Prémiové účty u českých bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Delitzsch 15. 7. 2019 13:08

Patriku, díky za informaci. Na jednu stranu, kdybych byl bankéřem, tak Ti vypovím EP okamžitě :D , na druhou stranu mně ale připadá popsaný způsob jednání ČS nedůstojný a nechtěl bych klientem takové banky být.
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod jir.vesely 15. 7. 2019 13:32

To je fakt zajímavé... Jako chápu, že by neměl mít prémiový účet každý, kdo si o něj řekne, ale tak snad tam jsou nějaké podmínky dané, a když je splním, tak proč přijdou s tím, že jim to vlastně nestačí? Tohle mi na tom košer nepřijde. Doufám, že to podobně nevede ČSOB, kde jsem čerstvě klientem premium...
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod alfas123 15. 7. 2019 13:39

Csob si drzi kazdu socku (zatial). Sluzby maju na mizernej urovni. Ide to s nimi od 10 k 5 ;-)
alfas123
Nadšenec

Odeslat příspěvekod jir.vesely 15. 7. 2019 14:25

Nějaké podrobnosti k tomu by nebyly? Takové obecné tvrzení nám tady moc nepomůže. Myslím, že nebudu jediný, kdo by radši něco konkrétnějšího.
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod ripper6 15. 7. 2019 15:36

jir.vesely píše:tak snad tam jsou nějaké podmínky dané, a když je splním, tak proč přijdou s tím, že jim to vlastně nestačí? Tohle mi na tom košer nepřijde.

Ano me to taky neprijde fer, pac maji tam jasne dane tri podminky a pak moznost platit si takovy ucet, presto ho klidne vypovi pokud klient i radne plni. Me treba plneni 80 000czk / mesic prijde v poho a to jsem i pres ne utracel. Takove ty nakupy debetkou aby to vypadalo ze ucet skutecne vyuzivam, presto to evidentne nebylo dostacujici :-|
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 15. 7. 2019 16:28

jir.vesely píše:Nějaké podrobnosti k tomu by nebyly? Takové obecné tvrzení nám tady moc nepomůže. Myslím, že nebudu jediný, kdo by radši něco konkrétnějšího.

A co konkrétnějšího bys chtěl vědět. Povídali jsme si tam asi hodinu a bylo to jako kolovrátek. Byli na mne dva, moje bankéřka + manažer pobočky a pořád mluvili o tom, jak poskytují nejlepší poradenství na trhu a že jsou pro klienty, kteří to poradenství využijí.

Takhle, já to chápu, ale proč to nedají do podmínek? Místo nesmyslné podmínky obratu tam má být třeba minimální výše investice. Já bych do toho moooožná šel, ale za celou dobu nepadlo jediné konkrétní číslo. Osobně beru produkt jako určitý druh klamavé reklamy - má nějakým způsobem stanovené podmínky a i když je klient plní, banka zjistí, že se jí nevyplatí, tak mu účet zruší?

Tak co, byl jsem před ČS, budu i po ní :).

Mně se nelíbí na investicích přes banku to, že je to jednostranně výhodný obchod. Banka přesune veškeré riziko na klienta a má za to zaručený zisk (z poplatků). Takovéto podnikání bych chtěl mít taky.

Já jsem jim navrhoval, ať mi nabídnou obchod, kde bude banka zainteresovaná nejen na zisku, ale i na ztrátě, na to jsem dostal odpověď, že na každém obchodě musí jedna strana vydělat (no evidentně ten kdo tahá za kratší konec provazu bude vždy klient :D ).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jir.vesely 15. 7. 2019 16:39

Je to fakt prasárna... Ty podmínky jsou teda u EP dost zavádějící. Po jaké době takhle po klientech jdou? Nebo je to teď prostě nějaká aktivita, která jde po všech, kdo neinvestují, naráz? A jaký objem investic pro pokračování účtu by si vlastně představovali?

Já se nakonec rozhodl pro ČSOB premium, ale trochu se teď bojím, jestli něco takového potom nedělají taky. Nikde na fóru jsem to nezahlédl, proto se ptám, jestli někdo takovou zkušenost nemá... Zatím jsem našel spíš pozitivní ohlasy, až na odpověď od alfas123, která ale vlastně nic neříká...

to PatrikChrz: Myslel jsem ten příspěvek od alfase, ale i tak díky za detaily! Není, co dodat - naprosto souhlasím. Jestli se nepletu, tak máte i ČSOB premium, že? Tam je jednání v pořádku?
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod xls 15. 7. 2019 16:59

Obraz naprostýho zoufalství. Ve spořce mají hluboký socík a při tom, jak se soustředili hlavně na okrádání důchodců, jim nějak nedochází, že by měli nejdřív nabídnout pro své služby reálné a konkurenceschopné podmínky. Když toho budou schopní, budou tak nějak automaticky při tom i vydělávat.

Přitom EP je zrovna myslím pro klienty jako je Patrik: pár volných milionů, chce investovat, cestovat, utrácet. Jediné provinění, že není dost blbý, aby tam ty peníze za 0,01 % nechal nebo se nechal okrást na nevýhodných investicích.

Už vidím ty bombastické marketingové akce ve stylu ČS: Černý pátek - ať nám z každého z vás vypadne aspoň 5 tisíc. Velká sleva - spokojíme se za šunty s polovinou vaší peněženky.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod goropes 15. 7. 2019 17:04

Já myslím, že by bylo dobré, aby se o těch praktikách Erste napsalo v pár novinách a zpravodajských serverech zaměřených na finance, je to fakt hnus, myslím, že by to novináře mohlo zajímat, veřejnost by taky měla vědět víc o tom, co vlastně ČS nabízí, jak mlží s pravidly, tlačí klienty do nevýhodných produktů a ještě tomu dává nálepku premiového produktu "jen pro vyvolené, pro elitu, apod.
Taky by se to mohlo prezentovat jako noví šmejdi pro vyšší střední třídu.
Komu neprodáš exkluzivní vysavač či deku za 20k, protože na to neskočí, tomu prodáš v načančané obálce předražené bankovnictví se stejně exkluzivními premium investicemi a spořením, které jsou asi tak premiové, jako ty vysavače a deky :D
goropes
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod tmx643 15. 7. 2019 17:11

Myslím, že cílovkou EP jsou porevoluční podnikatelé. Nyní ve věku 60-70. Mají hodně peněz, nerozumí si moc s technologiemi a tak preferují osobní kontakt. Mají hodně peněz v hotovosti, kupují byty na pronájem, zažili tunelování a pády bank, a proto věří velké bance, i za cenu poplatků.
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod alfas123 15. 7. 2019 17:28

@jir.vesely: ked tak napis sukromnu spravu s konkretnym dotazom
Co sa tu pise, tak aktivne vypovedaju len v Erste
KB UB a CSOB vraj nie
Nedavno mi napr.volali z UB, ze maju pre mna konkretne ponuky a ci mam zaujem. Ziadne lakanie na os.schodzky.
Ak niekto vyslovene chce tocit a mat pocit premiovosti, CSOB je asi super volba. Ale akonahle nieco potrebuje riesit, tak uz nastavaju problemy.
Ja som u nich uz hodne dlho, z doby, ked mali este osobnych bankerov, potom z toho urobili Premium. Zmenilo sa to k horsiemu napr.prave preto, ze ten osobny banker uz nic nedokaze spravit. Na vsetko je akoze nejaky specialista. Kvoli kazdej hluposti sa tam musi chodit. V tomto Erste vedie, tam sa da vsetko riesit na dialku, a dokazu dost veci zariadit.
Kolegu s hypo neotravuju, ja mam u nich uver, a som za tuto sluzbu vdacny. Povodne som ich chcel kvoli multimene, poisteniu a salonikom, T2 v PRG je super aj s privatnou kontrolou. Postupne som odhalil ich klady ale aj zapory. Clovek si uvedomi limitacie, potom sa s tym zžije. No a je v CR nieco lepsie? ;-)
alfas123
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Pan.Stepan 15. 7. 2019 17:56

Diskuse se tady posledních několik příspěvků/stránek točí v kruhu :-) já teda nikde nevidím podmínku, že by služba byla u EP nárokovatelná. Přímo na první stránce je napsáno, že by ji nejvíce ocenili "takový a makový" klienti.
Erste Premier oceníte, pokud disponujete úsporami a investicemi ve Finanční skupině České spořitelny v částce nad 1 500 000 Kč, či jsou vaše úspory, investice a úvěrové produkty v celkové výši 4 000 000 Kč nebo vám měsíčně přijde na účet 70 000 Kč a více.

To, že brzo banky začnou prémiové programy ořezávat a vybírat si jenom perspektivní klienty, je otázka času (třeba RB to vyřešila celkem elegantně a obratovou podmínku nemá). Mezi řádky je možné číst, že prostě jenom "průtokový účet" a/nebo omezené využívání služeb nejsou to, co by banka chtěla. Pokud se někomu válí 1-2 mil. na ůčtu, tak nic neznamená... banky mají peněz dost a nemají je komu půjčovat. Banka se chová jako každá racionálně uvažující firma - tj. tvoří zisk.

To je stejný, jako kdybych chodil do hospody s narvanou šrajtoflí a měl bych přitom vždycky naprosto minimální útratu... a stejně bych očekával (a povýšeně se toho dožadoval!), že mě hospodskej bude držet místo u stolu pro štamgasty a občas mě dá nějakýho panáka zadara :-D zkuste to ve vaší hospodě a uvidíte krátkej proces. Nechte hospodskýho vydělat a bude se k vám chovat uctivě.

S bankou je to úplně stejný :-) pokud má někdo běžnej účet, kde sice protočí desítky tisíc, ale banka z toho nic nemá - kreditku používá zásadně v bezúročným období; nemá žádný investice, pojištění nebo úvěry - tak co s takovým klientem?

Poznámka závěrem: Nechávám úplně stranou kvalitu služeb, které banky v prémiových programech nabízí - v podstatě je retail, pak dlouho nic, a pak privátka. Myslím si, že s klienty (těmi správnými pro prémium/affluent) prostě neumí banky moc pracovat. Možná by i kvalitní službu dokázaly banky nabídnout, teď nemyslím vstupy zdarma na letišti, ale prostě si za ně účtují neodpovídající cenu.
Pan.Stepan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jir.vesely 15. 7. 2019 18:10

Tak to už je o dost jasnější - díky! Pravda je, že s těma specialistama jsem byl taky trochu v rozpacích... Jako dobrý, že mají na každou oblast experta, ale zároveň by mi víc vyhovovalo, kdybych měl jeden kontakt a ten si to s těma expertama vyřídil a já už měl jasně všechno připravené. Takhle jsem tam byl vlastně už 5x jenom abych si nastavil vše, co jsem chtěl. Naštěstí je to pro mě procházka asi na 10 minut. Nedělám to ale proto, abych měl nějaký pocit prémiovosti za cenu točení peněz - to nemám zapotřebí, ale na druhou stranu je tam taky nenechám jen tak ležet, když můžou být jinde platnější. Prostě se mi ten produkt líbí tím, co nabízí, a protože dost cestuju, tak tím i ušetřím na tom pojištění. U EP se mi líbily víc ty salonky, ale prostě mám ke spořce trochu averzi (a když tady čtu tyhle příspěvky, tak mě to v ní spíš utvrzuje) a ČSOB měla teď akci na ten jejich spořák, tak jsem se nakonec rozhodl takto. Uvidíme, jaká bude zkušenost za několik měsíců...
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod drkarel 15. 7. 2019 18:41

PatrikChrz píše: ... na každém obchodě musí jedna strana vydělat ...

A já blbec si vždy myslel, že obchod se dá dělat tak, že obě strany ho považují za výhodný. :D Zajímavý je, že se jim nelíbí, když tou vydělávající stranou je klient. To přece přesně odpovídá jejich představě, nebo ne? :) Co to bylo za pobočku?
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod jir.vesely 15. 7. 2019 18:54

Pan.Stepan píše:pokud má někdo běžnej účet, kde sice protočí desítky tisíc, ale banka z toho nic nemá - kreditku používá zásadně v bezúročným období; nemá žádný investice, pojištění nebo úvěry - tak co s takovým klientem?


Ano, ale dá se nad tím ještě popřemýšlet z jiného úhlu. Pokud budu mít tolik peněz, které banka chce, tak proč bych si měl od ní půjčovat další? Hypo ok, ale úvěr nebo nevýhodně na kreditku? Hodně velká část pojištění je právě výhoda toho účtu, takže co s tím? Navíc pojištění už můžu mít vyřešené dávno a předělat se mi to nevyplatí... Nebo můžu nechat ležet na účtu 1.5M... Úrok 0.2% do 1M a to je v dnešní situaci trhu úplně směšné. Za těchto podmínek přece banka nemůže po mně chtít, abych to tam nechal... Takže zbývají ty investice a i když si myslím, že to je schůdná cesta, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, tak Patrik má taky pravdu. Pro banku je to strašně výhodné a nehledá se tam kompromis. Myslím si, že ten kompromis může být právě ten prémiový účet zdarma? Ano, myslím, ale ať jsou tedy jasně dané podmínky. Patrik psal o tom, že ani nebyli schopní říct, kolik má investovat...

Co se týká toho investování, tak mi přijde, že to, co dělá ČSOB s tím jejich Duo Profitem je lepší cesta. Dáme ti na spořák 3% úrok na jeden rok, ale jenom do výše částky, kterou investuješ. To se pak ty peníze dávají bance přece jenom líp...
jir.vesely
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků