MONETA Money Bank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod martttin 30. 9. 2022 22:47

Milos: připsaný úrok máš za období 31.8.-29.9. Když to teď pošleš pryč, nepřipíšou ti úrok za dnešek 30.9. (připsání proběhne 31.10. října)
martttin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod regin 1. 10. 2022 06:02

Ví někdo, kdy na Spoření D měnili sazbu z 3,5 % na 5,1 %. Původně jsem si myslel, že to bylo ve čtvrtek 1.9.2022, ale pak mi nesedí úroky.
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod myšpulín 1. 10. 2022 06:59

Těch 5,1 je tam už od 27.7.
myšpulín
Diskutér

Odeslat příspěvekod regin 1. 10. 2022 08:18

Zajímavé. Úroky mi sedí, pokud počítám, že je tam od 3.9. Nesouvisí to s tím vyhodnocováním bonusu? Že by bonusový úrok počítali až od chvíle, kdy to ověří a nikoliv od začátku měsíce?
regin
Diskutér

Odeslat příspěvekod MirekM. 1. 10. 2022 08:31

Jestli si to nepletu s jinou bankou, bonusový úrok se nastavoval až od 3. v měsíci po vyhodnocení splnění podmínek, ale již si nepamatuji, jestli se počítal zpětně od 1. v měsíci.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod obbr 1. 10. 2022 10:07

MP007 píše:Nevím, podle jakého klíče to probíhá, ale oběma s manželkou nám z Monety přišel e-mail "Aktivovali jsme vám Bankovní identitu". V poznámce je pak postup, jak si BI v případě nezájmu zrušit.
Postupuje takto jednostranně více bank? Mám dojem, že AirBank nebo tak postupují všechny? Plynou pro běžnou fyzickou osobu z existence aktivní BI nějaké negativní důsledky/povinnosti, byť "negativní" mohou být jen relativně? Děkuji za věcné odpovědi.

To vám přišlo po zakládání účtů? A nebo jen tak z ničeho nic, co už jste nějakou dobu u Monety byli?
BI by měla jít deaktivovat v každé bance. Není to žádná povinnost.(zatím)
obbr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MP007 1. 10. 2022 10:34

Přišlo to v jeden den na dva v různou dobu založené a léta používané účty, kdy jeden má nedávno aktivovanou SB, druhý dosud nikoliv.
MP007
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod obbr 1. 10. 2022 10:59

To je divné. Podle mě nemůže banka jen tak z ničeho nic aktivovat něco, o co jste nepožádali.
obbr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 1. 10. 2022 11:07

@obbr:
Naopak, snad všechny banky při jejich vlastním zavedení Bankovní identity jí postupně automaticky aktivovaly všem (tedy těm s do té doby existující "běžnou" autorizační identitou, tedy typicky s IB), kteří v daný moment splnili podmínku pro její zavedení dle zákona. Postupovala tak třeba Air Bank (ne však těm, kteří nikdy nebyli fyzicky na pobočce a neukázali tedy OP, což je i můj případ), Česká spořitelna, ČSOB (spolu s migrací na nové IB)...
Bez Bankovní identity by ses dnes u některých bank už ani nepřihlásil do IB, právě tato identita se i pro něj už běžně používá.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod fc70 1. 10. 2022 12:09

obbr píše:Podle mě nemůže banka jen tak z ničeho nic aktivovat něco, o co jste nepožádali.
Banka může kdykoli oznámit změnu obchodních podmínek s účinností za dva měsíce (a pokud se ti to nelíbí, zruš účet). Ta změna může být i nová služba, ať to jsou okamžité platby, možnost potvrzovat platby mobilem, „povinnost“ předávat údaje o útratách pro účely reklamní nabídky slev (Air Bank, styď se takhle zkoušet obcházet GDPR), nebo jakákoli jiná legální povinnost pro jednu či druhou smluvní stranu – tak asi i aktivace bankovní identity.

Banky si určitě myslí, že kdyby se to muselo navíc aktivovat, použilo by to znatelně míň lidí – a já si to myslím taky. I když zrovna mně se velice nehodí automatická aktivace u těch snad deseti bank, ke kterým mám IB.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod obbr 1. 10. 2022 12:21

Jsem u více bank a u žádné, pokud vím, tak BI nemám aktivovanou. Airbank mi dala na výběr - deaktivoval jsem. To samé třeba Moneta, ČSOB. Nikdy jsem BI k ničemu nepotřeboval. Ale asi je to o tom, že každá banka musí minimálně umožnit BI deaktivovat, pokud si to klient přeje.
obbr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Guzma 1. 10. 2022 13:29

Moneta avizuje, že od 1.12. zruší přihlašování do IB přes SMS. Už to pak půjde jen přes Smart banking. Problém je, že poslední dobou mi ta jejich apka vůbec nefunguje. Chybová hláška Chybí připojení k internetu. Co jsem googlil, tak v tom nejsem sám. To může být celkem problém nemoci se pak dostat do IB...
Guzma
Návštěvník

Odeslat příspěvekod obbr 1. 10. 2022 13:45

Tohle bude čím dál častější problém u všech bank. Ne každý si kupuje nový telefon co rok, dva. A banky nebudou mít snahu udržovat aplikace na starých systémech v chodu. Zvyšuje to náklady na IT.
obbr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod octaviampi 1. 10. 2022 16:11

Podporu rok po nakupu telefonu snad nemaji ani telefony s Androidem. U Applu je podpora tak dlouha, ze je to uplne zcestna uvaha.
octaviampi
Diskutér

Odeslat příspěvekod losalamos 1. 10. 2022 18:58

@Guzma taky mi to občas udělá. To nemám telefon nikterak starý, asi rok a půl na androidu 11, žádný root atd.
losalamos
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků