Prémiové účty u českých bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fc70 27. 11. 2020 13:58

qwertz375 píše:Jenže tato diskuze přece není o tom, zda si lze v portfoliu banky vybrat nějaké přijatelné fondy. Diskuze je o tom, jakou prémiovou službu, v tomto případě správu investic, za své peníze dostanete. Podle mého skromného názoru vůbec žádnou
Co se týče obsahu služby, tak ne; o dvě patra níž by někomu s vkladem 1000 Kč měsíčně dost možná poskládali úplně stejné portfolio. (To je tedy tak trochu logické, když už banka nějaký produkt má, proč by ho neprodávala všem? Ale ta ETF jsou pro větší objemy investic zkrátka nutná; můžou se klidně v principu nabízet pro ty nejmenší objemy taky, jen tam poplatkově nedávají smysl. A pár „exkluzivních“ produktů bylo (jednu dobu řada fondů You Invest), ale neviděl jsem výhodu a pak to myslím zase přestali prioritizovat.)

Pokud je někdo schopen prodávat klientovi produkty s matematickou jistotou "nevýdělku", zatím co prodejce bezpečně inkasuje konstantní provizi, pak to není žádný "poradce" ale obyčejný prodejce, co se nijak neliší od těch různých MLM nadháněčů. Zájmy klientv takovém případě určitě nehájí. Navíc je to signál s takovou institucí ukončit jakoukoli spolupráci.
Ano, tohle je vážný problém. Můžou klidně nabídnout službu poskládání nějakého portfolia z vlastních produktů, ale pak ji nesmí inzerovat jako „komplexní“ a „optimální“, to hraničí s podvodem (i jako trestným činem?)

Mimochodem nevím jak vy, ale já bych od "prémiového bankovnictví" čekal spíše služby jako multiměnový účet a výhodnější kurzy měn, snížené transakční a investiční poplatky, lepší úvěrové podmínky apod. Ve skutečnosti ale tyto služby dostanete někde úplně jinde.
Tohle ale snad Erste Premier nabízí, ne? Multiměna tam je (pravda, na málo měn), výhodnější kurzy taky, o vstupních poplatcích do fondů se dá vyjednávat, úvěry nabízí za tu „garantovanou“ Premier sazbu. Všechno je to tedy jen lepší než běžná ČS, ne nejlepší, ale to je holt daň za to, že je to všechno pod jednou střechou u univerzální banky.

-- 27. 11. 2020 14:03 --

A pár „exkluzivních“ produktů bylo (jednu dobu řada fondů You Invest), ale neviděl jsem výhodu
Vlastně, něco tam myslím bylo, ale už si to nepamatuji přesně a možná si to pletu s jinými fondy. Tyhle fondy byly (narozdíl od ostatních) bez vstupního poplatku oficiálně a bez vyjednávání výjimky.

Zajímavější bylo, že to byly fondy fondů (což je normálně problém až diskvalifikující), ale investovaly to jiných fondů ČS a měly aspoň s některými extra smlouvu o tom, že část nákladů těch dalších fondů se vracela, takže dohromady to asi vyšlo levněji než tatáž investice to jednotlivých fondů rovnou. Ovšem zásadní problém této konstrukce byl, že to vůbec nikde neinzerovali a já jsem na to přišel v nějaké výroční zprávě (snad jednoho z konstituentů?) úplně náhodou.
Naposledy upravil fc70 dne 27. 11. 2020 14:23, celkově upraveno 1
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod jir.vesely 27. 11. 2020 14:16

Tak to se ale bavíme specificky o dluhopisových fondech. Ten já třeba, a to přesně z těchto důvodů, nemám ani jeden. Podílové fondy jsou ale i akciové, realitní, komoditní, energetické a tak dále. A když jsme teda u toho, tak můj bankéř v ČSOB, respektive oba, protože se po čase vyměnili, mi nikdy dluhopisové fondy ani nezmínili. Ale je to, jak se píše výše. Je to prostě o lidech a věřím, že tohle dělají i lidi, kteří by to vůbec dělat neměli.

S větou, že tady nejsou běžní smrtelníci ve financích, bych byl raději opatrný. Stačí se podívat do tématu spořících účtů a kolik energie jsou schopní někteří věnovat 0.1% p.a. rozdílu.

Co se týká toho poplatku za fondy EP vs. ČSOB, tak já zase mám takový pocit, že když jsem to srovnával asi rok zpátky, tak mi to přišlo horší u EP. Minimálně na těch vstupních. ČSOB má na běžných 2% pro konzervativnější a 3% pro dynamické. U prémiových má 1.5% a 2%. Takže ano, je tam i nějaká výhoda pro prémiové klienty. A pro privátní klienty jsou úplně zdarma.

A pro příklad zrovna třeba ten premium akciový jsem načasoval nic moc v tom, že jsem tam dost nastřádal, když byly akcie nahoře a pak přišel sešup s koronou, ale nechal jsem tam pravidelnou měsíční investici jako předtím a teď koukám, že je i tak 9% v zisku (za ten zhruba rok). Takže... Vadí mi ten poplatek? Ne. Mám lepší investice? Ano a některé o parník. Ale v rámci té diverzifikace je tohle naprosto v pořádku a mnohem lepší než držet třeba milion (nad svou rezervu) na spořáku s 1% p.a.
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod qwertz375 27. 11. 2020 15:23

fc70 píše:Tohle ale snad Erste Premier nabízí, ne? Multiměna tam je (pravda, na málo měn), výhodnější kurzy taky, o vstupních poplatcích do fondů se dá vyjednávat, úvěry nabízí za tu „garantovanou“ Premier sazbu. Všechno je to tedy jen lepší než běžná ČS, ne nejlepší, ale to je holt daň za to, že je to všechno pod jednou střechou u univerzální banky.


Můžeme se bavit konkrétně? Jsou někde k dispozici ty měnové kurzy a úrokové sazby?

V příkladu úvěru pro EP uvádějí úrokovou sazbu 5.3 %. Úplně obyčejná nabídka úvěru pro retail v Monetě je se sazbou s garancí v rozsahu od 3.6% do 4.8% a třeba AirBank nabízí 3.9%. Evidentně klient dostane lepší úvěr úplně někde jinde.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fc70 27. 11. 2020 15:34

https://www.erstepremier.cz/cs/premier- ... dneny-kurz (jen na pobočce, dokonce ne přes ten jejich busy banking (proč??!), a když jsem se ptal, příklad byl zhruba půl procenta horší než Roklen).

RPSN 5,3 odpovídá – oproti běžným sazbám v ČS o trochu lepší, hlavní výhoda je (teoreticky) fixní sazba a sjednání / předčasné splacení bez poplatku. (Srovnávat to s garancí v Monetě je trošičku nefér, to je jednorázová akce na necelé dva týdny.)

Jak jsem říkal, lepší než běžná ČS, ne nejlepší.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod qwertz375 27. 11. 2020 15:44

Jestliže klient musí mrhat svým časem, aby vůbec zjistil, kolik ho to bude stát, když stejnou službu dostane jinde levněji a bohužel často kvalitněji, to opravdu není prémiové bankovnictví.

Předčasné splacení je dneska skoro standard a sazbu 3.9% Moneta inzeruje v kampaních dlouhodobě.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xls 27. 11. 2020 16:31

Tahle diskuse mi přijde ještě méně užitečná než u těch spořicích účtů, kde se řeší nějakých 0,1 %. Prostě spořka je spořka, přeborníci v každoročním zvaní důchodců a méně informovaných na pobočku, aby převedli na "výhodnější" balíček, případně okradli ještě nějakou sofistikovanější formou. Jinak znalosti a chování personálu tragické, produkty taky, o nějakých prémiových a investičních službách se nemá cenu bavit.

U ČSOB aspoň neotravují, hezký design karet, použitelné pojištění, občas nějaká konkurenceschopná nabídka. KK s úrokem myslím 7,9 % je taky špička, pokud bych ji potřeboval na úvěr. Celkově žádný zázrak, ale oproti spořce ráj.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod jir.vesely 27. 11. 2020 17:14

xls to asi krásně shrnul :)
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod hhh 27. 11. 2020 17:19

Akorát že vůči ČSOB cítím odpor od té doby, co pochybně převzali IPB za 1 Kč očistěnou od rizik. Tehdy se pěkně napakovali.
hhh
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ROlda78 27. 11. 2020 19:18

těžko jim zrovna tohle vyčítat :potichu
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwertz375 28. 11. 2020 11:15

Myslíte tohle "prémiové" bankovnictví ČSOB?
https://www.mesec.cz/clanky/nabizi-vam- ... hargeback/

Kde jinde, než v takové situaci, by měly být poznat prémiové služby? V praxi se klient ovšem dočkal lepších služeb úplně někde jinde.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod mate59 28. 11. 2020 11:45

Já kromě cestovního pojištění a vstupu do salónku na letiště z něho nevyužiju nic.
mate59
Nadšenec

Odeslat příspěvekod jir.vesely 28. 11. 2020 11:46

Nechci se v tomhle případě ČSOB zastávat, ale jedna vlaštovka jaro nedělá. Zvlášť v téhle dost nestandardní situaci. Nehledě na to, že chargeback přímo s prémium nesouvisí. Ale asi ano - člověk by čekal nějaký vstřícnější přístup.

Nabídnu jiný pohled, který jsem tady už loni psal. Kamarád měl loni na výletu na motorce defekt pneu v Rakousku. Ubytovali jsme se, zavolal jsem osobnímu asistentovi a hned na další ráno jsme měli domluvené přezutí v nedalekém pneuservisu. Jednalo se o trochu atypické pneu, takže v rámci toho hledání bylo nutné zjistit, kde jí mají. Dostaneš lepší službu jinde? Možná jo, ale bude zadarmo k účtu, jehož vedení je taky zdarma? Hatovat ty prémiový účty je asi snadná věc, ale jak tady zaznělo výše, zase si to člověk nesmí plést s privátním bankovnictvím. Zvlášť když premium může mít v podstatě každý.
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod xls 28. 11. 2020 12:28

Tak nic není ideální a chválit nějak extrémně ČSOB není důvod, v praxi se v ČR nechce nikomu nic dělat v kancelářích jakékoli úrovně. Nicméně u ČSOB to aspoň vzbuzuje zdání relativně slušného základu (na rozdíl od EP) + občas nějaký benefit navíc.

Kromě zmíněného cestovního pojištění a salónků může být zajímavý třeba i rok záruky navíc (i když je potřeba si prostudovat dost restriktivní podmínky), který by mě normálně vyšel při nákupu TV skoro na 10 tis.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod qwertz375 28. 11. 2020 12:51

jir.vesely píše:Nabídnu jiný pohled, který jsem tady už loni psal. Kamarád měl loni na výletu na motorce defekt pneu v Rakousku. Ubytovali jsme se, zavolal jsem osobnímu asistentovi a hned na další ráno jsme měli domluvené přezutí v nedalekém pneuservisu.


Vy si pořizujete prémiové bankovnictví kvůli přezutí pneumatik? Na prvním místě přece musí být perfektně fungující bankovní služby! Až potom má smysl se bavit o nějakých výhodách nad tento rámec. Argumentace, že bankovnictví sice nefunguje nebo funguje maximálně průměrně, ale zato dostanete vstup do salonku a přezují vám pneumatiky, je přece úplně směšná. Ty služby tzv. "zdarma" navíc, ať tam klidně necpou, ale udělají pořádně ty související čistě s bankovnictvím a investicemi.

Prémiové bankovnictví by mělo fungovat tak, že zvednete telefon a bankéř/asistent chargeback zařídí. Maximálně pošlete nutné podklady. A nikoliv situaci, že klient je nucen projít několika byrokratickými kolečky. Mimochodem na celé té situaci není nestandardní vůbec nic. Klient objednal a zaplatil kartou a obchodník nedodal.
qwertz375
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod hhh 28. 11. 2020 12:54

To mu asi nevyměnili pneu zdarma, jen zdarma sehnali kontakt na firmu, kde si je může nechat vyměnit. Ale to by mu řekl recepční v hotelu také zdarma.
hhh
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků