Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod culti 2. 8. 2020 20:09

Je mi jasné, že pokud by došlo na soud, tak bych musel mít na to právníka. Nejsem právník a právo není ani moje hobby, jsem v tomto laik. Možná, že už v řízení s FA by bylo dobré mít právníka.

Nikde jsem zde citace neuváděl. Píšu jen, tak jak to na mě z dopisů od FA působí. Dle mého FA požaduje to, abych našel zákon, který banka porušila, případně formulaci ve smlouvě, VOP, kterou nedodržela. A tady zase když se na to podívám objektivně, tak nic takového nenacházím. Jediný můj argument je email s garancí a případně aktualita na webu. A teď je otázka, co má větší váhu. Dle FA zřejmě "nějaký email" nebo text na webu není směrodatný.

Vábničky typu zlaté karty, cestovní pojištění pro celou rodinu na 3 roky zdarma atd. pro mě nebyly adekvátní. Když jsem požadoval jen garanci úrokové sazby a byl jsem případně i ochoten jít s úrokovou sazbou o něco málo dolů, tak o tom Creditas nechtěla ani slyšet.

Z dosavadní komunikace s FA zatím vypadá, že ani Creditas nekontaktovali a tím pádem ani spor nezahájili. Čekají, až budou mít v ruce nějaký pádný důkaz. Možná to chtějí udělat nějak hromadně, protože těchto případů tam mají určitě více.

Ještě mi napadlo to zkusit medializovat - pak by možná Creditas obrátila.

-- 2. 8. 2020 21:12 --

xls: Pokud dojde na soud a vyhraješ, tak samozřejmě si můžeš nechat proplatit veškeré náklady na řízení od banky.
culti
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 2. 8. 2020 20:22

Ono těžko radit, když člověk nevidí, co chtějí. Je vcelku jasné, že FA chce vědět, čeho se domáháš a na základě čeho.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod xls 2. 8. 2020 20:32

Ano, není to přímo nedodržení nějakých běžných podmínek, je to nedodržení garance akčního úroku (veřejného příslibu).

Existuje ještě varianta (což FA v dopise i zmiňuje), že to normální nekalá obchodní praktika vůči spotřebiteli podle § 4 a násl. zákona č. 634/1992 Sb., a bude potřeba to řešit přes ČNB, která má dohled na touto oblastí pro oblast finančních služeb. Nejsem si jistý, jestli by to pro creditas byla velká výhra. (No nakonec jsem to poslal, ať se to řeší paralelně.)

https://www.cnb.cz/cs/dohled-financni-t ... 20subjekty.

https://www.cnb.cz/cs/verejnost/kontakt ... index.html
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod suram 3. 8. 2020 04:56

FA jednotlivé případy nejspíš nesloučí, rozhodne u každěho sporu zvlášť. Zato ČNB je sloučí, bude rozhodovat ale pouze o sankci, nikoliv o náhradě škody.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod culti 3. 8. 2020 23:41

ČNB se zatím vyjádřila, abych se obrátil na FA nebo soud.
culti
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iglooo 4. 8. 2020 08:05

Creditas a jejich nové IB. Tohle nemohl vymyslet nikdo normální... Na druhou stranu to k celkovému obrazu této jako banky sedí... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod OnderCZ 4. 8. 2020 08:13

Achjo, tyhle moderní javascriptové aplikace. Hlavně, že se všechno točí, „krásně“ vypadá. Ale, že by někdo hleděl na rychlost, funkčnost a použitelnost, to se asi dneska nenosí.

Už asi 5 minut hledám aktuální úrokovou sazbu u spořících účtů v tom novém IB, ale zatím neúspěšně. Ne, že bych tam měl nějaké peníze momentálně, ale je tam někde vůbec ta informace zobrazena?

Tak ta sazba není ani v té jejich nové aplikaci pro mobil. Pěkný. Hlavně, že s velkou slávou něco vydají a neumí to ani základní věci.

Nebo je to možná účel, aby člověk ten úrok ani vůbec neviděl. Nedivil bych se ničemu.
OnderCZ
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod iglooo 4. 8. 2020 08:46

Oni už u vkladů úrokové sazby neřeší. Ty jsou až na posledním místě...
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 4. 8. 2020 10:09

culti píše:ČNB se zatím vyjádřila, abych se obrátil na FA nebo soud.


No a FA se vyjádřil, že to má řešit ČNB (což by vyplývalo nakonec i z informací na stránkách ČNB). Holt na úřadech jsou tak nedostatečně placený, že už to nestačí, aby hejbli prstem.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 4. 8. 2020 10:13

iglooo píše:Creditas a jejich nové IB. Tohle nemohl vymyslet nikdo normální... Na druhou stranu to k celkovému obrazu této jako banky sedí... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Njn. Asi horší než mBank. Ale musím pochválit to přihlášení QR kódem přes aplikaci, ve stylu datových schránek.
Lol Phirae
Nadšenec

Odeslat příspěvekod culti 4. 8. 2020 11:40

xls píše:
culti píše:ČNB se zatím vyjádřila, abych se obrátil na FA nebo soud.


No a FA se vyjádřil, že to má řešit ČNB (což by vyplývalo nakonec i z informací na stránkách ČNB). Holt na úřadech jsou tak nedostatečně placený, že už to nestačí, aby hejbli prstem.


Kde se k tomu FA vyjádřil? V dopisech od něj nic takového nemám, že by to chtěl přehodit na ČNB.
culti
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 4. 8. 2020 15:02

Já jsem FA psal, že to je kromě jiného nekalá obchodní praktika, a na to mi odpověděli, že nekalé obchodní praktiky řeší ČNB, oni jen dle zákona o platební styku.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod mate59 4. 8. 2020 15:58

Do nového IB se nedá přihlásit,načte se pouze bílá stránka.
mate59
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Robertos73 4. 8. 2020 16:21

Mam ten stejný problém s přihlášením bílá obrazovka. Už jsem s nimi komunikoval přes Facebook že mi dají vědět.
Robertos73
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod __Pavel 4. 8. 2020 17:13

Po zobrazení bílé stránky dej obnovit (F5) a to klidně i vícekrát, pak se přihlášení zobrazí (testováno na PC a Google Chrome i Firefox).
__Pavel
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků