Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod suram 8. 2. 2020 10:05

Já tu jaksi žádného pachatele nevidím, chyba systému není pachatel. Dokud minarjo ty peníze navíc nepoužije pro svoji potřebu, tak pachatelem také nebude. Vzhledem k jeho aktivitě při ohlašování té chyby to přímo můžeme vyloučit. Systém okamžitých plateb funguje krátce, všechny chyby nejsou vychytané ani v déle fungujících systémech, např. u plateb kartou. Minarjo šílí strachem z trestního stíhání, obviňuje z chyby Creditas, ale chyba může být klidně u ČSOB nebo ČNB, nebo nevím kdo ten systém spravuje.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 8. 2. 2020 10:19

Tak teda nevím, co tady ještě řešíš ty, ale pro jistotu znovu - tím, že peníze (o kterých vím, že tam byly zaúčtovány zjevně omylem) nechám "uležet" na svém účtu, opravdu problém nevyřeším.
Chcete nějaký bonus? Kódy (Twisto, Richee, Curve, Revolut, TransferWise, WorldRemit...) viz můj profil.
Lol Phirae
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 8. 2. 2020 10:27

On ale nemusí problém řešit. Stačí čekat, až si ho vyřeší ten, kdo ho způsobil.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 8. 2. 2020 10:38

Prof. Hrbolek: A potom, ten váš výklad tohoto slova je velice svérázný. Je ještě někdo téhož názoru?
(Paže Šlajse a Tučka vyletí nahoru.)
Prof. Hrbolek: Kromě Marečka a Hustolesa.
(Po chvilce váhání se zvedne ruka paní Týfové.)
Prof. Hrbolek: Vy. Dobře. Ovšem tak tomu není.

:roll: :roll: :roll:
Chcete nějaký bonus? Kódy (Twisto, Richee, Curve, Revolut, TransferWise, WorldRemit...) viz můj profil.
Lol Phirae
Diskutér

Odeslat příspěvekod myšpulín 8. 2. 2020 10:40

Teď vážně, nevolal bych do banky, ale písemně (email, formulář na stránce banky) bych to napsal do Creditas jako reklamaci či chybu bankovnictví a víc bych neřešil. Peníze bych nechal ležet na účtu.
myšpulín
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 8. 2. 2020 10:45

Přesně tak.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod Schwarzie 8. 2. 2020 10:57

Mne by spis zajimalo, jaky protiucet je u te zdvojene platby uveden, protoze, jestli je tam jeho ucet z Postovni sporitelny, tak stejne nevi, kam je ma vratit a musi pockat na instrukce banky.
Schwarzie
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 8. 2. 2020 11:10

Ale o tom zde už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho! :lol: :roll:

(O tom, aby to na svůj účet rozhodně nevracel.)
Chcete nějaký bonus? Kódy (Twisto, Richee, Curve, Revolut, TransferWise, WorldRemit...) viz můj profil.
Lol Phirae
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 8. 2. 2020 11:16

No pokud mu tam mezitím vytvořili čerpaný kontokorent, tak ať to klidně vrátí.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 8. 2. 2020 12:10

sry jako, ale jak se psalo nademnou, musi byt prokazany usmysl. Kdyby mne prisla 2xplatba treba prave do creditas bezneho uctu, mozna si to nevsimnu(vypisy zaslane emailem cilene nectu). Ja myslim, ze kdyz se mu nejak automaticky platba nestornuje, muze ty penize uzivat v domneni, ze jsou to jeho.
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod Schwarzie 8. 2. 2020 12:29

slavo963 píše:muze ty penize uzivat v domneni, ze jsou to jeho.
Tak to bych v zadnem pripade nedoporucoval.
Schwarzie
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 2. 2020 12:45

Že můj včerejší poznatek vytvoří takovou právní smršť jsem nečekal :). Ale aby bylo jasno: v ČSOB/PS odešla okamžitá platba normálně jednou, tedy na odchozí straně vše ok (tedy žádný úrok v PS, ať už z nepovoleného debetu či kontokorentu zmíněný od @suram nehrozí). V Creditas se to zaúčtovalo 2x (stejná částka, můj protiúčet v PS, stejný čas i zpráva příjemci). Tedy chyba nastala zdvojením buď v clearingu ČNB (v jejich systému Okamžitých plateb), nebo pravděpodobněji v Creditas, zvlášť když podobný problém zde někdo nedávno hlásil u Creditas na odchozí straně. Samosebou to napíšu jen Creditas, ať už si oni zjistí sami, zda jim to 2x přišlo už z ČNB, nebo to zdubloval jejich systém, každopádně ať těch "50k z ničeho" odmáznou a opraví si to. K tomu co píše @Lenka_2: zpožděním nahlášení problému bych na tom nemohl nijak úrokově vydělat, protože podobné opravy banka samosebou udělá k datu zaúčtování původní chybné transakce, bez ohledu na to, kdy se o tom dozví.
Když jsem to včera zjistil, poslal jsem ještě jednu malou platbu stejně, abych zjistil, zda jde o problém trvalejší nebo nahodilý. Druhá už v Creditas zaúčtována normálně 1x, tedy nahodilý (první platba kolem 20:05, druhá kolem 21h).
Připomíná mi to nedávné zdvojení všech transakcí u Curve, tam šlo ale o položky minusové. U mě o plusovou, tedy těch druhých 50k vytvořila buď Creditas nebo ČNB "z ničeho" :)

@myšpulín (i ostatní):
Souhlas. S reklamací u Creditas už bohužel mám zkušenost jen pár měsíců starou, kdy mi tam po zaúčtování plateb kartou neseděla historie a zůstatek v řádu desítek haléřů (příklad: kartou zaplaceno 50 Kč, zaúčtováno 50,28 Kč, přičemž těch 0,28 Kč zůstalo viset v blokacích i po zaúčtování - nešlo o DCC, jen o účetní chybu banky). Rovněž jimi uznaná systémová chyba, museli to ručně přeúčtovat a jelikož jsem nebyl sám, upravit systém. Tedy vím, že aby to vůbec mohli řešit (spojit s mým účtem), musí se reklamace podat ne emailem (to jsem udělal prvně a opravili mě), ale přes kontaktní formulář v internetovém bankovnictví po přihlášení, jen tak je to prý autorizované. Takže s touto parodii banku bohužel zkušenosti mám, přitom i minule šlo o závažnou chybu v účetním systému-tehdy u karet, teď u okamžitých plateb. Když tato "banka" neumí základní bankovní operace jako zaúčtování plateb, měla raději zůstat kampeličkou :(.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod pedrysek7 8. 2. 2020 14:10

Jinak souhlasím, pokud spustím bankovnictví, vše musím mít otestované a kvalitně udělané.

Na IT se opravdu šetřit nedá, to je základ, aby vše fungovalo jak má.

Jen by mě zajímalo, jak třeba Banka Creditas provádí zálohu svých dat?
Zda má servery, aspoň na 2 odlišných místech na území ČR? ( požár)
pedrysek7
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 8. 2. 2020 14:37

slavo963 píše:sry jako, ale jak se psalo nademnou, musi byt prokazany usmysl. Kdyby mne prisla 2xplatba treba prave do creditas bezneho uctu, mozna si to nevsimnu(vypisy zaslane emailem cilene nectu). Ja myslim, ze kdyz se mu nejak automaticky platba nestornuje, muze ty penize uzivat v domneni, ze jsou to jeho.

Přesně tak, akorát že už podal reklamaci, takže se dá prokázat, že o tom ví a nemůže je už tedy utratit pro svoji potřebu, neboť teď už by se dopustil úmyslně podvodu. Kdyby o tom nevěděl a použil by je pro svoji potřebu, bylo by to jen bezdůvodné obohacení a to trestné není.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 2. 2020 15:02

Reklamaci podám v pondělí, jak už jsem psal výše. Jednak by to teď přes víkend stejně nikdo nezpracoval, jednak je možné, že se to přes noc na pondělí (či v pondělí ráno) opraví "samo", i když dost pochybuji :).
A že by si typický klient Creditas (což fakt není typická banka pro bohaté podnikatele atd.) nevšiml zůstatku vyššího o 50 tisíc, jak naznačuje @slavo963? To snad ne, to už je myslím znatelný rozdíl i pro nadprůměrně movité klienty :D
minarjo
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků