Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 4. 2020 09:09

y2key: pokud to opravdu někdo dá na arbitra, tak můj tip je, že zpětně uznají úrok a připíší ho těm, kdo reklamovali. Samozřejmě většina peněz mezitím odtekla, což je to, čeho chtěli dosáhnout.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlaju 23. 4. 2020 09:31

Patriku, nedávno jsi mě tady opravil, že podmínkou pro postoupení arbitrovi není neúspěšná reklamace. Můžeme se tedy na arbitra všichni obrátit už teď, ačkoliv třeba ještě nemáme vyrozumění o zamítnuté reklamaci? Můj tip byl, že budou odpověď na reklamaci oddalovat co nejdále, divím se, že jedno vyjádření je již k dispozici, ale já třeba nic nemám. Mohu už kontaktovat arbitra, ačkoliv nemám odpověď na reklamaci? Tím by se to urychlilo a zvýšil by se tlak na banku, která lže jako když tiskne..
vlaju
Diskutér

Odeslat příspěvekod y2key 23. 4. 2020 09:34

vlaju: myslím, že tu Patrik psal, že je možné se na FA obrátit i když banka přestane komunikovat.

Patrik: a mohu se zeptat - ty jsi tam peníze nechal a doufáš v FA rozhodnutí?
y2key
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 23. 4. 2020 09:46

Tak někomu už odpověděli, jestli jsem správně zaregistroval. I já jsem dostal takovou odpověď-neodpověď, nicméně na podání návrhu by to mělo stačit.

Ano, je možné podat Návrh k zahájení řízení i když banka nekomunikuje (takto jsem to měl já s Unicredit, která nekomunikovala měsíc a půl)

Jak jsem už psal (pak přesunul do vlákna ČSOB), tentokrát mám na arbitra důležitější věc s ČSOB, takže v tomto případě se obracet nebudu a peníze jsem přesunul jinam (část do Sberbank za 1,7, část do Hello za 1,5, část do Equa za 1,6, část do Monety za 1,5 a část na další účet v Monetě za 1,2).

Nicméně pokud se někdo na arbitra obrátí, jsou dvě možnosti.
pokud Creditas prohraje, zpětně dopočítá úroky buď jen těm, kdo se obrátili na adrbitra nebo všem kdo podali reklamaci (a ani se třeba na abitra neobrátili). Úplně nejférovější by bylo, kdyby vyhlásili, že úrok snížili neoprávněně a všem pak (třeba i v květnu nebo v červnu) zpětně dopočítali úroky.

-- 23. 4. 2020 10:48 --

...samozřejmě dopočítat zpět úroky můžou jen v případě, že tem klient peníze nechal.

Takže buď hrát na jistotu (peníze dát na jiný, lépe úročený účet) nebo sázku a nechat peníze v Creditas s tím, že možná vyhraju. Kdybych neměl spor s ČSOB, tak bych "už pro tu srandu" zvolil variantu "sázky".
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlaju 23. 4. 2020 10:15

Díky. Takže pokud mi banka napsala, že to předala na reklamační se lhůtou 30 dní na odpověď, tak to na arbitra ještě dávat nebudu, protože to není ani neoprávněně zamítnutá reklamace, ani nekomunikující banka, budu muset ještě počkat. Jakmile přijde zamítnutí, případně nepřijde nic, podávám to určitě. Ne kvůli tomu, že jsem tam něco "vsadil", ale tohle jednání nechci nechat být. Ještě účinnější než FA by měla být medializace, když vidím, že reakce na rozhodnutí FA může být omezená na konkrétní případ.
vlaju
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lenka_2 24. 4. 2020 15:26

Včera mi přišla odpověď na reklamaci té garance úroku do června. Do puntíku stejná jakou dostal mirda646. Takže moje dnešní cesta z práce vedla přes podatelnu kanceláře FA.
Podle předchozích zkušeností Patrika očekávám, že arbitr vyzve banku k zaslání stanoviska, čehož se snad zaleknou a nabídnou indivindi dorovnání úroku na 1,6 %.
Lenka_2
Diskutér

Odeslat příspěvekod iglooo 24. 4. 2020 21:24

A co takhle poslat navíc i stížnost ČNB? Když dostanou stížností víc, třeba se tím budou zabývat a banka se třeba časem začne chovat férově...
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod čulibrk 24. 4. 2020 23:45

Můžeš tady:
https://www.cnb.cz/cs/verejnost/kontakt ... index.html
nebo arbitrovi zde
https://www.finarbitr.cz/cs/reseni-spor ... avrhu.html
Já měl už vše ve Wuestenrot za 1,7 % p.a.
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mirda646 25. 4. 2020 05:51

Po mém nesouhlasu s výsledkem reklamace mi přišel druhý den email:

Vaše odvolání vůči výsledku reklamace č. .......... bylo přijato Bankou CREDITAS, a.s. dne 22.04.2020 pod číslem ..........
Na řešení Vašeho odvolání nyní pracujeme. O výsledku budete informován co nejdříve, nejpozději však do 30 kalendářních dnů od data přijetí odvolání.

Uvažuji o poslání dalších peněz na účet, když už, tak už....
Jejich zápornou odpovědí na mé odvolání vyčerpám možnosti reklamace v bance a uvažuji to buď předat pojišťovně DAS (tyto případy mám pojištěny a mám velmi dobré zkušenosti) nebo sám předám FA. zatím se rozhoduji...
mirda646
Návštěvník

Odeslat příspěvekod mirda646 6. 5. 2020 14:48

Dnes po licitaci telefonická dohoda s bankou (půjdu podepsat) 1,5 % na 4 měsíce od podpisu. Beru i s jejich omluvou.
mirda646
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wit.cz 6. 5. 2020 16:11

Zjistil jsem, že 22.4. mi v IB přistály pdfka pro zrušení účtů, kde mám vyplnit číslo účtu pro zaslání zůstatku, připojit místo, datum a podpis podle vzoru. Tak jsem to vyplnil a uvidíme :-D
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pivinecek 6. 5. 2020 16:43

Me taky dnes volali, odmitl jsem 1,5% p.a.na 4 mesice a trval jsem na odpovedi proc lzou ohledne garance, ze tu odpoved poslu na arbitra, ze mi jde o princip a prihodil jeste gold kartu zdarma na 3roky. To uz jsem vzal. Ma ta karta krom family pojisteni nejaky vyhody? Jsem se jeste nedival.
pivinecek
Diskutér

Odeslat příspěvekod iglooo 6. 5. 2020 16:47

Pochopil jsem správně, že nakonec o princip nejde? :roll: :mrgreen:
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Fox21 6. 5. 2020 16:53

wit.cz
U mě to proběhlo nakonec na pobočce, abych se vyhnul zmíněné administrativě z mé strany. Nikdo tam nebyl, tak to šlo vcelku rychle. Účty byly zrušené okamžitě na místě. Po přihlášení do IB pouze prázdná stránka s informací, že nemám žádný aktivní produkt. IB přestalo fungovat druhý den. V tomto ohledu spokojenost oproti ostatním, kde začne běžet lhůta 30 dní a ani tu někdy nedodrží.
Fox21
Diskutér

Odeslat příspěvekod Korzaik 6. 5. 2020 18:20

pivinecek píše:Me taky dnes volali, odmitl jsem 1,5% p.a.na 4 mesice a trval jsem na odpovedi proc lzou ohledne garance, ze tu odpoved poslu na arbitra, ze mi jde o princip a prihodil jeste gold kartu zdarma na 3roky. To uz jsem vzal. Ma ta karta krom family pojisteni nejaky vyhody? Jsem se jeste nedival.


Ten úrok 1,5 % dají jen na stávající vklady na tom SÚ, nebo i na nově poslané?
Korzaik
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků