Hello bank!

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod ROlda78 19. 11. 2020 11:48

vlazy vyřeší to ukončení smluvního vztahu, uveď účet kam chceš převézt zůstatek a máš od nich klid
(zkusenost je taková, že to zvládnou rychleji, než nápravu tvého problému)
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 19. 11. 2020 11:53

Je zvláštní, že takové problémy mají jen určití jedinci (vlazy, TM), to nemůže být náhoda. Že by karma?
Kolem.jdouci
Nadšenec

Odeslat příspěvekod ripper6 19. 11. 2020 11:56

vlazy píše:Chtěl jsem platit kartou, ale peníze které mám na spořáku bohužel nejdou převést na běžný účet a tím je ani nemohu použít pro platby kartou. HB to ale příliš nezajímá a asi to nehodlají řešit. Týden s nimi komunikuji e-mailem a přes jejích fórum, Máte někdo podobné zkušenosti nebo problémy s HB?

Ano mam, sice se to netyka primo HB banky ale jine. Musis jim znova zavolat primo na linku kde se tyto veci resi. Az ti reknou ze poslali email - sms, musis zase opakovat ze to neprislo, ze to takto nejde aby ti zadrzeli penize a ze to je nutne vyresit jinak to podavas na financniho arbitra :)
Nejdriv to zkus takto, co ti reknou, kdo to resi, pripadne jestli ti to poresi pres nejakyho technika?
Duvod ti casto nereknou, ten se hodne tezko paci.
Muze to byt i jen zes tam prisel pod jinou IP adresou - jejich system vyhodnotil ze mas v PC virus, to eskaluje pak blokace vsech transakci z uctu, proste nejde nic poslat ale ucet se tvari funkcni.
Ty jen cumis wtf? :shock:
Me se tohle stejne presne stalo, pokud se teda jedna o funkcni, koukam do IB, chci poslat penize 1000kc a nic nejde, letim do bankomatu, zkousim vyber a nelze a vse porad pusobi ze jde.
Operator prvne rekne, ucet ale mate v poradku nic nevidim :D

-- 19. 11. 2020 11:58 --

Kolem.jdouci píše:Je zvláštní, že takové problémy mají jen určití jedinci (vlazy, TM), to nemůže být náhoda. Že by karma?

Neni to zvlastni, staci kdyz systemy banky vyhodnoti podezrelou aktivitu napr jina IP, odjinud a muze to nekde znamenat problem, jinde to nevadi a jede dal a blokuji ti pak mesic penize a nemuzes s tim nic delat :(
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod Pravý Tomáš Marný 19. 11. 2020 12:21

No možná to bude taky tím, že blbec si prostě problémů nevšimne...
Pravý Tomáš Marný
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 19. 11. 2020 14:02

Pravý Tomáš Marný píše:Vlazy, klídek... Mně ztratila Liška zkurv... výpověď smlouvy a místo peněz na účtě je mám stále u ní...
A to jsi s něčím takovým zcela klidný a považuješ to za něco normálního?
Pravý Tomáš Marný píše:Ani slovo omluvy, ani slovo vysvětlení, jak k tomu mohlo dojít.
Omluva a nějaké vysvětlení by bylo určitě na místě. Nevím jak tobě, ale mne v tom mým případě ani tak nejde o nějakou omluvu, protože ta nic neřeší ale především o to aby se tím zabývali a vyřešili to.

ripper6 píše:Ano mam, sice se to netyka primo HB banky ale jine.
Jiné banky s takovými záležitostmi asi na tom budou více či méně stejně. Bude asi záležet jak kdy a jestli je to v zájmu banky řešit.
ripper6 píše:Musis jim znova zavolat primo na linku kde se tyto veci resi. Az ti reknou ze poslali email - sms, musis zase opakovat ze to neprislo, ze to takto nejde aby ti zadrzeli penize a ze to je nutne vyresit
Já to prozatím s HB řeším prostřednictvím e-mailu. Volat do banky ohledně toho si myslím, že nemá příliš význam. Pracovníci klientských center nebo infolinek obvykle nejsou kompetentní takové záležitosti řešit. Musel bych jim pracně vysvětlovat o co mi jde a pak by mi nakonec asi řekli, že to oni bohužel nemají možnost řešit a že to předají na příslušné oddělení k vyřízení a byl bych tak na tom stejně jako nyní. Pouze bych tím zbytečně protelefonoval nějaké peníze.
ripper6 píše:jinak to podavas na financniho arbitra :)
A finanční arbitr má v kompetenci takové záležitosti řešit?
ripper6 píše:staci kdyz systemy banky vyhodnoti podezrelou aktivitu napr jina IP, odjinud a muze to nekde znamenat problem, jinde to nevadi a jede dal a blokuji ti pak mesic penize a nemuzes s tim nic delat :(
Já se do bankovnictví připojují převážně z domu přes stejného poskytovatele internetu a ze stejného počítače nebo mobilu takže s tím by snad problém neměl být. Někteří hodně cestují a to i po celém snětě a připojují se do bankovnictví přes různé poskytovatelé internetu a z různých IP a nějak se příliš neztěžují, že by jim s tím banky dělaly nějaké problémy. Pokud už banka s nějakých bezpečnostních důvodů něco zablokuje tak by snad mohli klienta o tom informovat a upozornit ho na to. Hlavně by to měli být schopní jednoduše a rychle odblokovat pokud se klient ozve a vysvětli o co se u něho jedná. Předpokládám, že v mým případě se asi bude jednat o něco jiného např., že v bankovním systému HB mají nějakou chybu kterou nemůžou nebo nejsou schopní odhalit a opravit, pokud vůbec se tím zabývají.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod milanBrno 19. 11. 2020 14:02

rippere, kdyz tomu nerozumis, tak mlc!
Kdyby banka blokovala ucet na zaklade IP adresy, tak 90% lidi ma zablokovany ucet (kazdy den).
Pojem mobilni internet ti ocividne nic nerika...(pri kazdem pripojeni je IP adresa jina)
Nebo ze se na stejnou IP pripojuje vic lidi...

Kdyz uz se neco sleduje, tak MAC adresa, ale to uz ti vysvetlovat nebudu...
Telekomunikace: Neomezene volani a sms + 20GB za 666kc/mes. (vse neomezene za 777kc/mes.)
FinTech: za vyuziti meho doporuceni nabizim odmenu (Equabank, Twisto, ING, Curve , Revolut , Moneta , atp.)
Zabava: HBO GO za 50kc
milanBrno
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fc70 19. 11. 2020 15:15

vlazy píše:Já to prozatím s HB řeším prostřednictvím e-mailu. Volat do banky ohledně toho si myslím, že nemá příliš význam. Pracovníci klientských center nebo infolinek obvykle nejsou kompetentní takové záležitosti řešit. Musel bych jim pracně vysvětlovat o co mi jde a pak by mi nakonec asi řekli, že to oni bohužel nemají možnost řešit a že to předají na příslušné oddělení k vyřízení a byl bych tak na tom stejně jako nyní.
Pochybuji. E-mail je nešifrovaný (stejně jako telefon), ale předává se narozdíl od telefonu přes víc třetích stran, takže je míň bezpečný, a hlavně je každá e-mailová zpráva oddělená, takže se e-mailem nejde jednou autentizovat a pak mít delší konverzaci.

Moje obecná zkušenost je, že banky umí e-mailem daleko míň nebo daleko komplikovaněji, než po telefonu (pokud to tedy není nějaká extra složitá záležitost, kde se vyplatí napsat dlouhý e-mail, který si pak můžou přeposlat místo přepisování a hry na tichou poštu). Po telefonu se běžně dělají milionové převody a obchody, zkus to e-mailem. (To je tedy do určité míry věc historického vývoje a zvyku spíš než faktické bezpečnosti, ale zkrátka to tak je a nemá smysl se rozčilovat.)

Primárně ale počítej s tím, že banka má věci, a obzvlášť bezpečnostní postupy, nějak automatizované a nastavené, takže jestli ti napíšou, že máš zatelefonovat, tak zatelefonuj. Vyjednávat nějaké alternativy možná jde, ale vždy počítej, že to tím komplikuješ.

-- 19. 11. 2020 15:17 --

milanBrno píše:rippere, kdyz tomu nerozumis, tak mlc!
Nápodobně?
Kdyby banka blokovala ucet na zaklade IP adresy, tak 90% lidi ma zablokovany ucet (kazdy den).
Pojem mobilni internet ti ocividne nic nerika...(pri kazdem pripojeni je IP adresa jina)
Nebo ze se na stejnou IP pripojuje vic lidi...
Nic banku nenutí chovat se ke všem IP adresám stejně.

Kdyz uz se neco sleduje, tak MAC adresa, ale to uz ti vysvetlovat nebudu...
MAC adresa po internetu mimo lokální síť není vůbec vidět; bývala vidět v mobilních aplikacích, ale to už operační systémy neumožňují nebo omezují.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod ripper6 19. 11. 2020 15:18

vlazy píše:Omluva a nějaké vysvětlení by bylo určitě na místě. Nevím jak tobě, ale mne v tom mým případě ani tak nejde o nějakou omluvu, protože ta nic neřeší ale především o to aby se tím zabývali a vyřešili to.
Musel bych jim pracně vysvětlovat o co mi jde a pak by mi nakonec asi řekli, že to oni bohužel nemají možnost řešit a že to předají na příslušné oddělení k vyřízení a byl bych tak na tom stejně jako nyní. Pouze bych tím zbytečně protelefonoval nějaké peníze.

A finanční arbitr má v kompetenci takové záležitosti řešit?

Někteří hodně cestují a to i po celém snětě a připojují se do bankovnictví přes různé poskytovatelé internetu a z různých IP a nějak se příliš neztěžují, že by jim s tím banky dělaly nějaké problémy. Pokud už banka s nějakých bezpečnostních důvodů něco zablokuje tak by snad mohli klienta o tom informovat a upozornit ho na to.

Vysvetleni haha zapomen :D Neznas v CR banky? :)
To funguje tak ze jedna ruka nevi co dela druha.
Pokud je to jen na prani penez a financovani terrorismu, hadam ze to dopada jako u prepaid karet - blokace, daji vedet doloz tohle a tohle.
Pokud ale dojde k blokaci treba jen pri podezreni nebo vyhodnoceni neco jako "bezpecnostni system zjistil" vis uplny kulovi a banka ti nic vedet neda :!:

Arbitr, tak mohl bys tam podat stiznost, ze ti treba i za mesic po reklamaci banka drzi penize, nezdeli duvod a nic :) Ted asi hned ne, proste jim zavolat i kdyz to bude stat penize, nebot emailem abys nedopadl jako ja, to se pak moc nedomluvis :D

Ze si nestezuji, neznamena ze to neni, ja si take nestezuju na jine banky a zkousel jsem to ruzne a ok, nikde se me to nestalo :) Take jsem driv mel za to ze prece kartou clovek v poho i v CR vybere z bankomatu a je to. Potom co jsem byl svedkem jak pan mlati na sklo banky a reditelka (UCB) mu povi ze ma smulu tak ano mozne to je :D Proste nejde ti karta, jdes do banky, tam mu rekli u prepazky ze karta je uz ok ze pujde.
Padlo 17:00 - byl patek, pan se vraci tluce ze nema penize, jak ted pude nekde? :shock: Poslali ho nekam s nefunkcni kartou at tam blbec s kartou stoji na chodniku :D

Jak jsem na to prisel?
Kamarad na to kaslal, vzal Equa Bank, jel do zahranici a zaplatil, pak vybral z bankomatu ne moc penez, vzdy bral nekde do 2000kc. Zacala mu banka vyhrozovat, pak byl z toho nestasnej, jako ze co to je za debilni banky? Co s tim? Volat tam nechtel pac mimo EU je to drahy. Poradil jsem mu, tak jim napiseme email ne?
Jenze zase nikde dobu nebyla kavarna, kde na ten net jit (nemel smartphone). Nakonec k blokaci nedoslo, ale chodili mu vecne sms ze mu banka zablokuje kartu, protoze nekdo vybira nekde v zahranici :)

Moje zkusenost: mam roky ucet u mBank, vkladal jsem tam vzdy vyssi castky pomoci ATM v CR. Nikdy nebyl problem, banka nic neresila, dokonce jim ani nevadilo ze jsem do IB lezl v Thajsku (PC kavarna), ac sem tam byl, problem ze to prohlizec nechtel pustit a chtelo to vecne F5 pro nacteni webu a dokola, nemohl jsem se tam dostat treba ze 3 prohlizecu az jsem se tam dostal z mobilu nejak zahadne pres wi-fi :)
Vse ok ne? :) Jenze potom jsem byl jinde a uz nevim zda prihlaseni bylo z IP nekde Indie? Urcite nejaka takova lokace. Zase normal PC, prohlizec, sms na mobil klasika.
V CR normalne IB slo, posilani penez ok.

Zakladam sporici ucet eMAX, kde to chtelo jako zadost o ucet, tvarilo se to divne jako ze zakladam ucet? :)
Ta zadost tam porad byla jako neuzavrena v IB, proto me trochu matla i za 3 tejdny.
Dam teda za asi 3 tejdny na ucet (mKonto bezny ucet uz roky vedeny) prachy, chci poslat a nejde to v CR.
Zkousim vyber, nejde to ani z ATM.
Volam na mLinku, tam operatorka ze je ucet v poradku :( A ze zalozeni sporiciho uctu nema vliv na normalni konto, jako ze me tam vysi zadost o ucet, ze to neni tim aby mi nesli posilat penize! :-)
Pisu jim email, jak zde Vlazy fundovane zkousi :D To me jen prislo i nasel jsem to:
Mon, Feb 18, 2019 at 2:08 PM
na základě Vámi zaslané informace, prosíme abyste nás kontaktoval na mLince na tel.čísle 222 111 999 jako identifikovaný volající /klient banky/. Bez náhledu na Váš účet nemáme možnost ověřit a následně nabídnout řešení vzniklé situace.
Operatorka dobu proverovala, pak rikala no jo mate to blokovane, prej tam mate malware, zjistil to system :-)
Rikam jakej virus? Dosud to fungovalo a mam pc v poradku, zkousel jsem to i ve firme na pc a ok.
Rika ze to preda jak uvadis a technikum, volala pak zpet z mLinky a vysvetleni bylo jasne:
proste detekoval bezpecnostni system banky ze mam v PC prohlizeci malware, co delat mi bylo poslano emailem.
Mail mi vzdy chodil, vsechno ale tenhle nikdy neprisel... wtf :?: :shock:
Volam znovu na mLinku, ze proste to musime nejak vyresit, email neprisel zadnej a ja ten postup co po me pan technik chce nemam :!: >:-( Ze se teda ucet hold zrusim a obratim se na financniho arbitra ze me drzi moje penize! Pani rikala jsou to vase penize, proto jde o tu bezpecnost :-D
Znovu ticho, mLinka ze operatorka jde se obratit na technika.
Potom se ozve a rika, ja vam to prectu:
jelikoz mate v PC virus je nutne provest bezpecnostni kroky a to proskenovat cele PC, nyni ze mi polozi otazky.
Operatorku bych nejradsi umlatil a mBank zrusil, ale rikam si pokud ji to nevodkejvu, bude se to resit dalsi mesic :-(
Otazky to bylo jako:
Proskenoval jste cele PC? ANO.
Provedl jste instalaci nove antiviru? ANO.
uz ani nevim co to chtela, ale kdyz jsem 3 - 4 odkejval ANO ze je vse bezpecne a ze mam nejnovejsi ultra prohlizec, ciste PC a top firewall a top antivirus, tak rekla ze je to v poradku.
Pak to najednou dalsi den vse slo :)

Domenka: vzniklo to mozna s VPN, kdy jsem prechazel mezi IP adresama a ruzne PC, tedy ze jednou doma a jednou v praci.
Jenze tam se me pak nabizi otazka, vzdy kdyz pujdu do IB treba v zahranici a nekde z kavarny, tak mi muze banka kdykoliv bloknout ucet jen proto ze tam bude jina IP / Mac adresa a kdovi jaky prohlizec :hm

-- 19. 11. 2020 15:24 --

fc70 píše:[
milanBrno píše:rippere, kdyz tomu nerozumis, tak mlc!
Nápodobně?
Kdyby banka blokovala ucet na zaklade IP adresy, tak 90% lidi ma zablokovany ucet (kazdy den).
Pojem mobilni internet ti ocividne nic nerika...(pri kazdem pripojeni je IP adresa jina)
Nebo ze se na stejnou IP pripojuje vic lidi...
Nic banku nenutí chovat se ke všem IP adresám stejně.

Ja jen popsal co se me realne stalo, pokud tomu nerozumim ok, ale tak at me nekdo poradne vysvetli tu situaci proc me banka dala PC - malware a blokla ucet, bez vysvetleni, bez oznameni a ucet se tvaril funkcni :)
Necham se rad od pana technika fundovaneho bankere poucit ;-)
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 19. 11. 2020 15:27

Jestli jsi se vážně do IB přihlašoval z počítače v internetové kavárně, (jsi hazardér až blázen, a určitě porušuješ obchodní podmínky, takže je to tvůj problém, a ještě jsi relativně vůči věcem, které se mohly stát, dopadl relativně dobře, ale to teď nechme stranou) je dost možné, že v té internetové kavárně opravdu byl nějaký malware. Bankovní postupy ale logicky nemůžou moc počítat s tím, že se přihlašuješ z počítače, který nemáš pod kontrolou a ve kterém nemůžeš malware ani hledat, natož pak odstranit, a nevím, jak si představuješ, že to má ta banka zpětně zachránit.

-- 19. 11. 2020 15:29 --

(To „nápodobně“ bylo mířeno na milanBrno.)
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod ripper6 19. 11. 2020 17:14

fc70: jak jinak se to dela? to se vozi na vylety vlastni notebook? :) nebo kdyz ma nekdo zasadne jen tlacitkovej telefon?
Mam za to ze od toho je prave bezpecnostni sms kod :)
Hlasilo se z kavarny vzdy a vsude i v Africe kde ty PC nic moc teda :D

milanBrno jo, to jsem pochopil ale blbe to zakomponoval :)
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 19. 11. 2020 17:32

Co to jako je? Nemohli byste psát příspěvky kratší než 1 stránka? :)
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod fc70 19. 11. 2020 17:42

No, dělá se to těžko. V dnešní době smartphone + lokální SIM, dřív asi zavolat bance a dělat operace po telefonu (a mít to vyzkoušené a vézt s sebou patřičná hesla).

Ano, něco to stojí. Když na to nemáš, nemáš na cestu do tak exotické země.

Bezpečnostní SMS kód pomůže na přímé změny platebních příkazů, ale třeba ne na to, že „v IB“ vyskočí nový dialog typu „zjistili jsme, že jste v cizině, a zablokovali jsme kartu; pro ověření zadejte celé číslo a CVV“, a na spoustu jiných věcí, který ten počítač může začít psát / chtít a které není jak ověřit / spolehlivě detekovat.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 19. 11. 2020 18:23

drkarel píše:Co to jako je? Nemohli byste psát příspěvky kratší než 1 stránka? :)

Nebo aspoň s nějakým využitelným obsahem, že? :-D
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 19. 11. 2020 20:18

A Ty sis nevšiml autorů? :D
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod ripper6 19. 11. 2020 21:13

fc70 píše:No, dělá se to těžko. V dnešní době smartphone + lokální SIM, dřív asi zavolat bance a dělat operace po telefonu (a mít to vyzkoušené a vézt s sebou patřičná hesla).

Ano, něco to stojí. Když na to nemáš, nemáš na cestu do tak exotické země.

Bezpečnostní SMS kód pomůže na přímé změny platebních příkazů, ale třeba ne na to, že „v IB“ vyskočí nový dialog typu „zjistili jsme, že jste v cizině, a zablokovali jsme kartu; pro ověření zadejte celé číslo a CVV“, a na spoustu jiných věcí, který ten počítač může začít psát / chtít a které není jak ověřit / spolehlivě detekovat.

Prvne smartphone byl problem, uz kvuli lidem nebot to hodne i 5 let zpet upozornovalo (jses cil).
Kdyz spis venku, meli by tak i vic co ukrast pripadne v noci.
Vim nebo VOIP a 0,49h (zahranicni 0,92h) stoji volani po CR jako lokalni hovor, ale ne vzdy se to chtelo resit / kupovat tamni sim s datama. Navic ty hesla pro komunikaci s operatorem je trochu problem :(
Pro me to znamena ze to heslo musim mit v jinem telefonu ulozene, pak vytiskle kdyz jich je vic na papirku, jenze ten papirek zas jen tak nenajdu, protoze ho mam v igelitu a schovany hluboko.
Stejne jako tu SIM ruzne schovane a nemuzu to mit v telefonu bezne (kdyz prepadnou s puskama).
ripper6
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků