Diskuse se tady posledních několik příspěvků/stránek točí v kruhu
já teda nikde nevidím podmínku, že by služba byla u EP nárokovatelná. Přímo
na první stránce je napsáno, že by ji nejvíce ocenili "takový a makový" klienti.
Erste Premier oceníte, pokud disponujete úsporami a investicemi ve Finanční skupině České spořitelny v částce nad 1 500 000 Kč, či jsou vaše úspory, investice a úvěrové produkty v celkové výši 4 000 000 Kč nebo vám měsíčně přijde na účet 70 000 Kč a více.
To, že brzo banky začnou prémiové programy ořezávat a vybírat si jenom perspektivní klienty, je otázka času (třeba RB to vyřešila celkem elegantně a obratovou podmínku nemá). Mezi řádky je možné číst, že prostě jenom "průtokový účet" a/nebo omezené využívání služeb nejsou to, co by banka chtěla. Pokud se někomu válí 1-2 mil. na ůčtu, tak nic neznamená... banky mají peněz dost a nemají je komu půjčovat. Banka se chová jako každá racionálně uvažující firma - tj. tvoří zisk.
To je stejný, jako kdybych chodil do hospody s narvanou šrajtoflí a měl bych přitom vždycky naprosto minimální útratu... a stejně bych očekával (a povýšeně se toho dožadoval!), že mě hospodskej bude držet místo u stolu pro štamgasty a občas mě dá nějakýho panáka zadara
zkuste to ve vaší hospodě a uvidíte krátkej proces. Nechte hospodskýho vydělat a bude se k vám chovat uctivě.
S bankou je to úplně stejný
pokud má někdo běžnej účet, kde sice protočí desítky tisíc, ale banka z toho nic nemá - kreditku používá zásadně v bezúročným období; nemá žádný investice, pojištění nebo úvěry - tak co s takovým klientem?
Poznámka závěrem: Nechávám úplně stranou kvalitu služeb, které banky v prémiových programech nabízí - v podstatě je retail, pak dlouho nic, a pak privátka. Myslím si, že s klienty (těmi správnými pro prémium/affluent) prostě neumí banky moc pracovat. Možná by i kvalitní službu dokázaly banky nabídnout, teď nemyslím vstupy zdarma na letišti, ale prostě si za ně účtují neodpovídající cenu.