Stránka 1 z 2

Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 1. 6. 2019 09:30
od Aleš P.
Používáte někdo multibanking?

Pokud ano, zajímalo by mě, jak jste spokojeni a co Vám naopak chybí.

Byl bych případně rád i za nějaký anonymizovaný screenshot, na kterém by bylo vidět čeho se nedostatek týká.

Díky

Aleš P., e15.cz/finexpert

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 1. 6. 2019 13:31
od Mimonik
Zkoušel jsem snad vše, co je možné a všechno je to na nic, pořádně to nic neumí a když jo, tak je to takový vopruz to používat...

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 1. 6. 2019 13:43
od Zedna1
Dva obecne nejvetsi nedostatky smernice PSD2 (pro mne naprosto zasadni) jsou nasledujici:
- historie transakci je omezena jen na 6 mesicu
- kazde 3 mesice je treba znovu projit kompletni reautorizaci (v podstate jakoby znovuregistrace)

Toto vim jen z clanku pri zavadeni PSD2, mozna jsem nektere udaje (cisla) neuvedl presne,
takze toto brat jen s rezervou ...

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 1. 6. 2019 15:35
od tx999
afaik historie je jen 90 dni.

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 1. 6. 2019 21:10
od PatrikChrz
Trochu jsem si s tím začal hrát a nijak mě to neoslovilo.
1. nejsou tam úvěrové produkty (tedy kreditní karty)
2. jak píše Zedna - po určité době je potřeba znovu dělat autorizaci

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 1. 6. 2019 21:41
od MirekM.
Připojil jsem si zkušebně WR a ejhle, místo jednoho živého SÚ se objevily ještě další dva nějaký rok zrušené s hodnotou vkladu 0 Kč. :-)

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 6. 2019 09:07
od Delitzsch
Zkoušel jsem multibanking mobilní aplikace Richee, SB MMB, SB ČSOB, IB Creditas a IB ČSOB. Vůbec mě to nezaujalo, protože takto nelze mít přehled o všech produktech (úvěrových, spořících, investičních), u některých bank nelze zadávat platby, respektive jen okamžitý příkaz k úhradě, přístup se musí obnovovat, stahování dat z jiných bank zpomaluje aplikaci (SB ČSOB) a celkově mi to připadá takové těžkopádné.

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 6. 2019 11:58
od fremantle
Člověk by očekával, že když už nic jiného, šlo by si tím aspoň zjistit zůstatek v jiné bance a realizované transakce, ale ono nefunguje ani to - rozdíly jsou totiž jak na úrovni API jednotlivých bank, tak i aplikací, které s daty pracují.

Zatímco u některých účtů, popřípadě bank se zobrazuje celý zůstatek včetně například blokované částky (Fio mi zobrazuje pořád zůstatek o 10 EUR vyšší (korunový účet tam nemám, eurový mám vedený u slovenské pobočky, nicméně IB používají stejné, takže napojit šel), což je minimální zůstatek, kterým nelze disponovat), tak u jiných ne (některé účty u Monety mají minimální zůstatek 200 Kč, ale ten se nezobrazuje). Takže pokud některé banky budou třeba ukazovat po platbě kartou nebo z výběru z bankomatů zůstatek disponibilní, zatímco jiné účetní, je to akorát zmatečné.

Reálně jsem na problém s historií transakcí nenarazil - můžu si zobrazit třeba i z loňska (delší jsem nezkoušel, nechtělo se mi tolik "posouvat" a taky nevím, jestli je zobrazena u všech účtů, které mám napojeny do Richee), ale například v smart bance MMB se mi nezobrazují například u Fio účtu žádné transakce - převody na účty, resp. SEPA platby a vidím tam jen vklady hotovosti a výběry z bankomatů, leč jsem mezi nimi uskutečnil desítky převodů... V Richee aplikaci tyto pohyby naopak jsou, ale není u nich uvedeno kromě částky nic - žádný příjemce, číslo účtu a popis mají "ostatní". Vlastně v Richee není žádná konzistence, v obecném přehledu transakcí všech účtů je u většiny převodů uvedeno číslo účtu (odesílatele nebo příjemce), ale není poznat, ze kterého účtu nebo na který účet převod byl proveden. A pak naopak u některých převodů se nezobrazuje číslo účtu, ale jméno odesílatele.

Samozřejmě absence jakýchkoliv dalších produktů, než platebních účtů je taky nepříjemná - multibanking pak nemá žádný efekt, když nevím, že nějaká částka mi odchází v tom měsíci třeba na stavebko, jako splátka hypotéky, kreditky či do podílového fondu. Jinak pro zajímavost - aktuální zůstatek a transakce u kreditních karet RB umí zobrazit aplikace Air Bank (při registaci se mi zobrazily všechny úvěrové účty kreditek, které jsem kdy u RB měl včetně už dávno ukončených), v multibankingu ČSOB se tyto produkty ale nezobrazují.

Samozřejmě reautorizaci považuji taky za otravnou - na jedné straně žádná aplikace předem neupozorňuje na to, že třeba za týden vyprší autorizace a bude nutná přeregistrace (ono by bylo úplně nejlepší, aby aplikace upozorňovala nějak dynamicky podle četnosti přihlášení - u klienta, který se přihlásí jednou za dva týdny by byla žádoucí notifikace jiná a klient, který se přihlásí několikrát za den taky nechce být spamovaný pokaždé, když se přihlásí - ale pochybuji, že se kdokoliv od bank dočká nějaké sofistikovanější logiky v sotfware). Na straně druhé, reautorizace by měla být zjednodušená (bez nutnosti zadávat přihlašovací údaje, pokud nedošlo k jejich změně a například umožnit se reautorizovat jen zadáním SMS kódu anebo potvrzením v aplikaci), nehledě na to, že u některých bank je tohle překombinované až příliš - třeba u ČSOB je nutno mít přihlašovací do platformy ČSOB Identita (ale zbytečné se namáhat, API ČSOB v aplikacích ani nefunguje), což je už naprostý úlet - běžný klient ČSOB může mít až 5 různých loginů (do IB, do ČSOB Investic, do hypoteční zóny u Hypoteční banky, do klientské zóny ČMSS, nyní ještě i do ČSOB Identity... a to ještě nepočítám třeba Patriu nebo pojišťovnu).

Načítání informací až po přihlášení je taky problém - způsobuje to prodlevy a informace jsou neaktuální, bylo by smysluplnější, aby si banky dokázaly stahovat informace od protistran průběžně a držely je v nějaké vyrovnávací paměti a při přihlášení zobrazovaly tyto informace a aktualizace by proběhla tak, aby si to klient ani nevšiml.

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 6. 2019 14:09
od Aleš P.
Děkuji za užitěčné info. Ta reautorizace je tedy 1x za půl roku?

Čili multibanking spíše zbytečnost?

A co appka Richee? Ta jde trochu jinou cestou, kdy multibanking není doplněk, nýbrž primární účel.

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 6. 2019 14:36
od myšpulín
Já mám mimo jiné Richee, Equa bank, Air Bank, Poštovní spořitelnu a Raiffeisenbank a musím říct že multibankig mám už jen u Richee i když primárně jsem si ten účet zřídil kvůli 1,5 % úroku na běžném účtu.
Neosvědčilo se mi to, už jenom připojení některých účtů je problém, u Poštovní spořitelny jsem to raději ani nedokončil, Raiffeisenbank jsem zrušil když se mi zobrazilo asi 20 zrušených kreditek, jinde se nenahráli spořicí účty nebo se chybné zobrazují zůstatky. Spolehlivější a stejně snadné je zobrazit si účty v každé bance zvlášť v mobilní aplikaci a zejména pokud chci zadat platbu nebo změnit nějaké parametry, limity karet apod.

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 8. 2019 09:55
od Pan Jan
To jako vážně někdo pustí k účtu poradce, teda spíš prodejce?! https://www.penize.cz/osobni-ucty/40899 ... ecke-firmy

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 8. 2019 14:32
od Lafayette16
Pan Jan píše:To jako vážně někdo pustí k účtu poradce, teda spíš prodejce?! https://www.penize.cz/osobni-ucty/40899 ... ecke-firmy


:pozor
To snad opravdu ne...

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 10. 2019 06:59
od Pavelxz
Já vím, že už o tom někdo někde psal, nicméně to fakt jako myslí vážně?

...v souvislosti se zveřejněním závazných stanovisek českých a evropských orgánů dohledu nad činností banky došlo v uplynulých dnech ke změnám v přístupu k platebním účtům vedeným u Raiffeisenbank a.s. prostřednictvím jiných poskytovatelů platebních služeb...

...na základě výše uvedeného již nebudeme vyžadovat Vaše souhlasy s předáním údajů o platebním účtu jinému poskytovateli. Příslušné souhlasy byly součástí potvrzujících obrazovek během procesu ověření Vaší totožnosti, při aktivaci,....

...pro fyzické osoby dále platí, že nebude možné udělit Raiffeisenbank a.s. pokyn, aby byl přístup k Vašim platebním účtům prostřednictvím služeb jiných poskytovatelů zamezen (blokován)....

Na jednu stranu tady EU buzeruje kvůli dodatečné autentifikaci čehokoliv a na druhou stranu nařizuje bankám, aby automaticky musely otevřít svoje systémy pro přístup třetích stran. Toto je snad proti všem všeobecně platným bezpečnostním zásadám. Nechat otevřená vrata do systému, přestože si to ani banka ani já jako zákazník výslovně nepřejí.

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 10. 2019 08:40
od evlo
nebudeme vyžadovat Vaše souhlasy s předáním údajů o platebním účtu jinému poskytovateli

rb dobre


a to zduvodni dal o "I agree" :D

Re: Multibanking

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 8. 2020 22:52
od noi2
Umí nějaký multibanking export transakcí (třeba csv, ale poradím si s jakýmkoli formátem) ze všech propojených účtů najednou? A ideálně aby to umělo propojit co nejvíc bank...