zemí a přes platební služby to funguje bez problémů. Většinou stačí zadat 3-5 údajů podle země určení a hotovo (a za zlomek peněz, co by to stálo přes banku). Jen jedna platba se mi pořád vracela a tu jsem řešil přes měsíc, to bylo ale tím, že příjemkyně udělala chybu v čísle účtu a nebyla schopná si to ani opakovaně zkontrolovat.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod redhaven 25. 12. 2019 09:51

Včera jsem online v IB požádal po vytvoření dalšího účtu o vydání nový debetní karty. Myslíte, že je reálné, aby ji doručili do 10. ledna ?
redhaven
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 25. 12. 2019 09:54

Pokud ji nepotřebuješ fyzicky, tak (dle reklamy, nemám vyzkoušené) lze virtuální kartou platit s pomocí aplikace ještě před doručením fyzické. Nemám ale osobně vyzkoušené, tak nevím jaké platby lze využít, jestli i třeba platbu v eshopu, nebo jen bezkontaktní platby v obchodech.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antoushek 25. 12. 2019 10:45

Možná jde virtuální registrovat do Curve a pak by fyzickou kartu měl.
antoushek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod xls 25. 12. 2019 23:28

20.12. jsem zadal 2 platby do různých bank na pondělí 23.12., dodnes (25.12.) to ani v jedné není připsáno. Tím u mě skončili.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 26. 12. 2019 01:02

Však taky u mě půjde hned v lednu ke zrušení společně s Hellou bank. Zlatá KB, ČSOB.
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod redhaven 26. 12. 2019 09:09

xls píše:20.12. jsem zadal 2 platby do různých bank na pondělí 23.12., dodnes (25.12.) to ani v jedné není připsáno. Tím u mě skončili.


Přeci pokud nejde o okamžité platby, tak platba nemusí dorazit tentýž den a další dny svátky.
redhaven
Diskutér

Odeslat příspěvekod cz01 26. 12. 2019 09:32

V tom se pleteš, Air bank uvádí posílání plateb v režimu D+0 do 14h (pracovní dny). A už jsem na Air bank četl více příspěvků, kdy nedodržuje své lhůty a tou bez vysvětlení, nebo omluvy.
cz01
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 26. 12. 2019 09:52

Air Bank v žádném dokumentu ovšem odeslání v režimu D+0 neslibuje ani negarantuje, naopak oficiálně je zadání platby nutno stihnout před nepracovním dnem do 16:30, aby dorazila D+1: https://www.airbank.cz/file-download/84 ... i-styk.pdf

V každém případě s Air Bank jsem měl dostatek zkušeností, že ani ty "neoficiální" lhůty nedodržuje (ještě v minulosti, kdy byly platby v režimu D+0 odesílány do 11:30 mi u dopoledne zadaných plateb nedorazila nejméně jedna z deseti, což se mi jevilo poměrně dost, abych Air Bank v tomto ohledu mohl důvěřovat), jen ono se vždy spíše objevil nějaký fanatický zástance, že všechno funguje bezvadně a tak vznikly mýty a pověry.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 26. 12. 2019 10:19

Mně to dřív vždycky dorazilo stejný den odpoledne. Na to, aby to o den pozdrželi, zvědavý nejsem.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 26. 12. 2019 13:09

Mě v prosinci udělali to stejné, platba dorazila až o den později, jak kdybych měl účet někde ve Sberbank :-D. Prostě chtějí poplatky za zrychlené platby, jinak to zhoršení nechápu.
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků