PROBLÉM OFFLINE PLATBY - vaše zkušenosti

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 5. 2016 21:35

Dobrý den,
provedl jsem takový mini test placení bezkontaktní platební kartou s důrazem na on/line či offline transakce.

Celkem jsem zaplatil 7x během 2 dnů u různých obchodníků. Konkrétně Kaufland, LIdl, Penny Markert, Albert, KFC, COOP Jednota a automat na kafe. Vždy šlo o platbu v řádech pár korun.
( 4-35 Kč)

1.pokus byl s bezkont. kartou Equabank, kdy platby ve všech uvedených obchodech proběhly v režimu on-line a byla tak okamžitě zaslána emailová/sms notifikace o dané platbě a katerní blokace okamžitě zobrazeny v internetovém či mobilním bankovnictví.

2. pokus byl u České spořitelny a i zde veškeré platby v režimu on-line. Totožné plně s Equbank, jen s tím rozdíme, že Česká spořitelna neumožňuje zasílání emailu o karetní blokaci, pouze placenopu formou SMS.

3. Naopak u KOmerční banky veškeré transakce v režimu offline, mimo jedné tj. sedmá poslední platba, která si vyžádala nejen on-line ověření, ale vynutila zadání kódu PIN s hláškou na terminálu vložte ČIP nebo magnetické proužek a zadejte PIN.

Z mého srování vyplývá, že nastavení, zda transakce bude on-line/offline nezáleží pouze na nastavení terminálu, ale také na nastavení vydavatele platební karty tj. v mém testu Equbank, ČS a.a, Komerční banky.
Každá strana si nastaví svoje preference zda preferuje on/line platby či offline platby a pokud terminál konkrétně nepožaduje výhradně on-line ověření, tak může často projít jako u KB offline platba.

Výhody on-line plateb:
Klientům okamžitě může tak přijít notifikace na email/SMS, je ihned snížen dispon. zůstatek účtu tj. nehrozí případný záporný debet.
Mohou banky namítat, že offline platba je rychlejší, ale dle mého zjištění je to úplně stejné.
( rozdíl jsem nezjistil vůbec žádný a když, tak v řádech jedné sekundy)
Navíc jde nastavit: vždy preference on-line ověření plateb, pokud terminál neumožní aktuálně on-line ověření př: porucha spojení, tak do určitého limitu povolit off-line platbu. Nikoliv to mít nastaveno u menších částek standartně.

Navíc u Komerční banky při nulovém týdenním limitu platby u obchodníka prošla off-linová transakce. ( systém se nespojil s autor. centrem banky a neověřil výši/ změněný limit)

V jakých bankách máte konkrétní zkušenosti s offline/on-line platbami bzkontaktní kartou?
Pokud vložím kartiu do terminálu a zadám PIN, je transakce také offline?
( napiště obchod, částku, banky, zda terminál požadoval i PIN)

Vadí vám offline platby?

Osobně jsem pro zrušení offline plateb. Ty povolit pouze v zcela nezbytných případech při dočasném nefunkčnícm spojení terminálu nebo pouze tam, kde se nelze spojit s aut. centrum - mýtné brány atd, ale z bezpečnostních důvodů pouze do určitého rozumného limitu.

-- 28. 5. 2016 21:36 --

Těším se na vaše příspěvky.
anonymni

Odeslat příspěvekod Proti srsti 29. 5. 2016 11:30

Pokud chcete mít srovnání kompletní, musíte uvést nejen vydavatelskou banku, ale také typ karty a období, kdy byla vydána - tatáž banka může mít různé nastavení pro různé typy karet a také toto nastavení může měnit v čase.

To, zda bude platba online či offline, totiž záleží primárně na kartě, a až teprv pak na terminálu.

Offline platby mohou být samozřejmě i u kontaktních plateb, často je v různých diskuzích tvrzeno, že offline mohou být jen bezkontaktní platby, ale to je urban legend, která začala žít svým životem.

Nespornou výhodou offline plateb je jejich cena (banky neplatí za autorizaci) a možnost zaplatit tam, kde online platba není (momentálně či všeobecně) možná. Nevýhodou může být, že někdo přečerpá účet do mínusu, pokud nemá přehled, kolik na něm má peněz.
Osobně mi offline platby nijak nevadí.
Proti srsti
Diskutér


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků