od minarjo 22. 2. 2021 17:07
Ale Curve NEMŮŽE v tomto pomoci i kdyby chtěla (Curve může jen udělat opravu na jejich straně, aby se ty zdvojené vratky v budoucnu už u nich nedělaly, nemůže změnit to co už proběhlo). V tom je "impotentní" Hello bank, že neumí JAKÉKOLIV nezaúčtované operace bez ohledu na typ (záporné blokace či kladné vratky) za X dní automaticky smazat a zůstatek upravit! Jiné banky, snad všechny co znám, toto umí, přičemž X bývá 14 dní či měsíc (dle typu transakce a nastavení banky, toto vím z ČS). Nejde se domáhat původní instituce, aby nezaúčtovanou transakci smazala ona, respektive aby to u banky tvé karty ovlivnila. Vím to dobře, těsně před korona krizí jsem kupoval online letenku přes web KLM kreditkou ČS, transakce se uprostřed "sekla" tak, že blokace v ČS se vytvořila, ale letenka uhrazena nebyla (tedy tím vznikne nikdy nezaúčtovaná blokace, obdoba toho z Curve jen s opačným znaménkem). Česká podpora KLM mě ujistila, že u nich to uhrazeno není a nebude, že tedy samosebou nedají pokyn k zaúčtování té karetní transakce, ale tu nepovedenou blokaci (analogie k nepovedené vratce skrz Curve) oni že už nemají jak nechat zmizet (když to byla chyba při platbě), to že je na mé bance. V ČS jsem zjistil, že pro tento typ transakce (eShop v EU) stačí 14 dní počkat a ano, samo to na den přesně zmizelo (přesněji v noci na den další). Proč toto, co umí všechny banky, neumí systémy Hello bank? Pokud se chceš těch nezaúčtovaných vratek zbavit, musíš jedině přes Hello bank, jiná možnost prostě není, jde o chybu jejich systémů, že neumí po X dnech automaticky cokoliv nezaúčtovaného vymazat (ale jen těch systémů, co dělají výstupy pro internet a Smartbanking, jejich interní to mají ok, ty nezaúčtované správně ignorují).