Zamitnuta platba v zahranici mi byla zauctovana

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod suk 17. 3. 2019 19:00

Ahoj!

Jsem na cestach, konkretne zrovna v mexiku, potreboval jsem si koupit telefon a tak jsem si ho sel koupit. Mam celkem 3 ucty - PS (CSOB), Equa a Revolut + jeden s vetsinou mych penez ale bez karty.

Nakup jsem se pokusil provest pres Equa (MC) a posleze PS kartu (Visa), nicmene obe dve platby mi byly terminalem zamitnuty a tak jsem to (uspesne) zaplatil pres Revolut a telefon za 5500 MXN mam.

Nicmene po navratu do hotelu jsem zdesen, neb neuspesne pokusy s Equa a PS byly nejprve zablokovany a posleze i zauctovany - takze aktualne mam telefon za 20000, ackoliv realne stoji 1/3.

Jiz v okamziku blokace jsem kontaktoval (mailem) obe dve banky - z CSOB zadna odpoved, od Equa jsem se dozvedel, ze mam vlastne pockat, jestli se to zauctuje. Zauctovalo, tak jsem kontaktoval obe banky znova, CSOB mi poslala formular pro reklamaci (ted musim hledat, kde ho vytisknout a naskenovat) a Equa znova rekla, ze mam pockat, jestli se to zauctuje (wtf?), kontaktoval jsem i obchodnika, zatim bez odpovedi.

V souvislosti s timto mam tedy nejake dotazy:
1) Resil nekdo nekdy neco podobneho? Jak to dopadlo? Je reseni primocare nebo me to bude stat jeste hodne casu?
2) Kde jsem vlastne udelal chybu?

Diky za vase odpovedi :)
Pokud nesouhlasíte s mým názorem, popřemýšlejte sami nad sebou. Opravdu si myslíte, že já bych se mohl mýlit?
----
You are an inspiration for a birth control...
suk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Delitzsch 17. 3. 2019 20:33

Nic se neděje, to se stává. Postup je nejprve kontaktovat banku, a to telefonicky (mail rozhodně není vhodný kanál pro tento účel), následně se řídit pokyny banky, tzn. vyčkat nebo podat reklamaci (žádat chargeback). Reklamace se podává většinou písemně. Pak už nic dalšího není třeba dělat. Banka musí být informována bezodkladně, nic sice hned neudělá, ale splníte tak povinnost jednat zodpovědně. Po telefonické konzultaci s bankou jít za obchodníkem a zkusit se s ním domluvit. Reklamační řízení probíhá relativně dlouho a zpravidla pozitivně ve prospěch klienta banky. Je dobré používat v exotických zemích karty od bank, kde se v případě problémů domluvíte na lince 24 hodin denně.
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod Klient ps 17. 3. 2019 20:50

No, tak u Equa bank se máš na co těšit.
Řešil jsem takto s nimi duplicitní platbu kartou. A bylo to rodeo. Klientské oddělení Equa se vzmáhalo pouze na odpověď řešte si to s obchodníkem (České dráhy) sám, budete to mít rychlejší. Nakonec jsem je dostal na to, že equa moravská kravka projebala 30 denní lhůtu reklamce (poslala e-mail s mými údaji někomu jinému). Počínání celého klientského centra byla k neuvěření amatérské.
Klient ps
Poslední varování

Odeslat příspěvekod suk 18. 3. 2019 06:10

Diky za odpovedi.

Banku jsem kontaktoval mailem predevsim proto, ze tech 69 CZK za minutu znamena u CSOB nekolik stovek jen nez me vubec spoji s operatorem (aspon naposledy jsem nekolik minut poslouchal pulminutovou hudebni smycku).

Kazdopadne, obema bankam jsem jiz poslal vyplnene a podepsane reklamacni formulare, tak uvidime. Verim, ze vysledek by mohl zajimat i jine nastevniky tohoto fora, tak budu informovat.
Pokud nesouhlasíte s mým názorem, popřemýšlejte sami nad sebou. Opravdu si myslíte, že já bych se mohl mýlit?
----
You are an inspiration for a birth control...
suk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cz01 18. 3. 2019 06:53

Klasické volání může být drahé, zkus použít VOIP (volání přes internet) a teď nemyslím Skype a podobné, ale VOIP operátora. Nechci moc dělat reklamu, ale já používal Odorik, to by ti mělo další případné hovory razantně zlevnit.
cz01
Nadšenec

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 18. 3. 2019 10:14

Poslal jsi bance reklamaci? Poslal. Neodpověděla nebo nevyhověla - dej to na finančního arbitra. Podání i dokumenty můžeš učinit přes jejich formulář a následně pouze vytištěný dokument o podání (už bez příloh) podepsat a poslat poštou. Nic to nestojí a banky se pak začnou "hýbat".
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MekliCZ 18. 3. 2019 20:13

Banka musi do konce pracovniho dne, kdy byla reklamace podana, penize pripsat zpet na ucet, az v pripade neuspesne reklamace je muze definitivne odepsat z uctu. §181 zakona o platebnim styku:

Byla-li provedena neautorizovaná platební transakce, poskytovatel plátce neprodleně, nejpozději však do konce následujícího pracovního dne poté, co neautorizovanou platební transakci zjistil nebo mu ji plátce oznámil,

a) uvede platební účet, z něhož byla částka platební transakce odepsána, do stavu, v němž by byl, kdyby k tomuto odepsání nedošlo, nebo

b) vrátí částku platební transakce, zaplacenou úplatu a ušlé úroky plátci, jestliže postup podle písmene a) nepřipadá v úvahu.
MekliCZ
Návštěvník

Odeslat příspěvekod MiASX 18. 3. 2019 21:34

Tyhle transakce ale byly autorizované, jen se zprvu tvářily jako zamítnuté.
MiASX
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Delitzsch 18. 3. 2019 22:13

Právě, takže se ty peníze vrátí až podle výsledku reklamačního řízení, což znamená nejdříve za měsíc.
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod MekliCZ 19. 3. 2019 10:49

V tom pripade by se mely uplatnit paragrafy 183 a 184 (nespravne provedena platebni transakce), kde je take povinnost uvest ucet do puvodniho stavu neprodlene pote, co je bance oznameno, ze se transakce nema provest.
MekliCZ
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Delitzsch 19. 3. 2019 16:47

Té zákonné úpravě rozumím. Zajímalo by mě ale, jestli někomu skutečně ihned vrátili peníze na účet. Mně tedy až podle výsledku reklamačního řízení. Pravda je, že jsem se okamžitého vrácení nedomáhal, protože se jednalo o relativně malé částky.
Delitzsch
Diskutér

Odeslat příspěvekod suk 20. 3. 2019 07:28

Zdravim znovu,

reklamace jsem podal, obe banky odpovely hned druhy den, ze bude vse vyresen do 30 dnu. Tech 13k mi v soucasne chvili nijak zasadne chybet nebude, takze mi nevadi si pockat. Predpokladam, ze se to do te doby vyresi. Pokud ne, tak financni arbitr asi pomuze - muzu ho kontaktovat i pres datovou schranku a tak nebudu muset resit nejaky sileny posilani dopisu postou z Ameriky :)

Zatim dekuji za nazory
Pokud nesouhlasíte s mým názorem, popřemýšlejte sami nad sebou. Opravdu si myslíte, že já bych se mohl mýlit?
----
You are an inspiration for a birth control...
suk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suk 23. 4. 2019 16:37

Cau lidi.

Tak uplynul vic jak mesic. Stav je nasledujici:
CSOB: asi po tydnu informace, ze to bude trvat dele. Dnes mi byly penize pripsany na ucet.

Equa: od posledniho mailu uplynulo mesic a pet dni. V mailu stalo "V nejbližší možné době Vás budeme informovat o dalším postupu."

Takze jim jdu napsat dotaz, jakej je stav a az se zase objevim nekde v civilizaci, tak prijde na financniho arbitra asi.
suk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suk 25. 4. 2019 07:09

Equa mi odepsala. Pry maji na prosetreni az 45 dnu a udajne od chvile, kdy reklamaci zacali resit, nikoliv od okamziku jejiho podani/prijeti - a reklamaci zacali resit az dva tydny po podani, respektive podani prijali 18. 3. a "3.4.2019 zahájili reklamační řízení".

Jak jsem rikal, penize nijak rychle nepotrebuju, nicmene by me zajimalo, zdali je to v poradku dle zakona?
Pokud nesouhlasíte s mým názorem, popřemýšlejte sami nad sebou. Opravdu si myslíte, že já bych se mohl mýlit?
----
You are an inspiration for a birth control...
suk
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MiASX 25. 4. 2019 07:16

V zakone je nejpozdeji do 30 dnu od podani reklamace, pokud se nedohodnete na lhute delsi. Takze by sis mel nastudovat smluvni podminky a reklamacni rad, jestli jsi nahodou souhlasem se smluvnimi podminkami nepristoupil na lhutu delsi.
MiASX
Nadšenec

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků