Creditas (banka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod dr._lukas 13. 8. 2020 18:58

27.7. vybráno 12000 HUF, zaúčtováno 29.7. s tím, že si Creditas přepočetla původní měnu na 35,20 euro a tu zaúčtovala s kurzem 26,806,-.
6.8. vybráno stejně, zaúčtováno další den s přepočtem na 35,09 euro a s kurzem Creditas 26,8971,-.

Pokud si to dopočítám sám, tak první výběr vyšel s kurzem 7,863 za 100 HUF, druhý na 7,865 za 100 HUF.
V dané dny si účtovala ČSOB 29.7. 7,789 za 100 HUF, 7.8. 7,808 za 100 HUF.
Rozdíly jsou sice nepatrné, ale platit tou kartou třeba 10 denní pobyt, tak o nějakou stovku prodraží :-D

Pokud má Creditas nějakou měnu ve svém lístku, tak pak na druhou stranu má kurzy oproti ČSOB lepší.

Co mě ovšem nejvíc pobavilo, když jsem na infolince zjišťoval, jestli na pobočce nakoupím chorvatské kuny, tak ne, vzhledem k letošní situaci. Tak jsem jim popřál hezky den a doporučil jim, ať se vzpamatují, protože jim rok 2020 vůbec neprospívá.
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lafayette16 13. 8. 2020 19:17

Neboli shrnuto - měny, které nemá Creditas ve svém kurzovém lístku, jsou u nich velmi (až extrémně) nevýhodné?
Lafayette16
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 13. 8. 2020 19:20

Extrémně určitě ne, ale výhra to s ní zase někdy není, jak by se mohlo mylně zdát. V minulosti proběhlo totiž spoustu článků, jak se kurzy Creditas nedají srovnávat s ostatními, že je předčí pouze mKarta Svět a samozřejmě kreditky Hellobank, Unicredit a Twisto premium, ale nemusí to být vždycky pravda.
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 13. 8. 2020 21:03

Užitečné srovnání. Důvěřuj, ale prověřuj. I když důvěřovat Creditasu by mohl po letošních zkušenostech asi jen blázen.

Abych řekl pravdu, vůbec jsem nepochopil, co je u nich výhodné. Měny neuvedené v kurzovním lístku - OK, ty to nejsou. Když se ale podívám na ty uvedené EUR a USD, tak nejsou výhodné ani ty. Co teda? Je to jen reklamní blábol jako ta garance úroku?
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 13. 8. 2020 22:18

Proč tu řešíte, jestli má banka kterou měnu ve svém kurzovním lístku? Cituji:
Při zúčtování mezinárodní transakce zasílá karetní společnost Mastercard Bance částku přepočtenou kurzem karetní
společnosti na měnu EUR, přičemž při přepočtu měny EUR na měnu Účtu (CZK) použije Banka svůj devizový kurz platný
v okamžiku zaúčtování Platební transakce na Účet Majitele účtu. Historie kurzovního lístku Banky je k dispozici
na Internetových stránkách Banky.
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 13. 8. 2020 23:53

Docela dost blbě to mají v tom novém IB a mobilní aplikaci. Mám nějaké platby kartou v USD ale v detailech těch plateb to tam mám už přepočtené na EUR a CZK. Původní částka v USD už tam bohužel není tak jak to bylo postaru a bylo to tak lepší.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod ripper6 19. 8. 2020 10:17

Okamzite platby - ma je jeste Creditas? Driv tam na to bylo policko zaskrtnuti ale ted to nikde uz nevidim :(
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 19. 8. 2020 11:48

Vypadá to, že to okamžitou platbu zvolí automaticky dle čísla účtu, pokud cílová banka podporuje - objeví se to až v druhém kroku
Přílohy
creditas.png
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kajicek94 21. 8. 2020 22:47

Zdravím,
mám bankovní účet u banky Creditas, na kterém mám umístěny svoje finance.
Již dvakrát jsem se pokusil vybrat z jednoho bankomatu České spořitelny bezkontaktní metodou pomocí Google Pay, kde mám debetní kartu MasterCard vydanou bankou Creditas, která je zde vázána na výše uvedený bankovní účet.

Dané dva prováděné výběry (pokusy o výběr) byly vždy u totožného bankomatu, který mi však sdělil, že výběr není možný a mám použít jinou kartu.
V jiných bankomatech při bezkontaktním výběru pomocí Google Pay, výše uvedenou navázanou debetní kartou od banky Creditas, je bez problémů možný - to se týká i jiných bankomatů České spořitelny.

Kontaktoval jsem v této záležitosti obě banky pomocí reklamace:
1) ČSAS se vyjádřila zprvu negativně, že nemají žádný záznam o pokusu o výběr u daného bankomatu. Po mém odvolání však zjistili, že je daný bankomat závadný a údajně nepřijímá všechny tokeny (debetní karty) pro výběr, přičemž sdělili, že provedou opravu a dokonce kompenzovali, i když se nejednalo o jejich debetní kartu.

2) banka Creditas též zamítla se stejnou informací, že nemají žádný záznam o tom, že bych se pokoušel kdy v bankomatu vybrat. Zároveň napsali ve zkratce něco v tom smyslu, že je to vlastně "nezajímá", že jejich klient nemůže vybrat z bankomatu jiné společnosti, i když jde o jejich debetní kartu, protože v podmínkách mají výluku, že neručí za jiné bankomaty, resp. jejich funkčnost. Při odvolání sdělena totožná informace, beze změny v přístupu.

Když pominu skutečnost, že banka Creditas není schopna kontaktovat ČSAS a zjistit, že je daný bankomat pro určité karty nefunkční, tak mají dle právních předpisů možnost, aby se zřekli odpovědnosti za nemožnost výběru z bankomatu jiného provozovatele/vlastníka, když oni sami bankomaty rovnoměrně po celé ČR nemají k dispozici (myslím, že nemají žádný) a vlastně je tak jediná možnost výběru právě v bankomatech jiných poskytovatelů?
(Nepočítaje možnost výběru na málu poboček či u obchodníka se zbožím při nákupu)

Ještě takový detail - přijde Vám normální, aby vedoucí reklamačního něco ve smyslu "Dovolte, abychom zmínili, že evidujeme již několikátou reklamaci, ze které nabýváme dojmu, že nejste spokojen se službami Banky. Pokud nejste se službami Banky spokojen, můžete využít možnosti ukončení obchodního vztahu dle bodu 1.8.4 Všeobecných obchodních podmínek Banky"?????
Nechápu jejich reakci - nemůžu vybrat jejich kartou, když nemají svůj bankomat a když jim to v odvolání sdělím, tak mi napíšou, že můžu jít, jestli chci? Čekal jsem něco ve smyslu, že je to mrzí nebo spíše, že nebudou reagovat vůbec, než takto.

Předem Vám moc děkuji za odpověď, jak byste dále postupovali!
Zda se ještě zeptat na FA či kontaktovat jinou osobu z banky?
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod MirekM. 21. 8. 2020 23:21

Buď využít jejich nabídky, z banky zmizet a přejít k jiné bance nebo zapomenout a dál neprudit, neboť to bude boj s větrnými mlýny, jinými slovy ztráta času a energie.
MirekM.
Pokročilý

Odeslat příspěvekod xls 22. 8. 2020 00:09

Jsou to šmejdi, lepší zvednou kotvy a neztrácet čas. Takhle svinský chování tady ještě žádná banka nepředváděla.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod OnderCZ 22. 8. 2020 08:42

Tak další problém s novým IB. Pro disponenta funguje přístup pouze do starého bankovnictví. Do nového se nelze dostat. Neříkám, že je to tak u všech, ale možné to je.
OnderCZ
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 22. 8. 2020 09:19

kajicek94 píše:Při odvolání sdělena totožná informace, beze změny v přístupu.
Já tomu úplně nerozumím. Ty se „odvoláváš“ jako při přijímačkách na střední, s tím, že třeba změní názor? Nebo jsi dodal nějaká nová fakta? A pokud ta nová fakta byla, že už víš, že ČS měla rozbitý bankomat (a navíc že jsi dostal kompenzaci), co jsi vlastně po Creditas chtěl / chceš?

mají dle právních předpisů možnost, aby se zřekli odpovědnosti za nemožnost výběru z bankomatu jiného provozovatele/vlastníka, když oni sami bankomaty rovnoměrně po celé ČR nemají k dispozici (myslím, že nemají žádný) a vlastně je tak jediná možnost výběru právě v bankomatech jiných poskytovatelů?
Žádná soukromá osoba nemá povinnost provozovat banku, takže bych se dost divil, kdyby byla povinnost provozovat v bance vlastní bankomaty, natož víc než jeden vlastní bankomat. Když se ti to nelíbí, založ si účet jinde, konkurence je v ČR velká.

Nechápu jejich reakci - nemůžu vybrat jejich kartou, když nemají svůj bankomat a když jim to v odvolání sdělím, tak mi napíšou, že můžu jít, jestli chci? Čekal jsem něco ve smyslu, že je to mrzí nebo spíše, že nebudou reagovat vůbec, než takto.
Tak tomu už nerozumím vůbec. Ty bys vážně byl spokojenější, kdyby ti neodpověděli?! Proč ses prosím tě odvolával, když jsi chtěl, aby ti neodpověděli? Co z toho máš?

Jestli jde jen o dobrý pocit, že někdo uznal, že máš pravdu, tak na to je lepší s kamarády na pivo nebo já nevím co. Ne věcné formální postupy s firmou.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod kajicek94 22. 8. 2020 10:30

fc70 píše:

Co se týče toho odvolání, tak ČSAS též nejdříve reklamaci zamítla a až po odvolání ji uznala, protože řešitel udělal chybu a přišlo se na ni až během odvolání.

Předpokládal jsem u Creditas obdobný problém, resp. jejich přístup k řešení reklamace (i když nemají takovou odpovědnost, jak uvádíte) mne překvapil v tom smyslu, že je vlastně vůbec nic nezajímalo, i když jsem vše do detailu popsal, ale rovnou zamítli ve smyslu, že nenesou odpovědnost.
Na to mají pravděpodobně tedy právo, jak uvádíte, ale nedomnívám se, že taková odpověď má nějaký přínos pro klienta. Jediný přínos má z toho banka, že na základě jejich obchodních podmínek nejsou povinni danou situaci řešit.

Proto jsem se odvolal, jelikož zde existoval problém, který byl uznaný jako závada na bankomatu ČSAS, ale to na základě odlišných tokenů (debetních karet), které Creditas vydává - takto mi to bylo sděleno od ČSAS a předpokládal jsem, že banka Creditas vydá např. jinou debetní kartu, která bude parametry odlišná. Dalším podnětem k odvolání nebyla spokojenost s jakoukoliv snahou pomoci, což se domnívám, že je v případě problémů hlavní.

Proto jsem také podal odvolání u Creditas, jelikož jsem očekával, že řešitel/ka odvolání dodá nějaké řešení, třeba parametry jinou kartu a podobně - nechtěl jsem po nich nějakou kompenzaci. Takže jsem chtěl, aby byla karta funkční všude, kde funkční být má, jak mi potvrdila ČSAS, že bankomaty mají přijímat všechny typy karet od Visa a MC. Ještě dodám, že ten bankomat plánuji v nejbližší době pravidelně užívat, protože po zavření obchodů je tento široko daleko jediný přístupný z ulice.

Dále k tomu, že jsem nechtěl aby reagovali, byla myšlena pouze ta část textu, kde zmiňuji obchodní podmínky, kam napsali, že mohou i oni od smlouvy odstoupit. Kdybych nechtěl, aby mi vůbec psali, tak nepodávám odvolání/reklamaci.
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 22. 8. 2020 11:19

Od téhle banky rychle pryč...
Chcete nějaký bonus? Kódy (Expobank 300 Kč, Twisto 300 Kč, WorldRemit 500 Kč, Curve, Revolut, TransferWise, Xendpay...) viz můj profil.
Lol Phirae
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků