Sberbank CZ

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod minarjo 12. 5. 2020 14:20

U mě to bylo týden, možná 8 dní. Přijdou dva dopisy (mně oba v jednom dni), obyč s neaktivní kartou a doporučený s PIN. Aktivace karty výhradně první kontaktní platbou či v ATM (zkrátka použitím PIN). Jinak (třeba přes nové IB) nelze. V novém IB Sberbank online ostatně nejde ani blokace karty (tlačítko tam na to je, jeho stisk ale jen zobrazí telefonní číslo příslušné linky, třeba funkci časem doplní :) ).
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lafayette16 12. 5. 2020 14:37

Díky. A jak se vlastně nový uživatel dostane do IB? Kdy dostane přihlašovací údaje? Hned, nebo taky později?
Lafayette16
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 12. 5. 2020 17:03

Ihned po online zřízení přijde email o migraci do nového IB s uživatelským jménem (to pak lze kdykoliv změnit) a pokyny k registraci do něj (klíčem je SMS kód na mobil, co má banka v systému). Tedy údaje má nový klient sice hned a registrace lze také provést hned. Zkušenosti zkraje dubna ale byly takové, se funkční bylo přihlášení po té registraci až cca po týdnu (zhruba stejně s doručením karty). Ale to už snad zrychlili, byl to dle omluvné SMS omyl aktivace.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod redhaven 12. 5. 2020 17:57

V SB nemají evidentně zájem nebo čas bavit se se stávajícími klienty.
Poslal jsem jim dotaz na možnost překlopení starého účtu na nový, bez návštěvy pobočky a asi 14 dní bez odpovědi.
redhaven
Diskutér

Odeslat příspěvekod jenda_s 12. 5. 2020 18:45

to redhaven: já procházím právě tímto procesem. Na pobočce jsem v dubnu podepsal změnu stávajícího fér aktiv na fér extra s platností od 1.5.

No, dosud se změna typu účtu evidentně nepovedla, tvrdí, že technická chyba, pracují na tom jejich ajťáci, že prý to bude zpětně od 1.5. až se jim to povede. Takže jsme si někdy minulý týden objednal přes IB gold kartu, která zatím nedorazila. A už se tak nějak psychicky připravuji na reklamaci naúčtovaného poplatku za gold kartu na konci měsíce a za nesplnění podmínek pro extra zdarma...

Prostě sběr banka zase nezklamala...
jenda_s
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lafayette16 14. 5. 2020 10:18

Mám novou kartu. Aktivoval jsem ji v bankomatu Sberbank. V IB už ji vidím jako aktivní, E-COM limit je dostatečný, ale přesto s ní nemůžu zaplatit po internetu.
Dostanu vždy error: Objevil se technický problém. Prosím stiskěte tlačítko "Zrušit" nebo zkuste zadat opětovně.

Je potřeba ještě kartu nějak nastavit?
Lafayette16
Diskutér

Odeslat příspěvekod čulibrk 14. 5. 2020 12:01

Tak parodie na banku pokračuje. Včera mi volala bankéřka, že se můj jednorázový okamžitý příkaz k úhradě, řádně zadaný o víkendu, nezrealizoval a jestli ho má zadat manuálně znovu, nebo to má nechat být? Kdo tohle může mít za hlavní banku, to nechápu :roll:
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 14. 5. 2020 14:31

@Lafayette16:
1) zkus kontaktně zaplatit u obchodníka, tak jsem ji v pohodě aktivoval já
2) počítej s tím, že ve Sberbank vše ohledně karet docela trvá (snížení zůstatku, zobrazení blokací plateb v historii), takže i net platby po aktivaci mohou fungovat až za několik hodin až den od aktivace karty a/nebo úpravy limitu
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 16. 5. 2020 19:12

Lafayette16 píše:Mám novou kartu. Aktivoval jsem ji v bankomatu Sberbank. V IB už ji vidím jako aktivní, E-COM limit je dostatečný, ale přesto s ní nemůžu zaplatit po internetu. Je potřeba ještě kartu nějak nastavit?
já ji strčil do nejbližšího bankomatu (náhodou to byla ČOBka) a chtěl vybrat X tisíc (při zůstatku cca pár korun) a to stačilo. Aktivovalo se (nejspíš už zadáním PINu). Zaplatit na NETu šlo už za chvíli.
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jenda_s 17. 5. 2020 10:40

já ve čtvrtek dostal kartu, v pátek pin, v sobotu v bankomatu sberbank udělal dotaz na zůstatek a pak v sobotu i zaplatil přes net bez problémů. Jen do curve mi to nějak nejde přidat. Nastavil jsem MO/TO limit na nula, ale to předpokládám by nemělo být vliv...
jenda_s
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 5. 2020 14:26

Ale to má vliv, viz vlákno Curve. U řady bank, které umožňují samostatně nastavit MO/TO limit, musí být tento nastaven na nenulové výši, aby karta v Curve fungovala. Mně tedy šla Sberbank karta přidat do Curve hned poté, co jsem s ní úspěšně vyzkoušel první net platbu. A ve Smartbance (té nové Sberbank online) ani nemám možnost MO/TO platby nastavit (zakázat), což značí, že jsou povolené do limitu běžných plateb (nastavit mohu jen denní limit výběrů z bankomatu, plateb u obchodníka a online plateb, jiný tam nemám). Ty jsi tento typ plateb nastavoval kde?
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod jenda_s 17. 5. 2020 15:00

v původním starém IB, kde jsou celkem 4 typy limitů: bankomat, platby, internet a právě MO/TO. Zkusil jsem zvýšit, a vyzkouším znovu. Jen je naprosto na nic ta "rychlost", sberbank, limit se zvýší do zítřejší 19:00... Fakt rychlost blesku...
jenda_s
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 5. 2020 17:50

Nové IB je evidentně osekané v mnoha parametrech, i když rychlost (třeba zobrazení blokací kartou až několik hodin od platby atd) asi bude podobná :)
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod jenda_s 17. 5. 2020 20:17

nové IB neznám, ale staré překvapilo minimálně s blokací. Sice blokace nebyly vidět jako transakce kartou, ale v disponibilním zůstatku na účtu byly vidět mé korunové platby pro splnění podmínky 5 plateb kartou v podstatě hned :-)
jenda_s
Diskutér

Odeslat příspěvekod Dandík 21. 5. 2020 20:16

Dandík
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků