Cetelem kreditní karta

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod drkarel 11. 9. 2018 09:48

Pokud Ti ten úrok naúčtovali za měsíc, kdy se platba vrátila, pak mi furt teorie Kolemjdoucího dává smysl (i když je to dost nesmysl).
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 11. 9. 2018 09:51

Nee, právě že za ten měsíc, kdy byla zaplacena a pak normálně uhrazena splátkou. Vrácena byla až teď v září, to ještě není výpis. BTW toto se píše na webu ALZA:

Potvrzujeme zrušení objednávky.
Pokud byla objednávka zaplacena, peníze Vám zašleme zpět. V případě online platby kartou částku refundujeme k datu provedené transakce.

Pak je samozřejmě tvrzení zdejšího všeználka a vysvětlení HB tuplem nesmysl.

Jinak se od rána nejde přihlásit IB a teď se tam objevilo roztomilé vysvětlení...

Aj aj aj, něco se nám pokazilo. Bohužel momentálně není možné se přihlásit do internetového bankovnictví.
Na odstranění chyby intenzivně pracujeme, zkuste to prosím později, Vaše Hello bank!
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jujec 11. 9. 2018 10:06

To je běžný (a nesprávný) postup HB, řešil jsem to před rokem a řeším to zase nyní. Mají prostě debilně nastavené procesy. Mně se stalo dokonce to, že mi napřed strhli bonus ze stornované částky, za 20 dní mi připsali bonus (včetně bonusu ze stornované částky) a napálili mi úrok... Celou dobu jsem měl na kartě více než byl úvěrový rámec (karta v přeplatku).. Jinými slovy, za stornování transakce u Alzy Vás potrestají tím, že Vám sníží disponibilní zůstatek a ještě si za to snížení řeknou o peníze.
Nechtěl jsem to psát tady na fóru, ale když už, tak tady je má poslední komunikace s HB.


> Od: "info@hellobank.cz"
> Datum: 10.09.2018 10:48
> Předmět: Reklamace[#1601381]

Vážený pane XXX,

děkujeme za Vaše podněty a dovolte nám poskytnout následující informace. K dané záležitosti, ohledně naúčtování 0,13 Kč, Vám sdělujeme následující:

K dopočítání úroku došlo na základě stornování nákupu u obchodníka ALZA.CZ. Na základě tohoto storna bylo přistoupeno k anulaci již vyplacené odměny, která byla připsána dne 30. 7. 2018. V okamžiku, kdy dojde k anulaci odměny, která je evidována jako úhrada, dojde k dopočtu odpovídajícího úroku. K této situaci dochází v případě, kdy je proveden manuální zásah, jako se stalo v případě vrácení zboží a následného storna platby u tohoto obchodníka, kde transakce nejsou procesovány přes karetní asociaci.

Přijměte prosím naši omluvu za vzniklou situaci, částka ve výši 0,13 Kč již byla ze strany banky anulována. Jelikož se však jedná o transakci provedenou manuálně, nebude uvedena v přehledu transakcí Vašeho Homebankingu. Uvedená transakce bude zaznamenána v měsíčním výpisu za září 2018.

Věříme, že výše uvedené informace přijmete s pochopením.

Pro jakékoliv doplňující informace Vám zůstáváme plně k dispozici na telefonním čísle 257 080 080 v pracovních dnech od 8:00 do 20:00 hodin.

S pozdravem

Lucie Palkovská
Bankéř pro komunikaci s klienty
Customer Success Division


Moje reakce:

Dobrý den,

děkui za email, ale abych se přiznal, vůbec nechápu, co mi sdělujete.


K dopočítání úroku došlo na základě stornování nákupu u obchodníka ALZA.CZ.

Dobře, beru jako fakt, že stornování nákupu s úrokem nějak souvisí - třeba se to dovím později.

Na základě tohoto storna bylo přistoupeno k anulaci již vyplacené odměny, která byla připsána dne 30. 7. 2018.

Prosím Vás, o jaké anulaci odměny píšete? Odměna byla připsána 30. 7., ale srážku jste povedli 10. 7. Slovo anulace znamená "zrušení, prohlášení za neplatné, anulování" a nedovedu si představit, že rušíte něco, co ještě nenastalo. Žádná odměna v době "anulace" nebyla vyplacena, nemůže jít o žádnou anulaci, nehledě na to, že píšete "anulace již vyplacené odměny" - tato odměna ale v době "anulace" vyplacena nebyla.

Celkem dost si odporujete v jedné větě. Prosím o vysvětlení, jak můžete anulovat něco, co nenastalo.


V okamžiku, kdy dojde k anulaci odměny, která je evidována jako úhrada, dojde k dopočtu odpovídajícího úroku.

Jakého úroku a za co? Čemu odpovídá úrok, jak se počítá úrok z něčeho, co i nebylo připsáno? Kde je v sazbeníku sazba tohoto úroku uvedena? A od kdy se úročí zůstatek na kartě, je-li na ní přeplatek? Opět prosím odkaz na VOP či sazebník.

K této situaci dochází v případě, kdy je proveden manuální zásah, jako se stalo v případě vrácení zboží a následného storna platby u tohoto obchodníka, kde transakce nejsou procesovány přes karetní asociaci.

Dobře, beru jako fakt, ovšem pořád mi nebylo vysvětleno, proč se tak děje, pouze kdy se tak děje.

Přijměte prosím naši omluvu za vzniklou situaci, částka ve výši 0,13 Kč již byla ze strany banky anulována. Jelikož se však jedná o transakci provedenou manuálně, nebude uvedena v přehledu transakcí Vašeho Homebankingu. Uvedená transakce bude zaznamenána v měsíčním výpisu za září 2018.

Prosím o vysvětlení toho, co jste mi sdělili, zejména odkaz na příslušné VOP či sazebník, kde je postup banky upraven. Děkuji
jujec
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 11. 9. 2018 10:21

Tomáš Marný píše:
Kolem.jdouci píše:Že ti to pořád není jasné mě ani moc nepřekvapuje.

Já to zkusím ještě jednou a pomalu, přečti si to 3x, třeba to pochopíš: Celou měsíční splátku jsem zaplatil i s tou platbou, která se mně nakonec vrátila. Ale vrátila se až v dalším měsíci, protože Alze trvalo celý měsíc, než mně platbu za zrušenou objednávku vrátila, a to jsem o to ještě musel poníženě žádat, neučunila tak automaticky. Takže šup sem s další teorií, kde se ten úrok vzal...

Jak je vidět, neví to ani v HB, protože jinak by mně za ten týden dávno odpověděli. Tu pitomost, kde se úrok vzal, mně odpověděli hned druhý den.


IQáku, nepsal jsi zde nic o tom, že jsi celou splátku zaplatil včetně té zrušené objednávky ani o tom, že to bylo na Alze. BTW jako zdejší všeználek se tady prezentuješ hlavně ty...
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod 1.5TSI 11. 9. 2018 13:21

Kvuli 13 halerum takovy rozruch?
1.5TSI
Diskutér

Odeslat příspěvekod chnapka_cz 11. 9. 2018 18:53

Jde o princip prece.
chnapka_cz
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 11. 9. 2018 19:16

@ Kolem.jdouci: Takže se příště vyjadřuj pouze v případku, že budeš mít kompletní informace, nebo se předem zeptej... Nebo zkus číst diskuzi komplet, narazil bys třeba na tuhle větu: "A s nálepkou zaplatím na platební bráně ALZA jak?" Jinak ze sebe děláš volouška.

A ano, jak píše chnapka_cz, jde o princip. Spousta z vás tady provádí haléřové transakce na kartě AB, aby nepřišla o 1,- Kč, kdyby platila normálně kartou AB místo kreditkou, ale nad nějakými pár desetníky, které si naprosto nesmyslně a bezdůvodně strhne HB, mávne rukou, že?

A je pozoruhodné, že v případě, kdy mně vrací platbu třeba PayPal, což už se mně párkrát stalo, se žádné doúčtování úroků nekoná, ovšem v případě ALZA ano...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 11. 9. 2018 19:57

A napadlo někdy tebe, ty omezenče, že ne každý má jen jednu KK od HB? Já mám třeba tři, takže se asi těžko dovtípím, že sice někde v diskusi meleš o obnovené Alza kartě a pak o naúčtovaných úrocích na nějaké kartě a že jde o jednu a tu samou... Navíc s Alza kartou se přece neplatí jen v Alze, takže zase vedle. Kdybys sám napsal kompletní informace a nevyjadřoval ses jak povýšený blb, tak se tu nemusíme dohadovat.
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod Smurfik 11. 9. 2018 20:07

S tím Íkvákem nemá smysl vést diskuzi ani se snažit mu poradit.Stejně se bude snažit z tebe udělat vola.Stačí si přečíst pár jeho příspěvků a podpis zde a musí ti být jasné co je to za idiota :-)
Smurfik
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 12. 9. 2018 10:51

Pánové, osobní útoky jsou zbytečné, raději k věci:
Už i zde v minulosti padlo, že u Hello kreditky v co-brandu s Alza (tedy u Alza karty) je propastný rozdíl mezi platbou u obchodníků (na prodejnách či netu) a platbou přes volbu "Alza kartou" v eshopu Alza.cz. V prvním případě to jde klasicky přes asociaci MasterCard jako běžná karetní transakce, podobně případná vratka na kartu, zde u Hello bank snad ani problémy nevznikají. Ve druhém případě se ale nejedná o platbu kartou (i když se to tak v eshopu Alzy nazývá). V podstatě je to víc podobné platbě převodem z účtu kreditky na účet Alza, kdy se obcházejí karetní asociace, je to skrz speciální platební bránu, kterou se v podstatě ten "příkaz k úhradě z karty" vytvoří. Alza to takto dohodla s Hello bank asi kvůli nižším nákladům, tím to umožnilo dávat klientům ten bonus 5%. Když se tento "příkaz" vytvoří, udělá se blokace (obdoba karetní blokace), při dodání zboží se pak ten převod do Alzy nejspíš zrealizuje. Systém v minulosti vytvářel potíže s uvolňováním blokací, když se platba nezdařila, nebo byla hned objednávka stornována (peníze z Hello do Alzy sice neodešly, ale blokace v podobě snížení celkového limitu kreditky tam visela třeba i měsíc). Nevím zda už toto opravili, ale s tím stornem objednávky a zasláním platby zpět (tedy opačný převod z Alzy do Hello, ne klasická karetní vratka skrz MasterCard) jak tu popisuje Tomáš ten problém bude souviset. Minimálně to zdůvodňuje to, proč vratka za platbu mimo Alza byla v pohodě, ale v Alza ne. Zkrátka ten speciální systém pro Alzu dělá více škody než užitku :(.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod jujec 12. 9. 2018 13:56

1.5TSI píše:Kvuli 13 halerum takovy rozruch?

Nejde jen o 13 haléřů, ale o to, že snížili úvěrový rámec (a teoreticky bych tím mohl překročit úvěrový rámec, což s sebou nese pokuty). Dále, jestliže banka odečítá z účtu co chce, kdy chce, nemá to v ničem oporu, tak to je snad chování, které bychom neměli tolerovat. Příště třeba zavede poplatek za vrácenou platbu, ne?
Jinými slovy, klient žádnou chybu neudělal - prostě po nákupu na Alza zjistil, že je jinde zboží levnější, Alza s tím nemá problém, ale banka ho za (zákonem povolené, tzn. standardní) chování potrestá snížením úvěrového rámce a ještě si z toho vezme úrok?
jujec
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 13. 9. 2018 18:28

Chtěl jsem napsat, co mně z HB odpověděli, ale protože Smurfik je inteligent a ještě mu další děkují, tak si polibte Brusel a zažijte si to sami. Jediní, co chápou, vo co go, jsou minarjo, jujec, a patrně i drkarel. Ostatním přeji co nejvíce vypovězených karet a korespondence s bankou :-p. A polibte zadnici svému guru Burešovi.

@ jujec: já nerušil platbu kvůli tomu, že jsem našel jinde zboží levnější. Ale protože v objednávce bylo slíbené dodání do druhého dne, druhý den jsem dostal mail, že se omlouvají a dodání posouvají o den. Zboží jsem neměl ani za další týden, a to už jsem ani žádný mail nedostal. Tuším proč - ke zboží slíbil zelený ***** dárek, poměrně drahý, a zelený ***** holt si uvědomil, že na tom prodělá, takže dodávky stopnul. Akorát nevím, proč bych kvůli tomu měl platit úrok, byť je to pitomých 21 haléřů. No nic, mám celkem slušný rámec, tak holt budu platit CK...

@ Smurfik: když píšeš příspěvky do diskuze, nečum při tom do zrcadla. Pak tam totiž píšeš to, co v tom zrcadle vidíš.

-- 13. 9. 2018 19:36 --

Smurfik píše:S tím Íkvákem nemá smysl vést diskuzi ani se snažit mu poradit.Stejně se bude snažit z tebe udělat vola.Stačí si přečíst pár jeho příspěvků a podpis zde a musí ti být jasné co je to za idiota :-)

No je fakt, že z tebe ho nikdo dělat nemusí... o<:)
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 13. 9. 2018 18:47

Hm, IQákovi někdo šlápl na bebí :-) Ty poděkování jsou hlavně výrazem souhlasu, jestli jsi to nepochopil, takže by sis z toho mohl vzít poučení. Každopádně nevím, proč by kvůli naúčtovanému úroku 21 haléřů měla banka vypovídat karty a už vůbec, jak to vše souvisí s guru Burešem. Ale to je vlastně tvůj styl, plést páté přes deváté a ještě do toho míchat politiku, Brumlo.
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 13. 9. 2018 21:26

A tak mě by i zajímalo, jak to dopadlo.. :?:
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 14. 9. 2018 17:24

Dneska dvě velké platby Hello kreditkami on-line a bez 3D Secure :-o
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků