od Ninaa 20. 12. 2019 15:27
Ze svých zkušeností - před 8 lety jsem pracovala u pobočky zahr.firmy a dělala jsem bankovní příkazy do států na jiných kontinentech. A moc dobře si pamatuji, kolik dalo práce, než jsme zjistili všechny bankovní detaily, aby peníze došly a nevrátily se (samozřejmě snížené o tučné poplatky bank za vratku).
Řešili jsme to formulářem - posílaným emailem, kde musel dodavatel vyplnit a potvrdit všechny aktuální bankovní detaily nutné pro platbu, protože na faktuře mnohé bankovní detaily chyběly a smlouvy resp. objednávky byly také mailem a dohadovali to obchoďáci, kteří bankovní detaily neřešili.
Museli jsme znát čislo účtu v náležitém formátu a adresu banky, u které byl veden, přesné jméno a adresu příjemce=vlastníka účtu, jméno a adresu korespondenční banky, pokud si vzpomínám. Jinak si všechny ty banky "po cestě" dokázaly strhnout tučné poplatky a vrátily to zpět, přestože bankovní účet byl uveden správně a byla pouze nesprávná adresa u vlastníka účtu.
U plateb do EU jsou bankovní detaily o něco jednodušší díky jednotnému IBAN formátu.