Hello bank!

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod MirekM. 23. 12. 2019 11:18

Vítej v klubu, přesně stejné problémy mně dělá aktivirák, jak jsem již psal dříve.
MirekM.
Pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 23. 12. 2019 15:32

Z toho co tu někteří píšou by se už asi dal udělat hezký seznam aplikaci které chytráci z HB považuji za asi nevhodné a tak nás chtějí takto donutit abychom je nepoužívali. Zajímavé, že aplikacím jiných bank to nevadí.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Heavy71 23. 12. 2019 15:52

Tak ono to vadí i u SB jiných bank např. UCB, ale jsou naštěstí tak inteligentně napsány, že na to při startu jen upozorní a po potvrzení volby "Akceptovat a pokračovat" normálně fungují. Věřím, že i HB k tomu časem dospěje.
Heavy71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod minarjo 23. 12. 2019 17:33

Tak ono nejde o to že by programátoři dělající appku pro HB měli seznam aplikací, které považují za nevhodné :). Spíš mají přísně nastavenou kontrolu přístupu služeb k systému Android, a pokud nějaká app používá službu dle HB vývojářů příliš citlivou na bezpečnost, tak to zatrhnou. A seznam služeb využívaných aplikacemi by jistě byl kratší, možná jde dokonce o jednu jedinou službu systému Android (z balíčku systémové app Služby Google či mimo něj), která to v aktivovaném stavu (aktivovaná některou z aplikací) blokuje. No já evidentně nic "nebezpečného" nepoužívám, když jsem u HB appky v pohodě prošel :D

Osobně si ale myslím, že Hello bank (potažmo mateřská BNP Paribas) nebude moc ochotná ustupovat ze svých standardů bezpečnosti. Protože vždy, když se na fóru Hello spolu někdo v minulých měsících ptal, kdy bude appka umět přihlášení otiskem, tak Terka vysvětlovala, že to udělat otiskem tak, aby to bylo dostatečně bezpečné, není snadné a vyžaduje to větší testování, tedy delší dobu atd. Takže BNP asi bere bezpečnost mobilního bankovnictví vážněji než mnohé u nás působící jiné banky. Možná fakt ty aplikace, kvůli kterým nejde bankovnictví spustit, používají z jejich pohledu rizikovou službu/funkci systému Google android a obdobně přísní mohou být i v jiných zemích, kde BNP/Hello působí.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod MirekM. 23. 12. 2019 20:07

Nespekulujme v obecné rovině a podívejme se na službu Google Talkback: "TalkBack je čtečka obrazovky od Googlu integrovaná v zařízeních Android. TalkBack poskytuje hlasovou odezvu, abyste zařízení mohli používat, aniž byste se dívali na obrazovku.".

Na této pozici v OS jak jsem již psal mám jinou čtečku obrazovky, kterou jsem neinstaloval a mám ji neaktivní - nepotřebuji převádět texty na obrazovce na hlas. Na této pozici ale mám nainstalovánu část antiviru, který kontroluje např. obsah obrazovky.

Autor app předpokládá, viz hláška z app, na pozici čtečky obrazovky jen Google Talkback a vše ostatní běžící na této pozici je špatně, z čehož by se dalo usoudit, že OS Android viděl tak akorát z jedoucího vlaku. :-(
MirekM.
Pokročilý

Odeslat příspěvekod jerry666 23. 12. 2019 20:48

Nevím, jak je to u běžných aplikací, ale už jsem zjistil, jak je to s detekcí roota, kdyby to někoho zajímalo. HB používá open source knihovnu rootbeer. Na play store existuje šikovná app rootbeer sample, která pouští kontroly dané knihovny. Mimo jiné detekuje i potenciálně škodlivé aplikace, kam řadí např. i app quarantine, což je neškodná aplikace na zmrazení aplikací, které třeba uživatel nemůže/nechce odinstalovat. Sice ta app bez rootu nemá smysl, ale jen to, že si ji stáhnu, neznamená, že root mám, přesto vám app HB přestane fungovat.

A uživatelé bez rootu? Tam předpokládám, že HB použila nějakou podobnou paranoidní knihovnu dle ohlasů na fóru, ale po té jsem už nepátral, mně stačilo vyřešit ten root, což se povedlo.
jerry666
Diskutér

Odeslat příspěvekod evelista 23. 12. 2019 23:19

diky aktualizaci si hb minimalne oddalila zruseni uctu
Nejde to jinak, proto moje zájmy hledej přímo v mém profilu. Ano, uhodls, jsou tam kódy ING. Miluju. :)
evelista
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dr._lukas 25. 12. 2019 11:46

Včera přišel mejl, že děkují na splátku KK. V přehledu plateb vidím splátku s datem zaúčtování k 23.12., ale světe div se, zůstatek se nenavýšil a v IB svítí stále stejná částka, která tam byla před zaúčtováním. Totálně amaterský bankovní ústav.
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 25. 12. 2019 14:45

Já to měl jako ty, jen vše o den dřív. Dnes už zůstatek navýšen.
hopo.hopo
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 25. 12. 2019 14:54

já od 18. 12. čekám na vrácenou platbu (CRV - GBiT)
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mareka 25. 12. 2019 15:26

Potvrzuji vánoční spánek v HB: 20.12. jsem poslal peníze na splacení kreditky, 24. mi přišel mail, že splátka kreditky dorazila. V bankovnictví je den připsání dokonce 20.12., ale dosud (25.12. 14.25) zůstatek stále nenavýšen.
mareka
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 25. 12. 2019 16:53

@mareka:
Ano to je přes víkendy a svátky normální, že je to v HB zpožděné. U více nepracovních dnech po sobě je třeba počkat na den pracovní, až zase zaměstnanci Hello dorazí do práce :).

@ROlda78:
Pokud vratka je větší než cca 2-3 tisíce Kč, v HB probíhá něco jako "ruční kontrola" či co, taková vratka trvá běžně 3-10 pracovních dní. Zatímco vratka menší, do těch 2-3 tisíce Kč, bývá už druhý pracovní den po zadaném Gbit. Diskutovalo se to zde nedávno, ta hranice od které to kontrolují a zpozdí tam fakt nějaká bude, dle nejen mých zkušeností.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod mareka 25. 12. 2019 22:18

Čekal jsem to navýšení zůstatku taky až zítra (prvý pracovní den), ale právě jsem kouknul do bankovnictví a nyní (25.12. 21:15) je "už" zůstatek navýšen.
mareka
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 25. 12. 2019 22:49

No jo, ono totiž naprosto "logicky" začíná u žabožroutů následující bankovní den večer v 18:00 hod.

Jinak ta samá zkušenost i u mě (přišla notifikace o splátce v mailu, ale zůstatek navýšen nebyl - až dnes večer)...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod evelista 26. 12. 2019 00:17

od kdy do kdy zacina v HB obdobi u KK ?
Nejde to jinak, proto moje zájmy hledej přímo v mém profilu. Ano, uhodls, jsou tam kódy ING. Miluju. :)
evelista
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků