Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod iglooo 8. 2. 2020 15:14

minarjo píše:Když jsem to včera zjistil, poslal jsem ještě jednu malou platbu stejně, abych zjistil, zda jde o problém trvalejší nebo nahodilý. Druhá už v Creditas zaúčtována normálně 1x, tedy nahodilý (první platba kolem 20:05, druhá kolem 21h).


A posílal jsi opět dvě platby (jednu do Creditas a jednu "jinam")?
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 8. 2. 2020 15:46

Nevím jak typický klient Creditas, ale dovedu si představit, že si toho leckdo nevšimne - prostě prachy neřeší.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 2. 2020 18:14

@iglooo:
Jen to Creditas, jinam mě to nezlobilo. Creditas je zkrátka banka netušených možností :), kdy okamžité platby na odchozí i příchozí straně mohou být zdvojené, no :D
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod iglooo 8. 2. 2020 18:51

Třeba ale právě u té chyby mohlo být důležité, že jsi posílal dvě stejné částky do různých bank. I když asi málo pravděpodobné.

Mimochodem, číslo transakce je u téch dvou +50k v Creditas také stejné?
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 2. 2020 19:28

Ty okamžité platby z ČSOB/PS ven nebyly úplně stejné, druhá bezproblémová byla o necelé 2 Kč vyšší :) (úrok ze zlomu ledna), navíc zdvojení v Creditas jsem si všiml ještě před odesláním druhé půlky z ČSOB. V ČSOB bych proto fakt problém nehledal, tam to mám odečtené správně v historii, zůstatku a i potvrzovací emaily o platbách došly správně.
A u Creditas má duplicitní platba samosebou Číslo transakce u obou klonů jiné (konkrétně o 2 rozdílné), až tak hloupý systém snad Creditas nemá, aby při stejném číslu transakce i tak tu příchozí platbu zdvojila. To zdvojení muselo nastat před vygenerováním toho čísla. V tom mi to právě silně připomíná nedávné zdvojení plateb britskou kartou Curve. Za to tehdy mohla jak firma Curve (neměla zdvojené transakce softwarově ošetřené), tak ale i britský zpracovatel plateb, který několik hodin zdvojené transakce do Curve posílal. Zde proto tvrdím, že problém je buď u Creditas (absence SW na detekci/eliminaci duplicit), ale možná i ČNB (technické vytvoření duplicity v clearing systému okamžitých plateb). Druhá varianta by byla větší průšvih, ale vzhledem k nedávným jiným minulým problémům se zaúčtováním v Creditas tipuji první možnost.
Naposledy upravil minarjo dne 8. 2. 2020 20:04, celkově upraveno 2
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod iglooo 8. 2. 2020 19:50

Třeba to nakonec bude nějaká marketingová akce ve stylu "dvě za cenu jedné". ;-)
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lenka_2 8. 2. 2020 20:29

minarjo píše:zpožděním nahlášení problému bych na tom nemohl nijak úrokově vydělat, protože podobné opravy banka samosebou udělá k datu zaúčtování původní chybné transakce, bez ohledu na to, kdy se o tom dozví.


To si nemyslím. Kdybys to nahlásil ještě v únoru, tak bys měl pravdu. Pokud to ale nahlásíš až v březnu, kdy už bude úrok zaúčtovaný, tak pochybuju, že do něj budou zpětně hrabat. Ne že by to to neuměli, ale hanba by je musela fackovat.
Promokódy v profilu.
Lenka_2
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 8. 2. 2020 20:32

Rozumím. A opravdu si myslíš, že by až do konce února jejich kontrolní mechanismy těch navíc přidaných 50 tisíc vytvořených z ničeho nezachytily? Pokud ne, tak potěš koště :D
Ale třeba mi nějakou odměnu dají i za včasné a čestné nahlášení tohoto problému (spíš ha, ha a ani prd, co? :) ).
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 8. 2. 2020 21:24

Kazdopadne dej vedet jak se to vyviji. Docela me to zajima.
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 8. 2. 2020 21:47

Kdo už posílá automatizovaně platby sem a tam a snaží se to nasimulovat? Přiznejte se!
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 9. 2. 2020 09:06

Kdyby někde našel 50000 Kč v hotovosti, měl by nárok na nálezné 10%, ale těžko říct, zda se to vztahuje i na bezhotovostní peníze, které našel na svém účtu.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 9. 2. 2020 10:22

minarjo píše:Reklamaci podám v pondělí, jak už jsem psal výše. Jednak by to teď přes víkend stejně nikdo nezpracoval, jednak je možné, že se to přes noc na pondělí (či v pondělí ráno) opraví "samo", i když dost pochybuji :).
A že by si typický klient Creditas (což fakt není typická banka pro bohaté podnikatele atd.) nevšiml zůstatku vyššího o 50 tisíc, jak naznačuje @slavo963? To snad ne, to už je myslím znatelný rozdíl i pro nadprůměrně movité klienty :D


Nic nereklamuj a stanes se legenda, kdyz to prejde :lol:

@suram
zajimava myslenka :hm
Jako vytahnut je z utu a zanest na policii, nech se s tim poradi :D
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 9. 2. 2020 10:53

Proč na policii? Podle zákona se nalezená věc odevzdá vlastníkovi a není-li vlastník znám, tak nejbližšímu obecnímu úřadu.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod slavo963 9. 2. 2020 11:13

Protoze to mozna stratila CNB a ta v nedeli neni otevrena stejne jako obecni urad
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod Alfréd z hor 9. 2. 2020 11:42

Tak jsem si v pátek řekl, že rozšířím portfolio svých účtů a vyzkouším i Creditas. Sice mám pobočku za bukem, ale řekl jsem si, že vyzkouším založení on-line. První voser na který jsem narazil, je doba přihlašování do IB, s takhle pomalou odezvou jsem se snad ještě nesetkal. V pátek je asi v Creditas malá sobota, takže ještě nedošlo k ověření vložených dokumentů a tedy v IB nevidím účet. U ostatních bank, kde jsem prováděl on-line založení, jsem automaticky po nahrání dokumentů odesílal aktivační platbu. Protože číslo účtu vím ze smlouvy, v pondělí přijde do Creditas aktivační platba. Zde očekávám další voser, protože založený účet je zatím jen někde v matrixu Creditas a není aktivní, platba se tedy vrátí zpět. No a to bude zřejmě i konec pohádky o tom, jak jsem se pokusil být klientem Creditas :-D 8-)
Alfréd z hor
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků