od fc70 12. 1. 2020 19:09
Kreditní účet především nemá bezúročné období, ten produkt dává smysl jedině pro lidi, kteří by si jinak brali zboží na splátky za 20% a víc, a na levnější půjčku (<10%) nedosáhnou.
Kreditní karty jsou po regulaci trochu problém: Z interchange fee 0,3% (resp. 0,1% navíc vůči debetní kartě) se žádné velké odměny nebo pojištění bez pro klienta viditelného příplatku vykouzlit nedají – při současné repo sazbě 2% už rozdíl vůči debetní kartě nevydělá ani na to bezúročné období, a až sazby vzrostou někam ke 3%, nevydělá na bezúročné období ani celá interchange fee, tj. klient neplatící úroky bude ztrátový i u karty, která nic nevrací (a to ještě vůbec nemluvíme o vývoji a provozu IT a ceně karty jako takové).
Takže banky musí buď nabrat dost lidí, kteří budou platit za úroky, aby se to dohromady vyplatilo (což ale komplikuje právě kreditní účet a podobné produkty jiných bank, které mají ty úroky skoro poloviční), nebo kreditní karty zpoplatnit (což se pomalu ale jistě děje), možná i docela výrazně, a i každopádně odměny omezit co to jde. Zaobalit se to dá všelijak, třeba docela velký měsíční poplatek a spousta pojištění a „služeb na telefonu“, i když poplatek převážně platí za to bezúročné období a pojištění jsou ve skutečnosti levňoučká, na málo nastávající banality.