Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fc70 12. 3. 2020 02:07

vlazy , proč se nezeptáš přímo v Creditas?
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod vlazy 12. 3. 2020 16:42

fc70:
Není to pro mne nic naléhavého co bych potřeboval vyřešit co nejdříve. V noci bych ohledně toho s bankou asi těžko něco vyřešil a dnes jsem prozatím na to neměl čas. Mám ale v úmyslu bance napsat a řešit to s nimi. Nejdříve jsem to zkusil zde ve fóru jestli s tím nemá někdo nějaké zkušenosti a něco podobného už neřešil. Často zdejší lidí mají lepší informace a dokážou lépe poradit než nějací pracovníci bankovních infolinek a bankéři.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Zedna1 13. 3. 2020 01:19

Vypnutí protokolů TLS 1.0 a 1.1 (od 1.5.2020) – informace klientům v IB

od 1. května 2020 naše internetové bankovnictví a web nebudou podporovat šifrování prostřednictvím kryptografických protokolů TSL 1.0 a 1.1. Tyto způsoby zabezpečené komunikace jsou využívány v zastaralých operačních systémech (např. Windows XP) a mohou se vyskytovat také v neaktualizovaných internetových prohlížečích. Pokud dosud využíváte operační systém Windows XP (či starší) nebo nemáte aktualizovaný prohlížeč, naše internetové bankovnictví a stránky se od 1. května 2020 na Vašem počítači nebudou zobrazovat. Přejděte prosím nejpozději k uvedenému datu na novější systémy.
Zedňa
Zedna1
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 13. 3. 2020 12:35

Včera večer jsem bance napsal dotaz ohledně té aktivace karty a dnes mi odpověděli toto:
Vážený pane XXXXXX,

zasílám Vám podrobnosti k platební kartě. Není třeba se obávat, proces obnovy zafungoval správně.

Protože už původní/starší platební karta prošla obnovou, zobrazuje se v internetovém a mobilním bankovnictví nové datum expirace 03/23 (k novější kartě), ale stav aktivní se vztahuje stále ke stávající kartě, a to proto, abychom v den obnovy nezablokovali původní kartu a stále umožňovali přístup k finančním prostředkům.

Doručenou obnovenou kartu lze za současného běhu stávající karty aktivovat výběrem z bankomatu (vložení do ATM, zadáním PINU a výběrem hotovosti). Jakmile se aktivuje obnovená platební karta, tak se původní karta zablokuje.

Další možností je vyčkat do vypršení platnosti starší platební karty, a poté bude karta zneplatněna. Ale protože je již vyrobena obnovená karta, změní se stav na "Připravena k aktivaci". Pak je možné kartu aktivovat i přes internetové bankovnictví a dále dokončit aktivaci výběrem z bankomatu. Všechny výběry z jakéhokoliv bankomatu jsou zdarma, stačí vybrat minimální částku.

Těší nás, že využíváte služby naší banky, v případě dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit. Jsme zde pro Vás na bezplatné lince 800 888 009 nebo emailu info@creditas.cz


Přeji Vám příjemný páteční den i krásný víkend
Mám účty a karty i v některých jiných bankách, ale s něčím až tak hodně zmatečným jsem se v souvislosti s aktivaci nové obnovené karty nesetkal. V IB se datum expirace vztahuje k nové kartě, ale stav aktivní ke kartě stávající s končící platnosti. Pokud si dobře pamatuji tak v jiných bankách to mají tak, že v IB jsou obě karty (původní a nová) a každá má uvedené jestli je nebo není aktivní. Také nechápu k čemu je dobrá ta údajně možná aktivace přes IB když ji pak stejně je třeba dokončit výběrem z bankomatů. Něco takového musel vymyslet asi nějaký velmi chytrý člověk.

Fungují vám někomu okamžité platby z Creditas do FIO? Obě tyto banky by okamžité platby měly podporovat. Dnes jsem chtěl provést okamžitou platbu do FIO, ale nejde to. Zadat a odeslat okamžitou platbu jde, ale po odeslání přijde SMS s informací, že okamžitou platbu nebylo možné realizovat a peníze se vrátí zpět na účet.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod vlaju 13. 3. 2020 12:57

Wow, v IB se zobrazuje jiné datum expirace než na kartě a nikdo to nebere jako chybu. Čísla nesedí, máme to prostě tak. Cucejte si z prstu, kterou kartou teď můžete platit, hlavně se nedívejte do IB.
Palec dolů..
vlaju
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 13. 3. 2020 15:14

vlaju:
Ty karty jsou obě úplně stejné tj. čísla karet jsou na obou (na těch plastech) stejné. Jediné co je na každé z těch karet jiné je datum expirace a CVV.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod vlaju 13. 3. 2020 17:01

No vždyť, jediný údaj, podle kterého lze karty v IB rozlišit, a oni si to klidně zamění a v jejich podání je ta stará dočasně jakousi virtuální kartou té nové.. prostě bordel.
vlaju
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod bodyczech 13. 3. 2020 17:54

To je zatím v pohodě! Mě tak dlouho avízovali zaslání nové karty až nakonec žádná nepřišla. Po dotazu na lince se paní rozesmála, že asi mají v systému nějakého šotka. Když jsem namítl, že fajn, ale já se nebavím a jsem bez karty, tak najednou jí bylo zcela jasné, že omyl musel nastat na straně výrobce karty, že u nich se to stát nemohlo. Tak jí říkám, ať tedy zjistí jak se věcí mají a dá mi vědět. Výsledkem bylo, že neví a že se to dá obtížně zjistit a že nejspíš se někde ztratila cestou. Na další konfrontaci jsem neměl náladu a tak se ptám jak z toho ven. A že prý nejjednodušší bude starou kartu zrušit a požádat o úplně novou. Tak OK, ale ono se záhy ukázalo, že již expirovanou kartu vlastně už nejde zrušit, ale zároveň bez jejího zrušení není možné požádat o novou... Blázinec a Kocourkov v jednom, zábava na několik týdnů. Ještě, že všichni máme více ústavů a tudíž i karet... :D
bodyczech
Nadšenec

Odeslat příspěvekod vlazy 13. 3. 2020 19:45

vlaju:
Ano mají v tom bordel. Podle banky ale "proces obnovy zafungoval správně" a tak je vše v naprostém pořádku.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod minarjo 13. 3. 2020 21:10

Však si stačí vzpomenout jen pár týdnů zpět na mou zde popisovanou kauzu, kdy mi Creditas zdvojila příchozí okamžitou platbu 50 tisíc z Poštovní spořitelny, a já byl tedy rázem o 50 litrů bohatší :). Na můj email se také káli, že to berou jako vážnou chybu atd., ale systémy celkově mají u Creditas k dokonalosti daleko jak vidím ve více ohledech...
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 14. 3. 2020 11:43

Dnes mi přišla další odpověď od Creditasu ohledně té aktivace karty. Je to reakce na moje připomínky a některé další dotazy které jsem jim ještě včera psal. Ani jsem nečekal, že dnes v sobotu (nepracovní den) na to dostanu nějakou odpověď.
Vážený pane XXXXXX,

mrzí mě, že je aktivace platební karty složitější a Vaše náměty na úpravu procesu aktivace karty a informací v dopise ráda předám našim vývojářům.

Co se týče samotné aktivace, jak zmínila kolegyně v předchozí zprávě, prosím o její dokončení prostřednictvím výběru z bankomatu. Úspěšným výběrem je platební karta kompletně aktivovaná a následně ji můžete využívat naplno.

Věřím, že se dokončení aktivace karty zdaří a budu moc ráda za informaci, zda je vše v pořádku.

Pokud je potřeba cokoliv doplnit, jsme zde pro Vás na čísle 800 888 009 nebo na emailové adrese info@creditas.cz


S přáním příjemného dne
Nyní je otázkou jestli ti jejích vývojáři budou ochotní se tím zabývat a jestli to nakonec neskončí tzv. zametením pod koberec. Nevím jestli ta aktivace karty se dá považovat za složitější, ale asi není taková jak ohledně toho informují klienty.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod A1rh- 14. 3. 2020 12:23

tak nevím, několik nás tu napsalo, že aktivace v posledních dnech nám proběhla standardně, pokud je nějak nastavený systém tak by asi měl fungovat stejně pro všechny klienty. Mě předem informovali, že mi karta končí a posílají novou, když přišla tak jsem šel nějak logicky automaticky do mobilní banky, kde jsem pod danou kartou našel možnost Aktivovat, to jsem udělal a žádný další problém nevidím. Starou kartu jsem vyhodil z Curve a přidal obnovenou, taky bez problémů.
Takže nevidím nějaký systémový problém, sám jsi říkal, že vlastně nevíš, jestli už jsi ji neaktivoval.
Za mě to funguje, nemůžu vyloučit že u tebe došlo k nějakému individuálnímu problému.
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 14. 3. 2020 13:05

Individuální problém to je a říká se mu vlazy.
Kolem.jdouci
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Mimonik 14. 3. 2020 13:26

Ne, Creditas mi zacina pripadat jako parodie na banku :)
2x jsem ted zkusil zadat okamzitou platbu, 2x IB cekalo, prikaz zpracovan -> uz mezitim v prubehu zpracovani prisla pokazde smska, ze okamzita platba selhala.
Mimonik
Nadšenec

Odeslat příspěvekod vlazy 14. 3. 2020 15:56

A1rh- píše:tak nevím, několik nás tu napsalo, že aktivace v posledních dnech nám proběhla standardně,
To sice ano, ale také tu jeden (lukaszv) psal, že to má stejně jako já a tak se nesnaž podsouvat, že to co tu ohledně toho píšu nemůže být pravda.
A1rh- píše:pokud je nějak nastavený systém tak by asi měl fungovat stejně pro všechny klienty.
S tím plně souhlasím, ale je vidět, že u Creditas to tak není. Možná s tou aktivaci karet něco v poslední době dělali a u těch co kartu aktivovali ještě předtím to proběhlo trochu jinak než nám co to zkoušíme nyní.
A1rh- píše:Mě předem informovali, že mi karta končí a posílají novou,
To mne samozřejmě také.
A1rh- píše:když přišla tak jsem šel nějak logicky automaticky do mobilní banky, kde jsem pod danou kartou našel možnost Aktivovat, to jsem udělal a žádný další problém nevidím.
To já jsem se také díval do IB a mobilní aplikace, ale pod danou kartou tam a ani nikde jinam žádnou možnost aktivace nemám. Mám tam ale v detailech té karty nelogicky uvedené, že karta je aktivní.
A po té aktivaci v mobilní bance jsi náhodou tu kartu poprvé nepoužil pro kontaktní výběr z bankomatu nebo kontaktní platbu?
A1rh- píše:Takže nevidím nějaký systémový problém,
Pokud ho nechceš vidět tak ho samozřejmě neuvidíš.
A1rh- píše:sám jsi říkal, že vlastně nevíš, jestli už jsi ji neaktivoval.
Psal jsem tu, že "Možná, že jsem na nějakou aktivaci kliknul aniž bych si uvědomil na co klikám, ale to si už nepamatuji.". Psal jsem tu také i to, že jsem s tou novou kartou nemohl zaplatit na internetu i když ji v IB mám označenou jako aktivní což nasvědčuje, že aktivní ve skutečnosti není. V odpovědi z banky ohledně toho mi napsali, že datum expirace se vztahuje k novější kartě a stav aktivní ke stávající. Mají tak v detailech karty sloučené 2 karty v jednu což je hodně matoucí a není z toho patrné který údaj se vztahuje ke které kartě a ani nikde neinformují, že se jedná o 2 karty sloučené do jedné. Každý si tak může o tom myslet cokoliv, ale asi ne to jak je to ve skutečnosti.
A1rh- píše:Za mě to funguje, nemůžu vyloučit že u tebe došlo k nějakému individuálnímu problému.
Nejen u mne.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron