Plně souhlasím, že v ČR nevidím banku, která by se opřela do toho, jak nabízet fondy sofistikovaně, automatizovaně a pohodlně, a že by to mohlo být užitečné. (Je tu docela dost těch, kteří mají nějakou rychlou on-line nabídku pro naprosté nováčky, kterým dají drahé fondy s minimem výběru. V mnoha jiných bankách se snad pořád musí fondy obchodovat jen osobním podepsáním písemné smlouvy, což není žádná sláva.)
Ale nevidím moc, že by to mělo být specifické pro prémiové bankovnictví.
Portál s informacemi o fondech, pokud existuje, dává stejně tak smysl i pro neprémiové klienty; on-line nákup/prodej taky.
Bulletiny o situaci na trhu banky někdy posílají (zkus napsat svému bankéři), a koneckonců spousta z nich je veřejně k dispozici v nějakém schovaném koutku webu (třeba https://cz.products.erstegroup.com/Reta ... ndex.phtml ). A zase platí, že když už to vytvoří, nemají důvod to nenabídnout i menším klientům.
Daním se české banky kupodivu dost vyhýbají (přitom dát klientovi předvyplněnou šablonu toho, jak vyplnit daňové přiznání po prodeji fondu, je evidentní přidaná hodnota), viděl jsem nějaký náznak, že snad zákon o bankách jim nepovoluje v té oblasti podnikat nebo co.