fc70 : Odpovím ti na to. Sberbank i Equa bank (taky Zuno) má obrovský problém co s penězi, které má k dispozici od lidí. Na těch spořácích nevydělávají nic. Prostě vysoký úrok na SÚ nedokáží u klientů proměnit ve svoje plus.
Kellner (Air) to prostě umí a daří se mu to. Stálá vtipná nevnucující dobře udělaná televizní reklama, jiný koncept než klasická banka, moderní vzhled poboček atd., proto si to může zatím dovolit lákat klienty na SÚ s 1.5 % s tím, že si tam třeba časem vezmeš půjčku, hypotéku apod., protože ty klienty prostě přesvědčí.
Kdežto např. na Sberbank každý sere. Každý tam jenom založil spořák a chce úroky. Nic jiného od banky nepotřebuje.
Řekni mi kolik lidí v ČR zná Air bank. Díky reklamě skoro každý. Kdo zná Sberbank či Equa ? Hodně málo lidí. A co má Zuno ze stálé reklamy bez poboček ? Taky nic. Proč se jí asi Raifka zbavila a prodala ji do Sovětského svazu. (Ruska). Protože jen prodělek, prodělek a nic jiného.
Tak samo Equa bank. Díra na peníze. A hodně velká. Sice o hodně menší než Zuno. A Sberbank drží jen korporátní klientela napojená na Rusko z běžných klientů ten zisk co mají "nevydojili".