drkarel píše:Zkusil bych reklamovat okamžitě u polské Shellky. Obsluha nemá co odklikávat, předpokládám, že pak Ti normálně dala terminál k zadání PINu (nebo to bylo pod limit pro PIN?),
Platba proběhla standardně, nahlásil jsem číslo stojanu a že chci platit kartou. Na displeji byla částka ve zlotých a já mávnul kartou a pak zadal pin, páč to bylo nad 500 a pak mi pípnul mobil s Revolutí notifikací, že jsem zaplatil na Shell atp. až pak jsem si všiml, že to je v GBP.
Je pravda, že když jsem byl ve Španělsku, kde IMHO nemají asi moc bezkontaktních karet, páč byť na terminálu to vypadalo, že je bezkontaktní, tak skoro vždycky mi kartu vytrhli z ruky a nacpali ji dovnitř a pak samozřejmě skoro pokaždé se ptali, jestli chci platit v GBP nebo EUR a já dycky chtěl EUR.
Ono to asi závisí od nastavení terminálů a inteligence obsluhy, zdali se zákazníka zeptá nebo tam sama něco vybere a defacto potvrdí něco, co zákazník nechce.
Jinak v Polsku v supermarketech, když jsem platíval kontaktní kartou, tak mi taky naskakovalo automatické DCC a byť to bylo nezvyklé, bylo třeba zmáčknout červené tlačítko s nápisem cancel a tím se DCC zrušilo a pak to šlo ve zlotých. Což mě samozřejmě ze začátku dost mátlo, protože když platím, tak přece nebudu používat tlačítko cancel, ale tak to bylo a možná i je.