od minarjo 28. 1. 2020 14:48
Tím (mobilitou klientů) ale mnohdy zanikne jen samotný (jeden) účet, nikoliv navazující služby jako například internetové bankovnictví. A pokud něco takového zůstane v bance "živé", může to dělat problémy, třeba při budoucím novém sjednání. Třeba u Monety nelze sjednat online nový účet, pokud by IB či cokoliv tam z minulosti zůstalo živé.
Dále může být problém zrušit přes Kodex mobility balíčky služeb. Třeba balíčky v RB (eKonto Smart/Komplet) obsahují běžný i spořicí účet. Kodex mobility vždy ruší jeden konkrétní účet definovaný jeho číslem, tedy na takový balíček by to nejspíš aplikovat nešlo. A už vůbec nelze přes Kodex mobility zrušit účet, na který je navázaný jakýkoliv úvěrový produkt. A to nejen spotřebák či hypotéka, ale klidně i jen malý nevyužívaný kontokorent.
Je tedy jasné, že mobilita není vždy využitelná. A kdo chce mít jistotu, že po něm v dané bance nic "živého" aktivního nezůstane, měl by raději na pobočku zajít. Vždyť zrušení účtu netrvá na pobočce dlouho, třeba nedávno v Monetě jsem tím strávil jen 5-10 minut (zadala v systému naráz zrušení spořícího účtu, karty k běžnému, běžný účet ke zrušení měsíc nato kvůli výpovědní době karty a internetbankingu hned, udělal jsem jeden podpis digitálním perem a bylo hotovo). Oproti zakládání je rušení na pobočce rychlé, myslím že o dost rychlejší než vypisovat formulář Kodexu mobility.
Naposledy upravil
minarjo dne 28. 1. 2020 15:01, celkově upraveno 1