Air Bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod evelista 14. 1. 2020 09:22

Tomáš Marný píše:Jasně, banka změnila název na myair... Už to nechlastej ani ředěný. https://www.airbank.cz/kontakty/
Patrně sis popletl banku s mobilní aplikací. BTW že jsi dříve ty aplikace stahoval z Android Marketu a teď z Google Play, to ti nevadí :-D?



lol od narozeni jedu jen na jabku, zadny droid veci me nezajimaj. Ano driv byla opravdu lepsi, zadny nabidky na pojisteni, pripojisteni, bonusy za udelani xy, za platby v miste x a pouziti karty y, proste se to tenkrat soustredilo na primarni vec, banku, dnes i na KPI mimo hlavni bankovni proud, pak ta bank apka vypada tak jak vypada.
evelista
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod farang 29. 1. 2020 19:53

Novinka - zrušení účtu u jiné banky prostřednictvím My Air.

https://www.mesec.cz/aktuality/air-bank ... ine-banky/

Máte někdo praktickou zkušenost? Účty kterých cizích bank lze takto zrušit?
farang
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ROlda78 30. 1. 2020 00:17

asi všech, co přistoupily na mobilitu
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 30. 1. 2020 05:03

To jsou skoro všechny ne?
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod kolotuk 30. 1. 2020 10:06

farang píše:Novinka - zrušení účtu u jiné banky prostřednictvím My Air.

https://www.mesec.cz/aktuality/air-bank ... ine-banky/

Máte někdo praktickou zkušenost? Účty kterých cizích bank lze takto zrušit?

Koukl jsem narychlo do apky a nikde tam tuto možnost nevidím,asi tam ještě není,nebo neumím hledat.Až ji někdo zkusíte,dejte prosím vědět.
kolotuk
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 30. 1. 2020 10:28

V appce to taky nevidím (Android, verze app 5.0.1, podle Play Store je ze 30.12.2019), ale je to už nějakou dobu v IB (Nastavení > Žádosti a smlouvy > Mobilita). Jinak mobilita je pro všechny banky povinná od 1. března 2017 jako součást novely zákona o platebním styku.
hopo.hopo
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Vladimir99 30. 1. 2020 11:14

Je sice povinná, ale zkuste tímto způsobem přenést účet z Poštovní spořitelny. Ani mně ani mé manželce se to nepovedlo. Museli jsme na pobočku.
Vladimir99
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PULPANM 30. 1. 2020 11:32

hopo.hopo píše:V appce to taky nevidím (Android, verze app 5.0.1, podle Play Store je ze 30.12.2019), ale je to už nějakou dobu v IB (Nastavení > Žádosti a smlouvy > Mobilita). Jinak mobilita je pro všechny banky povinná od 1. března 2017 jako součást novely zákona o platebním styku.


Není ani v apce ani na webu
PULPANM
Diskutér

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 30. 1. 2020 11:37

Já to v IB mám, tam jak píšu, je to až úplně dole. Oznamovali to už loni na konci dubna https://www.airbank.cz/novinky/air-bank ... a-pobocku/

-- 30. 1. 2020 11:38 --

Vladimir99 píše:Je sice povinná, ale zkuste tímto způsobem přenést účet z Poštovní spořitelny. Ani mně ani mé manželce se to nepovedlo. Museli jsme na pobočku.


Jaký byl jejich důvod?
hopo.hopo
Nadšenec

Odeslat příspěvekod minarjo 30. 1. 2020 12:20

Je naivní si myslet, že mobilitou lze vždy zrušit účet původní banky. Jak už popisuji ve vlákně Moneta (28.1. po 14h, kdy se tam mobilita rovněž probírala), existuje nemalý počet případů, kdy přes mobilitu nelze účet zrušit, zejména kvůli vlastnosti mobility (ve formuláři "Žádost o změnu banky" se může nechat převést a zrušit vždy jeden konkrétní bankovní účet definovaný jeho číslem, ne všechny produkty/smlouvy v dané bance). Například přes mobilitu by byl problém zrušit:
- bankovní balíčky, kdy je do sebe zabalen běžný i spořicí účet či ještě další typy účtů, třeba balíčky eKonto xxx od RB (mobilita by balíček rozložila, ale část, typicky spořicí účet, by zůstala žít)
- účty, na než je napojen (typicky splácením) jakýkoliv úvěrový produkt (hypotéka, spotřebák, kontokorent, kreditka...) - zrušení takového účtu vyžaduje zrušení či změnu smlouvy úvěrového produktu a to na dálku přes mobilitu není možné ani v případě, kdy je aktuálně čerpání nulové (třeba u kontokorentu)

Výše uvedené příklady by buď skončily rovnou zamítnutím zrušení přes mobilitu, nebo u "slušnějších" bank by byl klient vyzván původní bankou, ať to na pobočce vyřeší osobně (tedy nemá cenu ti čekat pak složitě mobilitou).
Je si totiž třeba uvědomit, proč byl Kodex mobility klientů sepsán, tedy jeho hlavní účel. Tím není ani tak zrušení původního účtu (to je třešnička na dortu použitelná jen někdy), ale, jak už název napovídá, MOBILITA, tedy přesun "nastavení" do nově vybrané banky (především tedy trvalé příkazy a svolení k inkasu), právě kvůli složitému přesouvání nastavení se v minulosti řada klientů ke změně banky neodhodlala, proto na to je kladen důraz. Tedy přenos těchto nastavení projde prakticky vždy, ale zrušení původního účtu jen někdy. To je i odpověď na to, proč to třeba neprošlo i u té Poštovní spořitelny, jak zde někdo píše: důvodem může být existence samostatné smlouvy třeba na IB či jiný produkt, a to by zrušením účtu tam zůstalo "viset naprázdno". Rovněž některé pobočkové pracovnice odmítají v rámci mobility zrušit účet, dokud klient osobně na pobočku nedonese navázanou debetní kartu ke znehodnocení (osobní zkušenost kamaráda při nedávné mobilitě z ČSOB, kdy mu v tomto duchu volali a musel tam jít, tím pádem je pak mobilita pro zrušení tak trochu nanic).
Naposledy upravil minarjo dne 30. 1. 2020 13:13, celkově upraveno 2
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Vladimir99 30. 1. 2020 12:32

To je přesně ono. V Poštovní spořitelně jsme měli i spořicí účty. Nastavení se přeneslo, ale účty zrušit nešlo.
Vladimir99
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 30. 1. 2020 12:56

No mám opačnou zkušenost s mobilitou/rušením účtu z mBank. Udal jsem na formulář číslo BÚ, ale zrušili mi v mBank komplet BÚ i SÚ, což mě teda trošku překvapilo, ale co už. Takže asi jak kde. Stejně tak to, že "zbyde" holé IB, by imho nemělo bránit zrušení účtu - zjistil jsem po X letech od zrušení kreditky v ČS, že mi pořád zbyl přístup do IB - není to teda BÚ a netýká se mobility, ale ilustruje to podle mě situaci, že je možné něco zrušit a pořád zbyde něco jiného (stejně tak ve vláknu FIO myslím proběhl nějaký příběh, kdy paní zrušila účet a pak byla překvapená, že jí pořád funguje IB). Ale jak si holt který korporát nastaví procesy, tak to bude a ne jinak.

Na formuláři k mobilitě je to tedy ale formulováno takto: "Vypovídám závazky ze smlouvy o mém platebním účtu u dosavadního poskytovatele a souhlasím s tím, že zrušením účtu zaniknou veškeré se mnou uzavřené smlouvy, které se k němu váží."
hopo.hopo
Nadšenec

Odeslat příspěvekod minarjo 30. 1. 2020 13:10

Ano, záleží na tom jak jsou postavené smlouvy v dané bance, to určitě souhlas. Pokud je jeden účet vedený jako hlavní (typicky běžný v CZK) a ostatní jemu podřízené (třeba účet v jiné měně, spořicí atd), pak zrušení toho hlavního na dálku nemusí být kvůli těm podřízeným možné, nebo tedy jak uvádíš u mBank, jsou zrušeny i ty podřízené (ostatně to současné mSpoření u mBank je na mKontu přímo závislé, nemůže snad ani existovat samostatně, možná proto to tak mBank umožňuje).
Ostatně sami autoři Kodexu mobility (tedy především banky) tehdy před lety deklarovali, že to nebude použitelné ke zrušení smluvních vztahů s původní bankou vždy, zejména ty úvěrové produkty tomu zrušení kodexem z jiné banky brání. Možná proto se dnes většina bank snaží k účtu nacpat v balíčku bezplatně hned i kontokorent, i když třeba jen 5000 Kč, aby případné rušení nešlo takto "bezbolestně na dálku", ale jen na pobočce :) (kde mohou klienta třeba při návštěvě přesvědčit, aby za nějakou výhodu účet zachoval)
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod suram 30. 1. 2020 16:11

Jestli myslíš tím spořícím účtem mSpoření, tak to není účet.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 30. 1. 2020 16:15

Já měl eMax a eMax Plus, ne mSpoření.
hopo.hopo
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků