Hello bank! (pokračujte v tématu Česká spořitelna)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod minarjo 4. 6. 2019 12:38

@goropes, čulibrk a ostatní, kteří využívají dobíjení Cool/Revolut kreditkou Hello:
Podívejte se na PDF výpis znova, ono to tam poznat je, jen ne tak viditelně, jak byste čekali. U Hello bank není (a nikdy nebylo) důležité, jakým textem tu transakci v PDF výpisu či v online bankovnictví nazývá (zda převod, bezhotovostní či net platba kartou), ty texty se mění velmi často a nejsou pro systémy banky klíčové, je to jen textová informace. Daleko důležitější je jednopísmenný kód typu transakce, který je vždy v druhém řádku (pod tím tučným textem typu).
Platby kartou v tomto druhém řádku začínají textem ve tvaru Xddmm, kde ddmm je datum skutečného provedení transakce (nikoliv zaúčtování, to je v prvním sloupci) a X je:
K, pokud jde o platbu běžnou kreditkou (u obchodníka či na netu, přímo či přes Curve), s bonusem 1%
S, pokud jde o platbu nálepkou (stickerem) u obchodníka, taky s bonusem 1%
E, pokud jde o platbu v síti Euronics/Datart, s bonusem 1% a navíc 5% (u karty typu Euronics, kterou mám já, jiné cobrandy možná podobně rozlišují platby jinde)
P, a to je nový, dříve nepoužívaný kód, pokud jde o dobití Revolut či Cool karty, který systém nově bere jako převod peněz z kreditky (tedy úročený, bez bonusu)

Tedy všichni, co se těšili, že za dobití předplacených karet bude bonus dál jen proto, že je to označené textem internetová platba kartou, ti budou asi zklamáni. Tímto kódem Pddmm to odfiltrování bude fungovat, v mém květnovém výpisu tím P jsou tato dobíjení označená.
Komplet splacení či přebití před posledním pracovním dnem měsíce by nicméně nadále mělo být bez úroků/poplatku/Master pojištění. Takto to splácím vždy. Navíc v květnu jsem měl čerpání převodem z kreditky na účet 5000 Kč (zadané na Hello pobočce kvůli splnění jedné z více možných podmínek zatočení kolem štěstí), což je také transakce oficiálně hned úročená, a nic mi neúčtovali. Tedy nespoléhat na bezúročné období, ale splatit či přeplatit před vygenerováním výpisu, to by nadále mělo na nulové poplatky a úroky stačit (na výpise musí být nulová či kladná částka, aby nic neúčtovali).
Naposledy upravil minarjo dne 4. 6. 2019 12:58, celkově upraveno 2
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Schwarzie 4. 6. 2019 12:51

S Hello kreditkou bezne vybiram z bankomatu (mam nastavenou vyhodu Vybery nad 1000 Kc zdarma) a protoze dluh na konci mesice splatim, neplatim ani poplatek ani uroky z vybrane hotovosti za obdobi od vyberu do splaceni.
Schwarzie
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 4. 6. 2019 12:54

Schwarzie potvrzuje to, co píšu. Goropes udělal tu chybu, že nesplatil vše před výpisem. Na výpise tak měl celkovou sečtenou částku zápornou, což iniciovalo systémy banky účtující úroky (u převodů, výběrů atm či nově dobití předplacených karet úroky účtovány hned ode dne transakce) a případné poplatky (master pojištění, vedení 50 Kč atd). Při stavu 0 Kč či více na výpisu tyto systémy banky spí, berou kreditku jako nevyužitou, tedy bez nákladů.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 4. 6. 2019 12:57

Takže pohár mé trpělivosti s HB právě přetekl a obracím se na ČNB, aby prověřila výpočetní systémy HB.

Zůstatek na konci dubna: 1 000,02 Kč.

Květen: zaúčtován výběr z bankomatu 1 000,00 Kč, převedeno 0,02 Kč z BÚ na SÚ, čímž jsem se podle HB dostal do záporného zůstatku -0,02 Kč.

A bomba nakonec: Kolik je sankční úrok z částky -0,02 Kč při sazbě 22% p.a. za dobu (necelého) jednoho měsíce? Ano, rovněž 0,02 Kč...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 4. 6. 2019 13:07

@Tomáš Marný:
To je skutečně zajímavé :). Společným jmenovatelem těchto problémů dle Hello spolu a tohoto fóra je vždy jedno: snaha udržet na běžném účtu částku 0,00 Kč. My, co o tomto problému víme, máme na BÚ alespoň 1 Kč (nebo řekněme alespoň padesátník :) ). Tím HB nijak neomlouvám, jen vzpomínám na jiné banky, které měly (a mnohé doposud mají) kvůli těmto potenciálním problémům (navíc v kombinaci s použitím platební karty v atm či u obchodníka) stanovený minimální zůstatek účtu. Třeba Fio dosud 100 Kč, Moneta při založení na pobočce 200 Kč atd. Pak tento sankční úrok při vypořádávání plateb nehrozí. Když by HB měla stanovený minimální zůstatek také (třeba na symbolickou 1 Kč), nebyl by tento problém. Tak je dobré si ho stanovit jako klient sám a mít klid :).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod powery 4. 6. 2019 13:23

@Tomáš Marný:
vlazy bude rád ;)
powery
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 4. 6. 2019 13:46

@ minarjo: Problémům to sice předejde, ale zase tím otestuji, zda výpočetní systém banky pracuje alespoň s matematikou pro 3. třídu pomocné školy. A pokud podle něj je 1000,02 - 1000 - 0,02 = -0,02 , tak nepracuje a pozornost dozorových orgánů si rozhodně zaslouží. Navíc mám dojem, že to souvisí s poslední úpravou, po které docházelo k dvojnásobnému odečtu pohybů na kreditce - před tím jsem stejný úkon (tedy přesun pár haléřů úroku na SÚ) prováděl 2x nebo 3x a nikdy jsem se do mínusu nedostal. O tom, že měsíční úrok z 0,02 Kč je při sazbě 22% p.a. rovněž 0,02 Kč, ani nehovořím.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 4. 6. 2019 13:56

Tomáš Marný:
Ty výpočetní systémy HB by opravdu stálo za to prověřit a možná nejen to, ale i celou HB jak co provádí. Pokud to s tou ČNB myslíš vážně tak dej zde pak vědět jak to dopadlo a jak na to zareagovala ČNB.

minarjo:
Je to problém na straně HB a ne klientů této banky. Nikde v podmínkách nemají uvedené (alespoň o tom nevím), že by klienti měli mít na účtu vždy alespoň nějaký minimální zůstatek a ne 0,00 Kč pro případ, že jim banka kvůli nějaké jejích chybě zaúčtuje nějaký sankční úrok tak aby si ho mohli z čeho vzít. Je to věc banky a tak ať si to řeší jak chtějí, ale ať to nepřehazují na klienty.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod čulibrk 4. 6. 2019 14:03

@ minarjo: Je blbý, že v IB ty kódy P, K, S nejsou vidět. Já mám u platby CK v 03/2019 ještě kód "K". Od kdy ten kód "P" zavedli, asi od 14.5.2019 ??
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jumpmans 4. 6. 2019 15:41

tak kodem P je oznacena i overovaci platba Paypal....
jumpmans
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod slavo963 4. 6. 2019 16:23

Hello kreditka funguje tak, ze v IB si prepnu na vybery z ATM zdarma , vyberu hotovst a pote prepnu zpet na odmenu 1%? A nebudu platit zadne poplatky za vyber z bankomatu? nebo to lze prepinat jenom jednou mesicne?

Jinak k tomu bezpoplatkovemu rezimu, na strankach maji uvedeno:

Jak s úvěrovým účtem ušetřit?
Splaťte svoje nákupy vždy v bezúročném období (do 25. v měsíci).
Namísto papírového výpisu si nechte posílat e-výpis – ušetříte 30 Kč měsíčně
Pokud z úvěrového účtu daný měsíc nebudete platit nebo jej splácet, nebudete platit ani za jeho vedení.
slavo963
Přeborník

Odeslat příspěvekod audiobullys 4. 6. 2019 16:33

1x ročně to lze menit
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod mambavpraze 4. 6. 2019 16:42

Opravdu pravidla a účtování Hello bank jsou zvláštní. Připojím také svůj příběh o nelogickém chování banky.

Na eshopu jsem kupoval zboží za 20 tis. s tímto produktem jsem nebyl spokejen a vrátil. Eshop vrátil peníze zpět na kreditní kartu. Toto vše se stihlo v bezúročním období. Banka mi ale napálila za těchto 20 tis úroky.

Vrácené peníze se neberou jako splátka kreditní karty. I když limit na kreditní kartě byl vyrovnán a logicky jsem nic nedlužil.

Reklamoval jsem u banky a bylo mi sděleno, že jsem měl kreditní kartu o 20 tis. přeplatit a poté si bezplatně zase vybrat peníze na bankovní účet. :tleskani :tleskani :tleskani

Proto varuji ostatní aby se nedostali do podobného problému.
mambavpraze
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod drkarel 4. 6. 2019 16:59

Jj, to už tady Tomáš Marný psal tak aspoň 3x. To je dost na hlavu.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod audiobullys 4. 6. 2019 17:07

Mám jako P označeny mesicni předplatné Dropboxu , tedy bez bonusu. To uz je vrchol.
audiobullys
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků