booking.com - blokované karty?

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod barnyss 14. 3. 2019 22:09

Již cca 2-3 měsíce mám problém s vytvořením rezervace.
Po dokončení celého procesu rezervace se mi zobrazí zpráva:
"Omlouváme se, platbu se nepodařilo provést. Zkuste prosím použít jiný typ platební karty"

Přitom jsem vyzkoušel několik mých různých karet (kreditky, debetky, HB!, UCB, Revolut, Curve), se kterými jsem v minulosti neměl žádné problémy a rezervace jsem vždy vytvořil. Rovněž jsem s nimi nedávno platil online letenky a jiné online platby.
Dál jsem vyzkoušel provádět rezervace na jiných počítačích, s jinými prohlížeči i operačními systémy, s jiným připojením k internetu, na jiný účet booking.com. Pořád NIC.
Vypadá to, že ze strany booking.com jsou mé platební karty blokované.
Navíc před cca měsícem se v prohlížeči nenačítaly hotové rezervace z adresy secure.booking.com (problém se zabezpečením) - dnes již to je v pořádku.
Na můj dotaz mi booking.com odpověděli, že by vše mělo být v pořádku. Tak nevím.
Máte někdo podobnou zkušenost?
barnyss
Diskutér

Odeslat příspěvekod mareka 15. 3. 2019 07:21

Z mé zkušenosti jde o dvě oddělené věci:
- při některých rezervacich poskytovatel ubytování nemusí kontrolovat/ověřovat kartu - problém s kartou se tak vůbec neprojeví (např se mi povedla udělat rezervace na dobu, kdy už zadaná karta nebude platná a přesto je rezervace OK)
- pokud poskytovatel kartu ověřuje, nikdy se mi s mou HB kreditkou nepovedlo rezervaci dokončit (ať už šlo o Booking nebo přímo o hotel). HB mi poté vždy tvrdila, že chyba je na straně příjemce platby, protože zadal do systému, že karta je u platby přítomná. Ale spíše tento problém přičítám nestandardnímu nastavení HB kreditky (s jinou kartou jsem poté problém neměl).

Každopádně je třeba vznést dotaz na vydavatele karty, proč se platba/blokace/ověření karty neprovedla - vidí pokus o platbu ve svém systému.
mareka
Diskutér

Odeslat příspěvekod barnyss 15. 3. 2019 13:04

Dotaz na vydavatele karty?
No jo, ale, že by nefungovala ani jedna karta ze všech, co jsem zkusil a dříve na booking.com fungovaly? Byly to různé karty - kreditky, debetky, HB!, UCB, Revolut, Curve, mBank, RB.
A NIC.
barnyss
Diskutér

Odeslat příspěvekod Schwarzie 15. 3. 2019 13:49

Mám stejnou zkušenost s kartami HB. Poskytovatel ubytování nebyl schopen si na těchto kartách zablokovat částku za rezervaci. HB mi nebyla schopná sdělit proč. S kreditkou RB to je už v pořádku.
Schwarzie
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ROlda78 15. 3. 2019 14:08

stejná zkušenost na hotels.com
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod philmencz 15. 3. 2019 14:10

Schwarzie píše:Mám stejnou zkušenost s kartami HB. Poskytovatel ubytování nebyl schopen si na těchto kartách zablokovat částku za rezervaci. HB mi nebyla schopná sdělit proč. S kreditkou RB to je už v pořádku.


ANO, u karet HB! je blokována platba v případě, že hotel/půjčovna apod. provádí platbu/ověření "bez fyzické přítomnosti karty". Pokud to jde jako eplatba, je to OK.

Takže pokud si hotel chce provést verifikaci karty bez její přítomnosti na terminálu, u KK! to bude zamítnuto.

Ještě dovětek: je to z toho důvodu, že Booking.com (ale i jiní) můžou mít dohodu, že platbu nestrhne on, ale údaje o kartě předává přímo např. recepci hotelu (bohužel, často to bývá i včetně CVV kodu) a proto v rámci bezpečnosti to banky neumožní (tj. ověření karty na terminálu bez její fyzické přítomnosti - kontaktní či bezkontaktní).
philmencz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod barnyss 15. 3. 2019 18:41

No ale mně se nechce věřit, že by použití všech mnou vyzkoušených karet blokovaly banky (jak jsem psal výše, byly to různé karty - kreditky, debetky, HB!, UCB, Revolut, Curve, mBank, RB). V tom případě by na bookingu byla hrozně omezená možnost provádět rezervace, a určitě by se o tom někde diskutovalo, ale nic s podobným problémem jsem nenašel.
Naposledy upravil barnyss dne 16. 3. 2019 08:09, celkově upraveno 1
barnyss
Diskutér

Odeslat příspěvekod Prologer 15. 3. 2019 23:23

Nepoužívás nějaký slevový kód nebo casback odkaz? Booking teď velmi sleduje případně zneužití a právě tuhle hloupou hlášku o zamítnutí karty píše, když má podezření, že cerpas více slev než máš.
Prologer
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod barnyss 15. 3. 2019 23:58

Ano, používám cashback odkazy. Ale i když je nepoužiju, dopadne to stejně. Máš nějaký odkaz pro bližší info o tom?
barnyss
Diskutér

Odeslat příspěvekod Prologer 16. 3. 2019 08:34

Já mám 2 účty. Můj dlouhodobý a pak nový na manželku, ze kterého nebylo nikdy bookovano. Když použiju CB odkaz, tak mi to z manželky účtu nakonec vždy hodí chybu o špatně kartě (zkoušeno mnoho karet na moje i její jméno, i karty zahraniční). Z mého účtu přes stejný CB odkaz to proslo v pohodě. Kámoš ve stejné situaci naprosto stejný výsledek.
Jak máš starý účet a už si z něj někdy bookoval? Tak nějak mi to přijde prevracene na hlavu, že referral odkaz nemohou použít noví zákazníci. Ale detaily taky nevím, taky se tomu snažím přijít na kloub.
Prologer
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davsopl 16. 3. 2019 18:25

Nemůže být problém v tom, že máš třeba na kartách zablokované MO/TO transakce? Booking.com se takto při blokacích tváří. V zaúčtovaných transakcím potom vidím Hotel XY MO/TO transakce.
davsopl
Diskutér

Odeslat příspěvekod goropes 17. 3. 2019 18:59

ne, problém je na straně bookingu, taky se mi stalo, může za to kombinace referalu a/nebo nově založenýho účtu. V jiných situacích na bookingu tytéž karty bez problémů projdou.
Prostě je to opatření proti čerpání odměn, neznám přesně kritéria toho algoritmu (kdy, komu, co, za jakých podmínek blokují). U bank není ani pokus o transakci, blokuje to přímo booking.com.
goropes
Diskutér

Odeslat příspěvekod barnyss 17. 3. 2019 22:07

jo, po svých zkušenostech si myslím přesně to samé - blokuje to přímo booking.com. Ale když už to booking.com zablokuje, potom už s tou kartou nelze provést rezervaci (ani bez referalu)
barnyss
Diskutér

Odeslat příspěvekod Prologer 18. 3. 2019 08:38

Z jiného účtu jsem tu kartu pak použil bez problémů.
Meli by tu hlášku ale trochu vychytat...
Prologer
Diskutér
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků