Curve karta

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod bodyczech 12. 7. 2018 13:21

@wit.cz: Přiznejme si, že podobnou odpověď jsme stejně všichni očekávali. Mě jen trochu překvapuje, a už to tu také někdo zmiňoval, že to RB stojí za to se tomu vůbec věnovat? Ale asi tak málo nás nebylo a možná to za rok nějaký ten míček hodilo...
bodyczech
Nadšenec

Odeslat příspěvekod wit.cz 12. 7. 2018 13:34

Tak jelikož mohu obětovat ještě trochu času, návrh podání k FA bude za chvíli :-)
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HNF-01 12. 7. 2018 14:06

Dostal jsem stejnou ctrl-v odpoved, na ni jsem jim odepisoval ze je upozornuji na to ze maji kriteria pro zamitani nastavena CHYBNE a ze je nutne aby me spojili s oddelenim risk&fraud abych jim objasnil v cem to spatne nastaveni spociva a mohli jsme si vysvetlit ze u Curve zadne nebezpeci neexistuje.
No a pak jsme si parkrat jeste pinkali a posbiral jsem dalsich ctrl-v a nic.
HNF-01
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod fc70 12. 7. 2018 14:40

A určitě jsou chybně? RB se asi ani tak nebojí, že by Curve zkrachovala (to je problém acquirera Curve), ani že by byla karta ukradena a někdo jiný by vybral peníze do Curve (to je díky 2FA problém zákazníka); pro RB by byl největší problém, kdyby někdo vytáhl celý kreditní limit do Curve, odtud je převedl na hotovost, a nic nezaplatil.

Standardní řešení tohoto problému by teda bylo klasifikovat transakce s Curve jako hotovostní, takže by spadly do menšího hotovostního limitu a hned se úročily, a bylo by; ale RB, zdá se, vůbec nemá oddělený hotovostní limit (nebo aspoň já ho nevidím, i když podmínky to umožňují), a hlavně obchodní podmínky jí, jestli to dobře čtu, neumožňuji klasifikovat jako hotovostní transakce, které obchodník prohlašuje za bezhotovostní. (Jestli to Curve vůbec takhle smí dělat, je taky zajímavá otázka.)
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod HNF-01 12. 7. 2018 15:31

Jsou chybne, protoze mi Curve s RB nepracuje zatimco s jinymi kartami pracuje. To je moje pozice.
A vytazeni celeho limitu v hotovosti neni jine riziko nesplaceni nez zaplaceni dobirky v cene celeho limitu, nebo kozichu, a nesplaceni. Spis se na to snazi nacpat anti-money-laundering, ale opet, s jinymi kartami to pracuje, takze jine banky maji problem vyreseny - vyreste ho stejne, mila RB.
HNF-01
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod slavo963 12. 7. 2018 15:42

Trochu vás nechápu. Když jako banka řeknu, že v Albertu se s RB dát platit nebude, tak mně podáte návrh k FA? Soukromé firmě nemůžete říkat, jaký mají mít risk management. Tohle je zbytečné plýtvání energie.
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 12. 7. 2018 15:49

Ano, protože není důvod, aby byl Albert diskriminován, nejde o fraud.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sorra 12. 7. 2018 15:49

Tak jednoduse to asi RB udelat nemuze. To je jako kdyby se napr. O2 rozhodl, ze nebude spojovat telefonni hovory svych zakazniku na telefonni cisla nejakeho virtualniho operatora v Anglii. Asi by obdrzel od CTU velikou pokutu.
sorra
Návštěvník

Odeslat příspěvekod wit.cz 12. 7. 2018 15:54

Není nutné se s operátorem propojovat, ale musí být zajištěna end-to-end dovolatelnost :-) Podobně banka není totéž, co malíř pokojů. Podlehá z různých důvodů obrovské regulaci a nediskriminace je jeden ze základních regulatorních požadavků, jak v telekomunikacích, tak v bankovnictví. No uvidíme, co FA. Osobně tomu šanci moc nedávám, ale aspoň jsem to zkusil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sorra 12. 7. 2018 16:00

Chtelo by to vic stiznosti.
sorra
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sorra 12. 7. 2018 16:00

Chtelo by to vic stiznosti.
sorra
Návštěvník

Odeslat příspěvekod slavo963 12. 7. 2018 16:03

Je to jenom můj názor vycházející z dost negativní zkušenosti s jednou UK bankou. Že na anti fraud klauzuly se odvolaji, když něco chtějí akutně odřezat.

Dělal jsem běžné transakce, platby v obchodě, atd a účet mi zrušili a drželi vysokou částku asi 4mes, než skončili investigation. Absolutně jsem z nich nedostal důvod. Dokonce mi napsali přesný krok za krokem, jak se stěžovat k britskému finančnému regulátorovi.
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod netlik 12. 7. 2018 20:15

Začátkem měsíce jsem v Lidlu platil přes Curve, ale transakce byla obchodem zamítnuta, přesto mi Curve platbu strhlo - tudíž ji strhla i banka. Musel jsem zaplatit hotově. U koho je správné reklamovat neoprávněně strženou transakci - u banky? Nebo raději u Curve?
netlik
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Lenka_2 12. 7. 2018 21:10

slavo963 píše:Trochu vás nechápu. Když jako banka řeknu, že v Albertu se s RB dát platit nebude, tak mně podáte návrh k FA? Soukromé firmě nemůžete říkat, jaký mají mít risk management. Tohle je zbytečné plýtvání energie.


RB mi nemůže kádrovat obchodníky a stanovovat, u kterých smím zaplatit a u kterých ne. Ve Švédsku nebo Izraeli se uvažuje o úplném zrušení hotovosti, pak si jinak než kartou nezaplatíte. RB by pak s touto praxí mohla zničit jakéhokoli obchodníka prostě tím, že platby u něj vůbec nedovolí s výmluvou na "risk management" a "podrobnosti nesdělujeme".
Tohle se rýsuje jako pořádná kauza nejen pro FA, ale i ČNB a karetní asociaci.
Promokódy v profilu.
Lenka_2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod drkarel 12. 7. 2018 21:20

Já bych to viděl, že je to spíš kauza pro ČNB než pro FA.
drkarel
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků