Hello bank! (pokračujte v tématu Česká spořitelna)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod minarjo 18. 10. 2021 08:10

Téma lze uzavřít tím (ať ve vlákně HB nerozebíráme zbytečně všechna online bankovnictví), že banky mají i ze zákona povinnost archivovat klientské údaje, jako výpisy, historie atd, a to minimálně 10 let. Tedy aspoň u příkazů k úhradě v listinné podobě tato lhůta platí, v online prostředí bude jistě stejná nebo i delší. Dělal jsem před lety brigádu pro archivační společnost DocuGuard, která zajišťovala minimálně pro ČS a KB svoz takových listin (příkazy k úhradě atd.) v zapečetěných krabicích z lokálních archivů poboček bank, které po změně legislativy (prodloužení lhůt) už kapacitně nestačily, do obřích skladů této firmy. Vím o tom tedy doslova z první ruky :). Tedy banka, i kdyby jste se postavili na hlavu a poslali padesát kolkovaných žádostí, ty údaje smazat nemůže. Může online kanály bankovnictví (a tím i údaje v nich) jen znepřístupnit, takže na první pohled to laikovi připadá jako zrušené. Ale je to přitom jen deaktivované až do další aktivace, typicky zřízením nového produktu. Nic víc v tom nehledat, HB a další neobviňovat.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod wit.cz 18. 10. 2021 08:42

HB mi na žádost o zrušení IB zablokovala. Oni ho snad ani zrušit neumí nebo nerozumí psanému textu.
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 18. 10. 2021 10:39

Nebo spíš, při vší úctě, nerozumíš výše uvedenému psanému textu ty, a to nejen mému, ale i ostatních, co zde popsali realitu jiných bank :).
Banka ta data prostě smazat nemůže tobě navzdory, to by mohlo být na velkou pokutu, při opakování či větším rozsahu prohřešku i na odebrání licence za vážné porušení zákona (o archivaci, podezření na krytí "špinavých peněz") - proto ta blokace, kterou někteří lidé mohou mylně považovat za zrušení (mnohé banky to tak možná i nazývají, klient je tak klidnější :) ) je jediná možnost, archivační pravidla nelze obcházet.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod ROlda78 18. 10. 2021 11:11

zcela jistě si může data uchovávat a IB znepřístupnit :hm
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 10. 2021 11:30

Přesně tak.
A Minarjo už by mohl přestat dlouze poučovat o svém přesvědčení a tím i urážet nás diskutující.
anonymni

Odeslat příspěvekod minarjo 18. 10. 2021 11:51

Ale vždyť to zde celou dobu já i ostatní (zkušenosti z různých bank) píšeme, jaképak urážení! Spíš stále jen nepochopení rozdílu mezi tím kdy je něco pozastavené, a kdy zrušené a smazané. Tedy znepřístupnění, to ano, to se děje, ale zde mnozí požadují úplné zrušení (odstranění dat) a to zkrátka možné není, to ty banky nemohou. Proto když se u nich časem opět nějaký produkt zřídí, stopy po minulosti ve znovu aktivovaném IB jsou prostě mnohdy vidět.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod y2key 18. 10. 2021 14:53

Taky se Vám při potvrzování online platby kartou v aplikaci ukazuje čas o 2 hodiny dopředu?
Dejte případně vědět - já si toho teď všimnul a nevím, jestli je chyba v mém telefonu nebo u HB.
Díky
y2key
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod berta21 20. 10. 2021 07:03

Tady ale nejde o to, že by Banka měla data mazat, samozřejmě že některé údaje musí archivovat dle zákona. Mně jde o to, aby až bude nějaká akce pro nové klienty, abych tento status mohl opět získat...
Pokud bude aktivní IB, težko mne banka bude považovat za nového klienta.

Nejde mi tedy o to, aby banka něco mazala, ale naprosto klasicky, aby smlouva o poskytování služeb internetového bankovnictví zanikla. Jinak řečeno, abych nadále nebyl považován za klienta banky.
berta21
Návštěvník

Odeslat příspěvekod servpack 20. 10. 2021 08:33

Já mám zkušenost, že IB je všude, kde jsem opakovaně zřizoval produkt, pouze zablokované. V ČSOB jsem zrušil účet, stejné přihlašovací ID jsem pak znovu získal u Poštovní spořitelny a následně opět u ČSOB i se zprávami. Stejně tak mBank, tam zůstala i spárovaná appka. A v RB jsem po ukončení kreditky Style a zřízení Mall karty po 2 letech taky dostal stejné IB. Svítila tam stále neaktivní ta původní Style karta.

Co se týče bonusu za nového klienta, u ČSOB/PS a mBank jsem ho získal opakovaně. Tam bývá v podmínkách, že klient neměl účet v posledních X měsících/letech. Naopak taková AirBank má v podmínkách bonusu za účet pro nové klienty, že klient s nimi NIKDY neměl uzavřenou rámcovou smlouvu.
servpack
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod wit.cz 20. 10. 2021 09:01

Přesně jak píše berta21. Proboha, (úplné*) zrušení produktu není odstranění dat. Data ať uchovávají podle předpisů, ale nezrušit produkt ani napotřetí, to je opravdu na zlatou korunu. Nikdo přece nežádá o pozastavení, když chce kompletně odejít a nebýt klientem.

*no jaké jiné, copak někdo ruší produkty a vypovídá smlouvu pouze částečně? (řečnická otázka)
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fc70 20. 10. 2021 14:23

berta21 píše:Mně jde o to, aby až bude nějaká akce pro nové klienty, abych tento status mohl opět získat...
Na to snad není / nemůže být žádný nárok. Řekl bys řediteli banky do očí „smažte o mě všechna data a za měsíc mi dejte 500 pro nové klienty, a pak zase smažte data“?

(Je zajímavá otázka, jak se zaznamenávání „byl klient od … do …“ za účelem zbytečného dávání opakovaných bonusů srovná s GDPR, ale přece jenom… Např. bych to prohlásil za oprávněný zájem s tím, že kdo to zpracování odmítne, automaticky nemá nárok na bonus, protože banka neví, že je to nový klient. Ale to taky vypadá z hlediska GDPR divně. Tak nevím.)

-- 20. 10. 2021 15:25 --

wit.cz píše:Data ať uchovávají podle předpisů, ale nezrušit produkt ani napotřetí, to je opravdu na zlatou korunu. Nikdo přece nežádá o pozastavení, když chce kompletně odejít a nebýt klientem.
Zachovat IB je jednodušší z hlediska předávání posledních výpisů apod., nemusí je pak draze tisknout a posílat poštou. Takže to, obzvlášť u nízkonákladových bank, dost chápu – ale zase pokud v tom IB jde založit nový produkt a obzvlášť půjčku, je nezablokované IB bezpečnostní riziko pro klienta.

Osobně mi moc nezáleží na to, jestli se IB zruší, ale myslím, že je důležité, aby klient přesně věděl, na čem je.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod milanBrno 20. 10. 2021 16:00

No asi takhle. Nepamatuji si, ktera presne banka to mela, ale IB bez uctu bylo zpoplatneno (s uctem zdarma). Takze kdyz rusim ucet, chci zrusit i IB. A nemusim tak resit zda to banka ma nebo nema zpoplatneno. A hlavne neznamena, ze kdyz je nyni samotne IB zdarma, ze bude i za 2 roky...
Neco jako mBank s debetkama. Odjakziva zdarma, takze jsem jeji vlastnictvi neresil a najednou poplatek.
A uplne stejne to muze byt v budoucnu s tim IB...
Bud zmenou nazoru dane banky a nebo prodejem, kdy to novy majitel zpoplatni.
A proc bych mel cely zivot myslet na to, ze mam nekde nejake IB...
Takze me osobne vadi, ze mi banka odmita (nedokaze) zrusit IB a SB a Klic...(jako treba UCB)
Pozn. a nejde jenom o obavu z tech poplatku, ale i o to, ze jde diky tomu cokoliv online zalozit, tedy i uver nebo pojisteni...(z toho duvodu nechavaji aktivni)
Telekomunikace: Neomezene volani a sms + 15GB za 500kc/mes.
FinTech: za vyuziti meho doporuceni nabizim odmenu (Revolut , SkipPay , Twisto , Curve , Plutus , Portu , RONDA , RB , Indigo , Coinmate , Anycoin , Trading212 atp.)
Zabava: HBO MAX za 50kc
milanBrno
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 20. 10. 2021 19:12

Zastáncům nerušení: několik měsíců jsem řešil cca 1/4 století staré údaje z dob eBanky u Raiffeisenbank. Fakt paráda. Když ruším nějakou banku, tak ji chci prostě zrušit. Archivovat si můžou, co chtěj, ale nemám zájem, aby na mě furt lezli tyhle kostlivci ze skříně.
Lol Phirae
Nadšenec

Odeslat příspěvekod MirekM. 20. 10. 2021 19:22

Vítej v klubu kostlivců v RB z dob eBanky. Svého kostlivce, kterého nebyli schopni zrušit ani na pobočce jsem ve fóru nedávno popisoval.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod ripper6 25. 10. 2021 23:15

milanBrno píše:Takze me osobne vadi, ze mi banka odmita (nedokaze) zrusit IB a SB a Klic...(jako treba UCB)
Pozn. a nejde jenom o obavu z tech poplatku, ale i o to, ze jde diky tomu cokoliv online zalozit

Divne, prece pokud jsem zrusil kdysi ucet ve FIO, dostal jsem potvrzeni ze to bylo zrusene.
Takze tim se rozumi ze snad asi ani to IB clovek nemuze aktivne pouzivat, alespon me do takovej sluzby se neslo uz potom prihlasit :) Tudiz mam za to ze kdyz to neslo, je to zrusene nebo zablokovane? :hm
Nevim teda zda by s tim banka uspela nekde pak u soudu, ze tam naskakal poplatek? Je neco tak nekde v podminkach?
I kdyz az tak divne to neni, nevim jak ale vypravel mi to kdysi znami, ze jeho segra mela ucet v Rajfce. Radne ho uzavrela a po nejakem roce ji prisel domu dopis ze ma zaplatit 10 000czk za vedeni uctu :shock:
Sla to resit, tam ji rekli ze se nekdy ucet muze otevrit sam a to se stava :-l
Nastesti mela nejaky potvrzeni, takze to platit nemusela.
Ano je to tak riziko, mit 20 uctu, 25 karet, vecne rusit / zakladat neco menit... casem klec spadne a muze se dotycny chytit dost do problemu = cim vic toho tim i vic starosti ale hlavne ze byl bonus litr kazdej mesic ze jo :D
ripper6
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků