od hannys85 3. 12. 2017 18:07
Nevím, kde můj příběh zařadit jestli do kreditek anebo zde, ale vzhledem k tomu, že se jedná o neschopnost rádoby "banky", tak jsem se to rozhodl zařadit sem.
V současné době netuším (co je smutné, tak ani "banka"), jestli mi někdo vyluxoval cca 7500 z karty anebo se někde stala chyba v Hellobank matrixu.
Mám Alza kreditní kartu s úvěrovým rámcem 25 000 Kč. Nejnovější výpis k 30.11.2017 mluví o přeplatku 893 Kč, tzn. částka k využití 25 893 Kč. Dosud vše v naprostém pořádku.
Včera jsem se přihlásil do toho jejich "internetového bankovnictví" a co nevidím! "Bankovnictví" mi hlásí k využití 18 441 Kč ! Vzhledm k tomu, že jsem neprováděl žádnou platbu od 17.11.17, tak se podívám do nezpracovaných transakcí a tam žádné info o nějaké nezaúčtované platbě.
Volám tedy jejich "info" linku, popisuji celý příběh a paní mí sdělí, že nevidí žádnou nezaúčtovanou transakci. Sděluji ji, že já jsem ani žádnou neprováděl a odkázal jsem ji na poslední výpis na kterém jsem v přeplatku. Paní se mě zeptá, jestli jsem neprováděl nějakou platbu na Alze, že se takto u nich chovají transakce na Alze. Sděluji, že nikoliv (pro jistotu se přihlásím na účet Alzy, tam samozřejmě žádná objednávka). Chci tedy vysvětlení, proč se mi snížil rámec k využití. Paní mi sděluje, že to předá technikům k dořešení, ale ti nejsou o víkendu v práci. Říkám ji, že je velice smutné, když "banka" nevidí v systému nezaúčtované transakce a že u jakékoliv jiné banky ihned v bankovnictví vidím nezaúčtovanou transakci. Pracovnice mi celou dobu sděluje, že to chápe a pořád jen odkazuje, že se takto chová zablokovaná platba Alzou. Říkám ji, že me nezajímají nějaké její domněnky, když sama nevidí v systému žádnou nezaúčtovanou transakci a nedokáže mi říci jasný důvod sníženého rámce k využití, respektive případnou nezaúčtovanou platbu. Zvláštní je, že mi po tomto ani nenabídla zablokování karty.
No celkově bych své peníze této "bance" nesvěřil. Protože pokud by ani nedokázali zjistit, že mi zrovna někdo luxuje konto, protože to online nevidí, tak pak nevím..
Nenapadá Vás nějaký důvod, proč mám snížený rámec o 7 452 Kč ?
Ono ještě mi přijde zvláštní jedna věc, která s tím možná nějak souvisí ?
Asi od července mi na této kartě i přes úvěrový limit 25 000 Kč a vždy dostatek peněz nešla zaplatit platba na CK ve výši 20 tisíc. Do července jsem tento problém na Alza kartě nikdy neměl a vždy jsem v klidu zaplatil 20 tisíc. Zkoušel jsem tedy postupně snižovat částku k zaplacení o 1000 dolů a chytla se částka 18 000 Kč. V klientské zóně jsem však měl vždy po platbě normálně částku k dispozici cca 7 000 Kč (do výšky limitu 25 tisíc + to co jsem byl v přeplatku). Jenže tato částka i když byla vždy k dispozici nešla již využít k jakémukoliv dalšímu účelu (tzn. zkoušel jsem zaplatit ještě např. 2000 na CK a platba již neprošla - i přesto, že zůstatek k využití byl cca 7000). Výpisy se mi vždy tvářily OK. Tzn. Pokud jsem vyčerpal 18 tisíc, tak jsem zaplatil 18 tisíc a zůstatek k čerpání jsem měl 25 000 + přeplatky za bonusy.
Psal jsem jim 2 emaily s dotazem, proč nemůžu využít celou částku k čerpání, nikdy mi neodpověděli.
Tak jsem vážně moc zvědav, co mi řeknou jejich "technici"..