MONETA Money Bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod .357 1. 3. 2019 22:39

Inteligentní člověk, kterých je patrně v Brně poskrovnu, by pochopil, že mě zajímá, zda se jedná o vlastnost či o chybu.
.357
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fremantle 1. 3. 2019 23:26

Někdo už k této závažné problematice o minimálním zůstatku na Tom účtu zakládal i celé vlákno... :arrow: viewtopic.php?f=316&t=1275259 ;-)
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod .357 2. 3. 2019 00:04

Díky! To by mě fakt nenapadlo, že to u jednoho účtu může být řešeno dvojím způsobem... Říkal jsem si, jestli je chyba na mém účtu anebo u manželky. Takhle je to v pohodě, já ho využiju, ale stará patrně jenom shrábne litr a účet nechá ležet ladem...
.357
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod .357 7. 3. 2019 12:37

Tak hlásím, že kapříci už připluli. :)
.357
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 7. 3. 2019 12:54

Dnes v noci v 0:00 mi přišel e-mail s tímto textem:
Vážená klientko / Vážený kliente,

v příloze následujícího emailu Vám zašleme zaheslovaný dokument.
Přílohu otevřete dvojitým kliknutím myši a následným zadáním hesla – tím je telefonní číslo Vašeho mobilního telefonu, které jste zadal/a nebo potvrdil/a při založení služby.

Pokud budete mít jakékoli dotazy, kontaktujte náš zákaznický servis na tel. čísle 224 443 636 nebo nám napište na online chatu na našich webových stránkách http://www.moneta.cz

Na tento email prosím neodpovídejte, je odesílán automaticky.

S přáním hezkého dne

Vaše MONETA Money Bank
O 4 minuty později pak další e-mail s výpisem v PDF. U obou e-ailů je jako odesílatel uveden e-mail edokumenty@moneta.cz. Zajímá mne o co se jedná, protože mi to připadá trochu podezřelé. Vím, že banky často informují, že nikdy nežádají e-mailem o zadávání hesla nebo jiných přihlašovacích údajů a nyní MONETA po mne chce zadat heslo kterým má být moje tel. číslo. Asi se nejedná o žáden podvod a takto tato banka asi zasílá výpisy e-mailem. Před nedávnem jsem v IB našel možnost nastavení zasílání výpisů e-mailem a tak jsem si to tam nastavil. Toto by proto asi měl být můj první výpis z této banky zaslaný e-mailem. Doposud jsem byl zvyknutý, že banky které zasílají výpisy e-mailem (kdysi mBank a ČSOB) mi ho zasílaly nezaheslovaný.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod drkarel 7. 3. 2019 12:58

Myslím, že tipuješ správně. Ale netuším, jak to Moneta zasílá, protože o zaheslovaný výpis nemám zájem, to si radši stáhnu nezaheslovaný z IB.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 7. 3. 2019 13:17

Mi by nezaheslovaný výpis nevadil, ale stejně tak mi nevadí i zaheslovaný i když tel. číslo jako heslo mi nepřipadá být nějak dostatečně bezpečné pokud má jít o bezpečnost. Zajímá mne ale hlavně jestli se skutečně jedná o něco od Monety nebo o nějaký podvrh což bych v tomto případě považoval za málo pravděpodobné.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod drkarel 7. 3. 2019 14:28

No právě, ta hesla jsou často spíš nebezpečná, zvláště když některé banky to, jak se k heslu dobrat, vesele napíšou do průvodního mailu. A kdo si má ta hesla pamatovat (nebo soubor odheslovávat)?
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 7. 3. 2019 14:54

Na jedné straně se všude doporučuje používat dostatečně silné hesla tak aby je nikdo jen tak nemohl jednoduše uhádnout a banka která by to především měla brát vážně tak použije snadno uhadnutelné nebo dohledatelné heslo a ještě napíšou o co se jedná aby někdo kdo by měl zájem neoprávněně ten soubor s výpisem otevřít věděl o co se jedná a měl to tak snadnější.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod LaNov 8. 3. 2019 07:45

Já to beru tak, že lepší heslo nějaké, než žádné. Výpis skutečně může chodit emailem nezaheslovaný (dělá to třeba mbank). A jednoduché heslo měla na výpis z KK City (také telefon) a má RB (část čísla karty). Skutečný adresát to obratem odhesluje, ale pokud by to došlu omylem kam nemá, tak to tak zabrání potenciálnímu zneužití. V žádném případě to ale není psaní hesla přímo do emailu, to by byla skutečně pitomost.
LaNov
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fremantle 8. 3. 2019 08:21

Jednoduchá hesla (což číslo telefonu, kde stačí i při brute-force prolomení odhalit jen 6 čísel a vybrat z několika předvoleb nepochybně je) jsou spíše závadná - pokud už výpis unikne, tak útočník bude mít kromě základních údajů i díky heslu číslo telefonu (na které chodí autorizační zprávy) - taková "ochrana" se fakt vyplatí.
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod Salmon12 8. 3. 2019 23:05

blackwork píše:Zkoušel někdo rušit v aplikaci účet u jiné banky? Mám zažádáno o zrušení Era.
Povedlo se to bez toho aby vás pak ještě tahali na pobočku? (což bytostně při rušení nesnáším)
Jde to využít vícekrát jako "rušič" účtů? :D


Zkoušel jsem rušit účet u KB, převod měl být zahájen k dnešnímu datu. Asi před týdnem mi dokonce z KB volali a snažili se mě přesvědčit, abych zůstal, že by se mi jejich účet někdy mohl hodit :mrgreen: Samozřejmě jsem jim řekl, že na zrušení trvám.

Dnes mi ale přišla od Monety SMS, že KB převod zamítla a mám přijít na pobočku Monety.. Achjo, taky jsem doufal, že nikam nebudu muset
Salmon12
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MiASX 9. 3. 2019 07:09

To by me zajimal tedy duvod zamitnuti.
MiASX
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Salmon12 9. 3. 2019 09:40

Asi v pondělí se tam stavím, pak sem napíšu proč to zamítli :-) jestli mi to řeknou
Salmon12
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vlazy 9. 3. 2019 11:07

Kdysi před asi 10 nebo více léty (nepamatuji si už přesně) jsem chtěl na pobočce Poštovní spořitelny si nechat zrušit účet v ČS a vyzkoušet jak tato služba funguje. Tam ani nevěděli, že něco takového je vůbec možné nebo jestli vůbec tuto službu poskytují. Našli ale nějaký formulář k tomu určený a začali ho se mnou vyplňovat a když už to bylo téměř vše vyplněné tak mi řekli, že do ČS budu stejně muset zajít odevzdat kartu. Nakonec když jsem viděl, že by s tím mohly být problémy a že do ČS stejně budu muset zajít kvůli kartě tak jsem z toho zrezignoval a zašel jsem si ten účet do ČS zrušit sám. Bylo to ale v době kdy tato služba v bankách teprve začínala a tak se ani příliš nedivím, že o tom příliš nevěděli. Nyní kdy tato služba v bankách funguje už dost dlouho a banky ji přímo klientům nabízejí to může už fungovat lépe nebo i trochu jinak.
Zvažuji, že bych si takto mohl nechat zrušit účty v některých bankách které už nepoužívám, ale nevím jestli to neplatí pouze na běžné účty. Zkoušel jste takto někdo rušit i spořící účty?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků