Cetelem kreditní karta

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fremantle 20. 11. 2015 17:20

Mně to poslali ten samý den, kdy se zadává příkaz k převodu z účtu u UCB (přišlo to z účtu s názvem banky následující pracovní den, tedy BNP Paribas PF).

To zaúčtování odpovídá dosavadní praxi (splátka je zaúčtovaná následující pracovní den poté, co mají peníze u nich na účtu)...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod yndezit 21. 11. 2015 09:55

yndezit píše:A ještě zajímavost - zboží objednané v Alze v neděli 15.11. a hned zaplacené online přes jejich Cetelem bránu "fyzickou kartou" doteď (čt 19.11.) není vidět v přehledu transakcí v klientské zóně, a ani to nepohnulo použitelným zůstatkem karty.

Takže zboží zaplacené přes net fyzickou Alzakartou 13.11. bylo zaúčtováno 20.11. - s týdenním zpožděním, a to jako Bezhotovostní platba (ne Platba virtuální kartou). Pamatujte na to až přijdou další Cetelem týdny :-)

A krom toho, převody na účet jdou provádět jen do 18:45 pro daný den, a jen v pracovní dny (= pětikilo v pytli).
yndezit
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eR99 21. 11. 2015 17:17

fremantle píše:Mně to poslali ten samý den, kdy se zadává příkaz k převodu z účtu u UCB (přišlo to z účtu s názvem banky následující pracovní den, tedy BNP Paribas PF).

To zaúčtování odpovídá dosavadní praxi (splátka je zaúčtovaná následující pracovní den poté, co mají peníze u nich na účtu)...


Potvrzuji. Příkaz k úhradě jsem zadal v klientské zóně s datum splatnosti 19.11. (v ten stejný den se mi také záměrně zúčtovala splátka) a 20. 11. jsem to již měl na zadaném BÚ...
eR99
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rafael58 22. 11. 2015 22:29

23. 11. - 6. 12. 2015

Splněná přání
Dáme Vám 10 000 Kč na vysněný dárek!
1/ Napište vtipný dopis Ježíškovi a připojte fotku nebo obrázek.
2/ Sdílejte jej s rodinou a přáteli - zvýšíte tak svou šanci na výhru.
3/ 10 000 Kč vyhraje 10 dopisů s nejvyšším počtem hlasů.
http://tydny.cetelem.cz/
rafael58
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 22. 11. 2015 23:11

Při online žádosti se vyplňuje výše čerpání..co to přesně znamená, že v případě vydání zašlou tuto částku na běžný účet?
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 25. 11. 2015 20:09

Takže uječený zelený skřet mně může políbit Brusel... Včera poslány peníze na kreditní kartu, dosud nejsou připsány. V Citi jsou připsány ten samý den... Takže podojit a nakopat... BTW hlavně že převod peněz z KK zaúčtovali hned v pátek, i když tam ještě v pátek ve 20:15 ty peníze byly.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 25. 11. 2015 20:19

To je jaksi úplně standardní chování u Cetelemky - platba se zaúčtuje až následující pracovní den poté, co je má Cetelem na účtu, disponabilí zůstatek se navýší nicméně ještě až další den, takže pokud třeba v pondělí posílám splátku z jiné banky (než KB nebo RB a zároveň banka neodesílá platby D+0), tak přijdou na účet Cetelemu v úterý, ve středu se platba zaúčtuje a potvrzení o přijetí úhrady přijde až ve čtvrtek, kdy lze až kartou opět platit...

Jinak stejně se chová i KK HC Premia (resp. pravděpodobně všechny kreditky HC), splátka se zaúčtuje až následující den poté, co mají peníze na účtu (rozdíl je tam akorát ten, že ten samý den jsou už i disponibilní)...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 25. 11. 2015 20:57

Tak čekat 4 dny na to, než mně francouzští soudruzi dovolí laskavě disponovat s mými penězi, opravdu nemíním... Zvláště když v opačném případě jsou rychlí až až a úrok účtují i za den, kdy peníze měli celý den na účtu.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 25. 11. 2015 21:19

Celý den je na účtu neměli, protože platba přišla následující den po zadání příkazu k úhradě z Cetelemu, tedy D+1 a v souladu s pravidly platebního styku - pravděpodobně je dávkově zpracovávali večer v den zadání platby (ostatně to tak tuším uvádí i v klientské zóně). Kromě toho se domnívám, že 3 % vratka by měla být dostatečnou náplastí na tu ukrutnou ztrátu. Navíc se ovšem (samozřejmě neoficiálně) úroky za čerpání hotovosti ani vůbec nenaúčtují, pokud došlo k úplnému splacení do konce zúčtovacího období, tedy kalendářního měsíce...

Používat tu kreditku "normálně" a ochotně platit každý měsíc úroky, tak bych žabožrouty asi příliš v oblibě taky moc neměl, ale být v pozici na té druhé straně, kdy nám z peněz těch nešťastníků nějaké bonusy porozdělují, pokud teda správně počítám, jen za tento měsíc očekávám 1600 Kč (dost jsem zvědavý na ten výpis, ale tak ještě to chce nějaký ten týden počkat), tak zaujímám minimálně takovou neutrální pozici. :-)
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod yndezit 25. 11. 2015 22:03

Na připsání vlastních peněz se fakt u Cetelemky čeká dlouho, D+2 jsou zaúčtovány, vidět v KZ jsou D+3.

Nadruhou stranu, 5 až 6 pracovních dní jim trvá zaúčtovat platbu v Alzáči přes net. Defacto je to prodloužení bezúročného období o týden.
yndezit
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod osobne2 26. 11. 2015 05:33

No nevim, bezúročné období je dáno zúčtovacím obdobím a ne zaúčtováním platby. Respektive když ti platbu zaúčtují v jiném zúčtovacím období, tak si prodloužíš bezúročné období o měsíc a ne o týden. Když ti ji zaúčtují ve stejném zúčtovacím období, tak si neprodloužíš bezúročné období vůbec.
osobne2
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 26. 11. 2015 07:10

Na druhé straně, Cetelem je jediný vydavatel, u něhož jsem měl provedenou transakci zaúčtovanou ten samý den - což jsem opravdu ocenil jednou na konci měsíce, kdy mi díky tomu naúčtovali poplatek za vedení...

S čím vlastně přímo souvisí fakt, že kvůli nejefektivějšímu využití KK Cetelem (a tedy neúčtování poplatku za vedení) se o bezúročném období prakticky nemá smysl ani bavit, když si ho kvůli tomu chci zkrátit místo data splatnosti k 17. dne následujícího měsíce na konec měsíce.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 26. 11. 2015 07:25

Vzhledem k mému způsobu využívání KK je nejdůležitější, abych se seznámil s procesy a aby na ty procesy byl spoleh. To Cetelem splňuje a já se bez problémů přizpůsobím. Zaúčtování transakce ten samý den by mě taky nepříjemně překvapilo, ale snažím se tomu předcházet tím, že kolem konce zúčtovacího období danou kartu nepoužívám.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod eR99 26. 11. 2015 10:29

fremantle píše:...S čím vlastně přímo souvisí fakt, že kvůli nejefektivějšímu využití KK Cetelem (a tedy neúčtování poplatku za vedení) se o bezúročném období prakticky nemá smysl ani bavit, když si ho kvůli tomu chci zkrátit místo data splatnosti k 17. dne následujícího měsíce na konec měsíce.


Pouze upřesním, že datum splatnosti pro bezúročné období (55 dní) je zpravidla 25. den měsíce následujícího. 17. den je pro minimální splátku. Ovšem souhlasím. Využívání bezúročného období u KK Cetelem považuji také za neefektivní...
eR99
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Suky. 28. 11. 2015 09:59

Jede vám klientská zóna?
Já už asi hodinu dostávám hlášku, že platnost přihlašovacích údajů uplynula (a nepustí mne to do IB), i když se přihlašuji v nově otevřeném okně...
A to i v jiném prohlížeči.
Přílohy
Cetelem.png
Cetelem.png (18.18 ) Zobrazeno 3611 krát
Suky.
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků