Hello bank! (pokračujte v tématu Česká spořitelna)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod ripper6 5. 2. 2021 14:48

Husty tohle, ale tak prej je to bezpecne a je dobre mit i appku, nic se stat nemuze a i kdyby to heslo nekdo mel tak asi spolehaji ze klient poda reklamaci, mesic pocka a pak mu ty penize z vykradeneho uctu vrati :)
aneb mit uspory v Wustenrot se vyplati ale nemam iluzi ze to je jinde podobne :D
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod minarjo 5. 2. 2021 16:21

@Prcek:
Tohle se řešilo dlouze ve vlákně Moneta/Wustenrot hned jak to nastalo, nevím proč to tahat s odstupem i do vlákna HB. Moneta o tom samosebou ví, vždyť pak všem exklientům Wustenrot psali e-mail či SMS (i mně), aby si heslo změnili.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod MirekM. 5. 2. 2021 17:26

minarjo: Ještě ti nezmizela žádná zdvojená vratka z počátku ledna?
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod A1rh- 5. 2. 2021 20:00

na KK Moto mám z 11.1. taky pořád 2 duplicitní vratky nezaúčtované.
V profilu nebo SZ promo Revolut 700Kč, SkipPay 500Kč, AliExpress US $19, Raiff. 300Kč ...
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 5. 2. 2021 23:41

@MirekM:
Ne, nezmizela ani ta nejstarší z 1.1., zůstatek v IB/SB už mám kvůli tomu zkreslený o +20 tisíc. Tohle už bude téměř jisté chybně naprogramované IB+SB, prostě zapomněli, že i kladné transakce (vratky) nemusejí být nakonec tou vracející stranou zaúčtovány a že by tam i pro ně měli mít lhůtu, po které je budou mazat (jiné banky tuto lhůtu nezaúčtovaných mají 14 dní až měsíc). Dokud jim to někdo nenahlásí a oni to v obou online kanálech neopraví (což může u HB trvat i měsíce), těžko to napraví. Zvlášť když jejich účetní systémy evidentně nezaúčtované transakce dál ignorují, takže je ani "nevidí" (nejsou ani v PDF výpisu, dle kterého se tam vše při jeho generování počítá atd).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod MirekM. 6. 2. 2021 10:45

Vytvořil jsem téma na Hello spolu s odkazem na tvůj příspěvek, ale vzhledem k tomu, že mně vstyčný důstojník fóra Tereza delší dobu neodpovídá ani na e-maily (dokonce po poledním slušném upozornění na pastav po poslední odstávce si nechala můj e-mail zablokovat), nedělám si iluzi o nápravě u této banky v krátké době.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod hgfdsa 6. 2. 2021 10:50

Vy do toho budete tak dlouho šít, až začnou Curve blokovat, jako to udělala RB.
hgfdsa
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod A1rh- 6. 2. 2021 12:07

a proč mi tedy na KK Hello původně duplicitní vratka po čase zmizela a na KK Moto ne? Přece nemají rozdílný systém pro obě karty. Leda by ta jedna platba byla ještě Londýn a druhá Vilnius. Pak by to ale spíš ukazovalo na nějaký chybějící krok ze strany Curve?
V profilu nebo SZ promo Revolut 700Kč, SkipPay 500Kč, AliExpress US $19, Raiff. 300Kč ...
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 6. 2. 2021 12:09

No a není chyba primárně u Curve?
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 6. 2. 2021 13:25

Je i není. Prvotní chyba je samosebou u Curve, že tam ty vratky v cca 50% případů použití gbit vykáže 2x a zaúčtuje jen jednu. Bohužel HB stejně jako třeba mBank (a možná i další) chtěly být pokrokové a vratky zobrazují v historii i navýšení zůstatku už před zaúčtováním, jiné banky až po (u nich se tedy tento Curve problém neprojeví). To by bylo ok, když by tyto banky měly pro nezaúčtované vratky implementované podobné mazání nezaúčtovaných po typicky 14 či 30 dnech ode dne transakce, což HB evidentně nemá (nebo tam má více než 30 dní a ještě se to tedy smaže, nebo to dokonce mažou ručně). A to už je její chyba, protože i u klasik záporných karetních blokací je třeba mít toto také implementované (pro případ že třeba net platba selže a nezaúčtovaná blokace zůstane viset, což není tak ojedinělé i mimo Curve). Tedy Curve by měla upravit ty dvojáky a Hello zase mazání nezaúčtovaných vratek po X dnech (protože ty mohou nastat nejen u Curve vratek).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod A1rh- 6. 2. 2021 13:38

zkusil jsem napsat na Curve vč. screenshotů.
V profilu nebo SZ promo Revolut 700Kč, SkipPay 500Kč, AliExpress US $19, Raiff. 300Kč ...
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 6. 2. 2021 14:15

minarjo, prosím Tě, mohl bys mi jako znalec českého jazyka (a vlastně všeho), vysvětlit rozdíl mezi termity "primárně", resp. "primární chyba", a "prvotní chyba", resp. "prvotně"? Není, že? Nemusíš mít všechny za úplný pitomce a nemusíš tu všechno opakovaně sáhodlouze (do)vysvětlovat.

Pokud to dobře chápu, nechceme do toho moc šťourat na straně HB, navíc, jak HB známe, úpravy se dočkají pouze mladší z nás. Pokud odstraní chybu Curva, pak bude v zásadě vše vyřešeno. A1rh-, díky.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 6. 2. 2021 14:28

Koukám že (nejen) tobě ten můj názor na Twisto ukončení promíjejí poplatku nějak leží v žaludku :). K tomu jen toto: firma, která má svůj ceník a základní dokumentaci produktu, tak tyto věci by měly být základ. Pokud dovolí prominout poplatek (jakýkoliv), když o to klient požádá, tak to těžko může být trvale nárokové.
Když to promítnu do tohoto vlákna: i odměny max 150 Kč měsíčně u HB přeci nejsou nárokové, pokud je někomu nepřizná/omezí pro podezření na zneužití, tak s tím ten klient sotva něco udělá, odměna není součástí základní smluvní dokumentace (a různá omezení už i HB několikrát zveřejnila). Těžko tedy se rozčilovat nad tím, když by třeba HB najednou skutečně začala Curve platby hned úročit a nedávat za ně odměnu, nebo když by přestala odměňovat transakce co následně mají vratku, stejně jako když se Twistu přestane líbit, že si někdo nuluje poplatek měsíc co měsíc.

Jinak já do toho u HB šťourat nehodlám, ale reálně takto fakt hrozí, že za pár měsíců budeme někteří mít kvůli tomuto (pokud to neopraví ani Curve) disponibilní zůstatek v IB/SB ve stovkách tisíc a víc :).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Zedna1 6. 2. 2021 14:50

Zedna1 píše:Bonus 150Kc jiz v historii transakci vidim, ale splatku KK, ktera je v disponibilnim zustatku jiz promitnuta, stale v historii transakci nevidim.

Ten problem z tohoto tydne (zmizele KK) asi budou davat dohromady dele, predpokladam totiz, ze to s tim souvisi ...


V tydnu jsem volal na infolinku a hlasil jim tento problem, at to opravi.
Chteli po mne, at jim poslu screenshot historie na mail (nebo zpravou v IB).
Nez jsem se k tomuto (dle mne zbytecnemu kroku) dokopal, tak vcera, tj. v patek 5.2., po vice nez tydnu se ta splatka KK objevila v historii transakci.

EDIT:
Ted jsem si v IB vsiml, ze mi take dodatecne s casovym odstupem zmenili zpusob dorucovani vypisu z elektronicky na postou. Pritom minuly tyden, kdy to tady lide hlasili jsem to mel v poradku, tedy nezmenene (elektronicky).
Zkontrolujte si tedy toto i nyni znovu s odstupem!!
Naposledy upravil Zedna1 dne 6. 2. 2021 15:01, celkově upraveno 1
Zedňa
Zedna1
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 6. 2. 2021 14:54

Jsi jak ženská. Ty taky hledaj důvod všude možně jen ne v tom, co je jim přímo řečeno. :) Ne, poněkud mne iritují Tvoje dlouhé příspěvky, zvláště když mi jimi furt úplně zbytečně něco dovysvětlováváš, co buď vím, nebo to nemá cenu, protože to stejně nepochopím. :)

A pokud jde o Twisto, ten problém poplatku se mě nijak netýká, i kdyby týkal, tak je to právo Twisto, ovšem měly by tak stanovovat podmínky. Nesouhlasím s Tvojí interpretací a to je všechno. Takže vůbec nechápu, proč se tady na to OT téma opět sáhodlouze rozepisuješ.
drkarel
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků