Hello bank! (pokračujte v tématu Česká spořitelna)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fc70 27. 1. 2022 13:09

To je vyvažování nevýhod – pokud člověka aktivně používajícího IB naučíš (nebo neodnaučíš) dávat osobní údaje na příchozím hovoru, hrozí zneužití přes to IB.

Na druhé straně pokud člověka, který internet moc nepoužívá, má nějakou půjčku a hluboko do kapsy, potřebuješ kontaktovat, je lepší mu zavolat a hned všechno vyřešit, než mu poslat SMS a doufat, že zavolá – když možná nezavolá, aby neprovolával kredit, a pokud zavolá, stejně nebude vědět číslo smlouvy, která leží kdovíkde.

(Je taky docela možné, že procesy pro volání klientům byly nastaveny před dlouhou dobou, kdy podvodné identifikace protistrany na příchozím hovoru byly teoretické riziko, ale ne něco, co se běžně děje, jako teď – a banky ty procesy buď nějak nezvládly změnit, nebo o tom i ví a přemýšlejí, ale pro staré smlouvy nemají jinou alternativu. Revolut může poslat email a notifikaci do aplikace, ale Cetelem na 5 let staré půjčce?)
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod drkarel 27. 1. 2022 13:22

minarjo píše:Rodné číslo ale není vůbec bankovní údaj, to je údaj jednoznačně identifikující osobu, který lze nalézt na netu všude možně (třeba kdo vlastní nemovitost, tak na úplném výpisu z katastru, nebo přes Dálkový přístup do KN, ale i leckde jinde). Takže skuhrat ...


Ano, a proto, že to není citlivý údaj, bylo RČ třeba na justici nahrazeno datem narození a všude se tlačí na jeho náhradu datem narození (co vím, třeba v seznamech žáků ve školách). Jo, to DIČ taky nechápu, proč se s tím něco neudělá. Takže mne to sice nějak zvlášť netrápí, ale zase tak v klidu bych nebyl. Praxe bank, že volají na "ověřené" číslo, které mají v systému a identifikují volaného pomocí celého rodného čísla a dalších celých osobních údajů, se mi nelíbí. Většina bank to zvládá jen s částmi. A už vůbec se mi nelíbí, že předstírají sdělení důležitých informací k produktu či řešení nějakého problému a pak z toho vyleze nabídka produktů.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod dala67 27. 1. 2022 15:00

Naklonovat tel. číslo jde levou zadní :-D
dala67
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Rop 27. 1. 2022 15:11

Souhlas. Proto neříkám nic a nikomu. I když volá někdo z berňáku, tak řeknu, pošlete mi výzvu do datovky. A nikdy nic nepošlou, takže podvod kam se podíváš.

Mimochodem DIČ: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-280#p130-4-b
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tapir1 27. 1. 2022 15:54

Vzhledem k tomu, že je téměř konec ledna a já jsem doposud žádných 100,- Kč (a zasazený strom) z prosincové akce HB neobdržel, ptám se zde na fóru - již někdo tento benefit obdržel ?
Díky za info.
Audio - CA AZUR 851A, Pioneer N-50AE Casea Upgrade, Denon DVD 3910, Quadral Signum 90; Portable - Shanling M1, Beyerdynamic DTX 100 & Byron, Sony WH-1000XM2, Xiaomi Mi9 + Hiby FC3 MQA, Blon-BL03, TWS - Panasonic RZ-S500W, TV - Philips 65OLED 873
Tapir1
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 27. 1. 2022 16:06

viz str. 424
Kolem.jdouci
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Vasek06 27. 1. 2022 17:17

Akce byla množstevně omezená, třeba jsi mimo.
Vasek06
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Milos 27. 1. 2022 18:24

@Tapir1 nejspíš těch 100Kč na kreditním účtu má, ale jen je nevidí. Stejně tak jako ostatní z nás, viz. ta stránka 424 viewtopic.php?p=13109304#p13109304
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 28. 1. 2022 11:54

@Tapir1:
Musíš si kontrolovat zůstatek (jen v něm to poznáš), ne historii, tyto mimořádné položky korekce zůstatku Hello do historie online bankovnictví neumí dávat, není to první taková akce. Ale v papírovém/PDF výpisu za leden to uvidíš, zda jsi dostal nebo ne (pokud to už teď tedy neumíš poznat rekonstrukcí zůstatku tvé kreditky).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod ripper6 28. 1. 2022 12:55

Klasika dobra vymluva, prej tajna informace :D
Jsem jim napsal a pritom stacilo rict treba ze se jedna o technicky problem v ramci placeni kartou a to neni zadna utajena informace :D

Jelikoz se to stalo den pred, tak bych hned vedel.
Na preplatky jsem jim napsal jasne, ze si tam nejaky drobny necham, protoze kdyz planuju zaplatit kartou treba 31.01., tak uz nestacim rychle doplnit nekdy vecer penize zpet a potom je uctovan poplatek rezervace uverovych zdroju :)
Vida a jak to najednou emailem jde ale ne to budeme tahat informace po telefonu :D


děkujeme Vám za zprávu.

Dne 21.01.2022 jsme Vás telefonicky kontaktovali, protože jsme zaznamenali neúspěšný pokus o změnu limitu pro internetové platby u Vašeho Hello kreditu číslo . Tímto se Vám omlouváme za technický problém při nastavení limitů v internetovém bankovnictví, který jsme v uplynulých dnech zaznamenali.

Od včrejšího dne je již vše v pořádku a limity lze nastavit.

Vzhledem k tomu, že informace, které jsme Vám potřebovali sdělit, podléhají bankovnímu tajemství, nebylo možné bez potřebné identifikace sdělit informace v rámci telefonického hovoru.

V této chvíli evidujeme přeplatky na Vašich Hello kreditech číslo . V případě, že si přejete vrátit přeplatky na bankovní účet, potvrďte nám prosím, že jste stále majitelem bankovního účtu číslo: . V případě, že již tento bankovní účet nevyužíváte, potřebujeme od Vás doložit kopii smlouvy o zřízení Vašeho bankovního účtu nebo poslední výpis z tohoto účtu.
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod bubocz 29. 1. 2022 09:57

drkarel píše:Tohleto neustálé moralizování ... Objednávám si pouze to, co si fakt chci koupit. Jo, někdy se stane, že přijde něco jiného, než jsem objednal, nebo než prezentoval obchodník, někdy je nevyhovující velikost ... tak to vrátím (s rizikem, že mi naúčtují náklady). Ale asi bych rozlišoval malého obchodníka, kterého vratky mohou poškodit, a velkého obchodníka typu alza, ke kterému mám v podstatě vztah jako ke většině finančních institucí.


Trochu Off-topic k poslednímu bodu: jeden kolega toto dělal u Alzy v trochu větší míře a přišel mu jednou dopis od právníků, že je to zneužití tohoto práva, že Alze tímto způsobil škodu s vyčíslením škody a musel to řešit přes právníky…
bubocz
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod taylor729 29. 1. 2022 15:22

A jak to dopadlo?
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod Pravý Tomáš Marný 29. 1. 2022 18:18

Dal za právníky několikrát více, než kolik vydělal na Alze :-D.
Pravý Tomáš Marný
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod jakoubek61 29. 1. 2022 18:49

Ahoj, v pátek jsem měl úvěrový rámec lehce v přeplatku. Manželka však dneska udělala větší nákup a jsem tak cca -500 Kč v dluhu.
Budu platit polplatek za rezervaci prostředků?
Díky za odpověď.
jakoubek61
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MP007 29. 1. 2022 19:23

Při dnešní rychlosti připisování by ještě mělo být možné v pondělí hned ráno poslat z jiné banky splátku KK do HB a mohli by ji stihnout připsat do konce měsíce a tedy bez ztráty kytičky. Zcela jistě ale nemá smysl posílat splátku v rámci Hello bank, např. z BU na KU. To by asi připsat nestihli.
MP007
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků