Hello bank!

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod hannys85 7. 1. 2020 17:12

Tak už je to přestalo evidentně bavit. Na převydání KK mi odpověděli toto:

"
Stávající (a podotýkám nesystémové) řešení žádostí o tuto kartu bylo umožněno zejména klientům z Hello komunity, kteří nás na problém upozornili.

Nyní provádíme technickou analýzu a opravu tak, aby žádost o Mototechna kartu mohla probíhat korektně na pobočkách našeho obchodního partnera v souladu se všemi pravidly a regulemi.

Bylo rozhodnuto, že do nových případů tohoto nesystémového řešení se již pouštět nebudeme.

Až bude správná cesta ke kartě Mototechna fungovat, budou všichni případní zájemci, kteří se nám ozvou, informováni, že mohou navštívit prodejce a kartu si standardně sjednat.
"

Tak už je prosím moc nezatěžujte, ať to stihnou odladit ještě letos (respektive do dalšího zhoršení podmínek na KK), vzhledem k tomu, že jim vše tak trvá (bankomaty, okamžité platby, google pay apod.).
Chudáci zjistili, že by museli makat a na to tam nejsou moc připraveni..
hannys85
Diskutér

Odeslat příspěvekod jir.vesely 7. 1. 2020 17:32

Tohle se asi logicky muselo stát. Jsem rád, že jsem to ještě stihnul :D Tak ostatním držím palce, ať systémové řešení netrvá věky ;)
jir.vesely
Diskutér

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 7. 1. 2020 17:38

Ha, mně ještě včera můj "bankéř" (= člověk, se kterým jsem kdysi na pobočce sjednával klasickou kreditku) volal, že to předal na to kreditní oddělení. Takže asi můžu čekat stejnou odpověď, pokud vůbec nějakou. No nic, asi si teda budu muset jít koupit tu dálniční známku normálně jen s 1 % CB a 3 % Priceless Specials :)
hopo.hopo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 7. 1. 2020 17:39

No, přiznejme si upřímně, že důvodem zrušení nesystémového řešení je to, že tu kdosi nerespektuje základní pravidla slušnosti a zveřejňuje bez svolení dotyčného jeho osobní údaje.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod suram 7. 1. 2020 17:41

Služební údaje nejsou osobní údaje.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 7. 1. 2020 17:45

Hádat se s Tebou, ani GDPR studovat nebudu, i když o Tvém tvrzení pochybuji. Především je to adresa víceméně neveřejná a je slušnost se před zveřejněním a předáním zeptat. Asi bys nebyla nadšena, kdybych Tvoji služební adresu věšel někam na fórum.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod jir.vesely 7. 1. 2020 17:51

Klidně bychom se tady o tom teď v dobách GDPR mohli dohadovat, ale je to jedno - drkarel tady mluví o slušnosti a s tou to opravdu nemělo nic společného, ať tomu budeme říkat jakkoliv. Bylo to sice asi v dobrém úmyslu, ale trochu nedomyšlené.
jir.vesely
Diskutér

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 7. 1. 2020 17:57

Osobní údaj je cokoliv, podle čeho může být daná osoba konkrétně identifikována. A je myslím jedno, jestli v soukromém, nebo pracovním životě. U pracovního emailu je identifikace ještě přesnější, protože je rovnou i jasný, kde ten člověk pracuje. Neurčitý email pracovnik.kreditniho.oddeleni@hello by osobni udaj nebyl, ale franta.vomacka@hello už jo (doufám, že tam žádný takový člověk nepracuje :D)

https://www.fbadvokati.cz/cs/clanky/541 ... podle-gdpr
Nejčastější obecné osobní údaje
(...)
e-mailová adresa (zvláště pokud obsahuje například jméno a firmu)
telefonní číslo – soukromé i pracovní
(...)
hopo.hopo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 7. 1. 2020 18:01

Že Ty vygooglíš zrovna ten samej článek. :) Já si ze školení GDPR pamatuju, že osobním údajem je prakticky všechno a prakticky každý s nimi nakládá (spravuje je). Ale tady je vcelku irelevantní, zda jde o osobní údaj, či ne.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod Pabloson 7. 1. 2020 18:18

drkarel: priznejme si to uprimne... po tom co tu ctu, se na nektere cleny zdejsiho fora s jakoukoli dobre minenou pomoci/radou priste pekne z vysoka vy.eru a necham si to pro sebe a moralizujicim clenum udelam tuuhle (uz ted sem si nasel cesticku na rb a jine karty, ale nebudu to tu zverejnovat abych tu zas nemusel cist podobny reci bo aby se to nezarizlo jako paysend kterej sem sem loni v unoru prinesl). uz ted mi prijde ze je tu vic vezoucich se vlku nez ke hre prizpivajicich kavek (viz teorie her a veznovo dilema).

jinak sem si vsiml ze tu nejvic plna usta "slusnosti" ohledne zverejneni pracovniho kontaktu maji ti co uz svoji kartu doma maji a kterym nevadi slusne obchazet nektera pravidla a zneuzivat jiste benevolence v jejich nastaveni. takze za me k tomu reknu, ze jestli tu chce nekdo kazat o slusnosti, tak at si nejprve zamete pred vlastnim prahem a at komunite pomaha a nebo alespon nemoralituje nad temi co se o to snazi.

kazdopadne do rozboru toho co je a co neni osobni udaj, co je firemni kontakt a k cemu slouzi zvlast v bankovni svere paticka informujici ze obsah emailu nelze zverejnit a co znamena jeji absence se tu poustet nehodlam.
Naposledy upravil Pabloson dne 7. 1. 2020 18:55, celkově upraveno 2
Pabloson
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 7. 1. 2020 18:27

Souhlasím, HB by se měla omluvit všem zájemcům o Mototechna kartu a umožnit okamžitou nápravu, když nezvládla zprocesnit její založeni, a ne ještě teď zamezovat náhradní cestu.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 7. 1. 2020 18:36

umožnit okamžitou nápravu
Jak? To si představujete, že velký šéf zatleská a v aplikaci se najednou „okamžitě“ objeví nové tlačítko a nový formulář a všichni prodejci v Mototechně ho najednou umí používat?

Definování procesů, vývoj odpovídajícího software a otestování/nasazení něčeho takového zkrátka trvá.

Jestli tam mají nějakou možnost udělat výjimečné opravy/změny v neobvyklých situacích, která asi umí ledacos ale je jen tak hraničně přijatelná / spolehlivá / právně a operativně ošetřená, a používali ji na těch pár loňských žadatelů, vůbec se jim nedivím, že se rozhodli to nedělat, když se z toho stala pravidelná operace ve velkém objemu, čímž se riziko používání těch výjimek násobí.

A nakonec, jestli je něco potřeba opravit „okamžitě“, tak jsou to zásadně problémy už existujících smluv/klientů/závazků, a naopak problémy s uzavřením smlouvy přece vůbec nejsou porušení žádného slibu nebo povinnosti, když to neumí nebo nechtějí, můžou to zkrátka nedělat – a to libovolně dlouho, a obzvlášť u úvěrového produktu, kde mají zákonnou povinnost prověřovat schopnost splácet.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod hopo.hopo 7. 1. 2020 18:45

Jasně, diskuse o GDPR už byla trochu off-topic a nejde tak moc o to, jestli to byl osobní údaj, nebo ne. Spíš o to, že se tu vůbec objevil a to zveřejnění kontaktu na konkrétního člověka mohlo asi někoho v HB (tipuju že nejspíš konkrétně toho dotyčného) naštvat a v důsledku to zaříznout všem. Obecné telefonní číslo na nějaké kreditní oddělení, které není na webovkách, vám dají třeba na infolince... i když tam mi možnost konverze stávající karty nenabídli, tak je otázka, k čemu to.

Problém je ale podle mě i částečně na straně HB, když člověk přijde na pobočku partnera (ať už AAA nebo třeba Datart), stráví tam půl hodiny a nikam se nedobere, protože to v systému nejde založit, když už jinou kreditku má, přitom by tam třeba mohla být možnost to zkonvertovat. Ale jasně, že banka nemá tu povinnost, nezíská tím nového zákazníka.
hopo.hopo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Delitzsch 7. 1. 2020 18:52

Nejde zřejmě jen o uvedení neveřejné interní linky konkrétního zaměstnance, ale také o počet požadavků na nestandardní řešení. HB je malá banka a těch lidí, kteří se starají o její provoz, je relativně málo. Navíc nad vydáváním partnerských karet musí mít smluvní partner kontrolu, což nelze obcházet plošně.

A k té "okamžité nápravě": Že by banka musela umožnit klientům sjednat u ní úvěrový produkt, to je opravdu novinka. Zkuste ale v HB zažádat o základní účet, na ten je právní nárok. :D
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 7. 1. 2020 18:53

Také jsem před tímto hromadným konvertováním kreditek na Mototechnu skrz pracovníky HB, tedy bez účasti Mototechny, varoval. A to ani ne tak kvůli zde uveřejněnému kontaktu na konkrétní osobu z HB (ale pravda, to se prostě nedělá), ale hlavně kvůli tomu, že tento postup se přeci musí silně nelíbit samotné Mototechně! Si představte, že byste v roli majitele firmy s nějakou bankou uzavřeli smlouvu, která vám může zvýšit prodejnost díky úvěrování výměnou za váš benefit. A najednou daná banka by daný úvěrový produkt sjednávala za vašimi zády bez nutnosti návštěvy vaší pobočky, přesto byste byli nuceni i takovým "klientům" (kteří u vás nikdy nebyli a nic nekoupili) daný benefit poskytovat (zde sleva na benzín). To by Mototechna mohla za chvíli také smlouvu s HB vypovědět, když by to zjistila, že je to masové. Tomu se myslím hlavně snaží HB zabránit, aby partnerství s Mototechnou udržela.
minarjo
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků