Hello bank!

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fanyn3 3. 1. 2019 15:56

minarjo píše:@koloruje:
Jinak pro všechny co remcají, že "musí na poštu". Nechápu, vždyť poštovní schránka je na každém rohu i snad v každé vesnici a známky mají v každé trafice, na vesnicích je prodávají v případě potřeby i doručovatelky (ty mohou dopis i odnést, tedy ani není schránka třeba). Doporučeně z pošty to fakt není třeba, stejně běžné i doporučené zásilky jsou doručovány v jedné hromadě, tedy se stejnou pravděpodobností (ne)doručení.


Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě, že?
Já zase nechápu v čem je papír pro banku lepší. Která cesta je bezpečnější je snad zřejmé.
A v jakém souladu je prezentace od Emmanuela Bourga na Měšci se skutečností, ať si udělá obraz každý sám.
fanyn3
Návštěvník

Odeslat příspěvekod minarjo 3. 1. 2019 16:09

Myslím že to je běžné: zatímco u většiny bank dnes lze založit účet na dálku online, tak online výpověď jich umožňuje menšina. Výpověď ve většině případů musí být písemná, s podpisem ověřeným buď na pobočce banky, nebo úředně v případě zaslání. Jelikož změna kreditky EON na klasickou je v podstatě kombinace výpovědi původní a založení nové (stará karta zaniká a bude vyrobena nová), vidím v tom obdobu s rušením účtu, stavebního spoření, pojistky... V tomto kontextu je ještě dobré, že Hello bank nepožaduje při zaslání dodatku poštou (tedy v podstatě výpověď+nové založení) úřední ověření podpisu jako jiné finanční instituce, ale stačí prostý podpis. Tedy oproti jiným institucím myslím ještě uživatelsky přívětivé. Jen je třeba se na to dívat z pohledu toho jak to je jinde a z pohledu toho, že dodatek je v podstatě i výpovědí původní karty.
Naposledy upravil minarjo dne 3. 1. 2019 16:11, celkově upraveno 1
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 3. 1. 2019 16:11

minarjo, specialista na poštovní procesy asi taky nejsi. Doporučená zásilka je zásilka evidovaná, takže nelze úplně říci, že jsou s obyčejnými zásilkami doručovány v jedné hromadě. Já na poště pracoval a zatímco doporučené zásilky jsem musel od přepážky předat, obyčejné jsem házel do bedny. A taky se mi několikrát stalo, že jsem ráno našel obyčejný dopis zapadlý za tou bednou ze směny kolegy(ně) z předchozího dne. A to hovořím o přepážce, podobné je to u schránek, kde může už něco vypadnout při vysypávání schránky do pytle a pak se to převáží a přesypává ... Pravděpodobnost, že se ztratí obyčejná zásilka, je větší a navíc nedokážeš, žes takovou zásilku odeslal.

V dnešní době úplně nevím, proč bych něco nemohl poslat pohodlně z PC/tlf. Cesty jsou. Navíc mi přijde poněkud zvláštní a nerovné, že banka mi může poslat cokoliv v pdf, s nějakými elektronickými klikyháky a já ne.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 3. 1. 2019 16:13

Já zase nechápu, proč si klient nemůže vybrat. Pokud mi potvrdili přijetí v IB s tím, že dodatek úspěšně přijali, a stejně přesto chtějí totéž poštou, tak nechtějte vědět, co si o této korporaci myslím hezkého :-) Pracuje mi tam kamarád, v nejhorším mu řeknu, ať to vytiskne a hodí někomu na stůl. Určitě bude mít radost :-)
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 3. 1. 2019 16:15

@drkarel:
Evidence u doporučené zásilky je, ale i taková příchozí se mi už jednou ztratila a třikrát (jen za poslední rok) mi pošta vůbec existenci takové zásilky nesdělila Výzvou vhozenou do schránky a vrátila jí odesílateli (zatímco běžné dopisy mi vždy přišly ok, takže z mé zkušenosti je zase běžná zásilka jistější, minimálně u nás na Praze 9). Šlo mi spíš o to, že Hello bank nepožaduje ani doručení doporučeně (tedy lze využít schránku či předání doručovatelce), ani úřední ověření podpisu, viz předchozí můj příspěvek. Tedy když si člověk uvědomí, že dodatek má podobnou "sílu" jako rušení účtu, je myslím požadavek HB ještě rozumný.
Naposledy upravil minarjo dne 3. 1. 2019 16:21, celkově upraveno 3
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 3. 1. 2019 16:19

To je věc názoru. Já ho za rozumný nepovažuji. Ano, sice bych z toho nedělal takovou vědu a poslal jim to poštou (kdybych měl Eon KK), ale neměl bych je rád. :) Ty tady hovoříš o nějaké síle a schvaluješ trvání banky na Tvém originálním podpisu, a přitom od banky na něm žádný originální podpis mít nebudeš. Mně tohle přijde divné a nerovné.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 3. 1. 2019 16:26

Zde ale jde o úvěrový produkt, často na ne zrovna malou částku, a banka je zde v pozici věřitele (tedy v pozici poškozeného, pokud by klient přestal plnit své závazky a smlouva s ním by nebyla kvůli nedostatečné identifikaci právně vymahatelná). Proto mi přijde logické, že u jakéhokoliv úvěru banky chtějí mít podpis klienta řádný. Podobně stavební spořitelna, když bys u ní naopak měl třeba 300 tisíc a požádal je výpovědí o výplatu na tvůj účet: také budou chtít totožnost ověřit na pobočce či ověřením podpisu, aby neriskovali výplatu peněz podvodníkovi. Vždy když jde o úvěr nebo více peněz, je strana věřitele/plátce logicky opatrná, aby to bylo právně ok.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 3. 1. 2019 16:37

Maji tam proste nastaveny urcite procesy, ktere kvuli jedne akci nebudou menit, zadost vyrizuje jedno urcite oddeleni na jedne urcite postovni adrese, pres IB ani email to oddeleni zadosti neprijima. Hotovo vyrizeno.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 3. 1. 2019 17:01

Víceméně souhlas s osobne. S minarjo ne. Zjevně to u úvěrových produktů jde jinde bez pošty. (Pravda, jsou to spíš výjimky.)
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 3. 1. 2019 20:53

Já tedy nesouhlasím ani s osobne. Nemají na to jedno určité oddělení ani jednu určitou adresu. Chtějí to zaslat na adresu sídla, takže to pěkně projde sítem, než se to někam založí. Sami se rozhodli produkt zrušit, forma výpovědi obyčejným dopisem také nic moc, a pokud chtějí ztratit další zákazníky, nota bene s úvěrem... V podstatě nám tu převydanou kartu mohli rovnou zaslat a připsat, chcete-li, klikněte v IB zde, smlouva aktivní. Zvolili přístup, který má do prozákaznického přístupu daleko stejně jako tropy v zimě.

Ale žíly mi to netrhá, řešíme blbosti. Naštěstí. :-P
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod čulibrk 3. 1. 2019 21:09

kolotuk píše:Kartu ke konci ledna zablokují,pošlou výpis,zaúčtují bonus a do 25.2.2019 musíte uhradit.Vše bez poplatku.


Ale když bonus způsobí přeplatek na kartě, která je blokovaná, tak u problematické HB určitě bude problém ten přeplatek dostat "domů".
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 4. 1. 2019 08:06

wit.cz píše:Já tedy nesouhlasím ani s osobne. … Ale žíly mi to netrhá, řešíme blbosti. Naštěstí. :-P

To jsem tím svým "souhlasem" chtěl říct. Tedy mně to žíly netrhá hlavně z důvodu, že jsem Eon KK neměl. Naopak jsem zklamaný, že nemusím žádný dodatek poštou posílat, když už jsem předtím dostal výpověď neexistujícího smluvního vztahu (nebo co to bylo). :)
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod SVitara 4. 1. 2019 08:27

A prave to me zajima, pribuzny v minulosti o E.On kartu dvakrat zkousel zadat a dvakrat mu ji zamitli, asi proto, ze uz mel Alza kartu. A nyni mu prisla stejna vypoved jako me, ktery tu E.On kartu mam. Coz kdyby on ten podepsany dodatek poslal take? V te vypovedi ma cislo uveroveho uctu napsane, takze ho muze na dodatek vyplnit.
SVitara
Diskutér

Odeslat příspěvekod fanyn3 4. 1. 2019 09:10

At ho posle, treba mu poslou tu novou kk
fanyn3
Návštěvník

Odeslat příspěvekod SVitara 4. 1. 2019 09:12

To je i muj nazor. :D
SVitara
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků