PaySend - převody peněz mezi kartami

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod slavo963 1. 8. 2019 17:50

pres paysend se muzou prevadet prostredky i z karty, kde jemno se nezhoduje s menem majitele uctu v paysend?
slavo963
Přeborník

Odeslat příspěvekod minarjo 1. 8. 2019 18:05

Otázkou je, zda vůbec mají možnost si jméno vytištěné na kartě ověřit, když foto karty se standardně nedokládá (úplně stejné to je i při přidání podkladové karty u Curve). Osobně o tom pochybuji a z čísla karty jméno na ní vytištěné sotva zjistí. Rozhodně ale danou praxi nedoporučuji: nikdo kromě vlastníka, jehož jméno je na kartě uvedené, by neměl s kartou disponovat, a to třeba ani manžel. Proto pokud mají z různých důvodů podezření, že je karta někoho jiného než majitele Paysend účtu (třeba proto, že byla někdy jako odesílací použita v jiném účtu či jiné mnou výše uvedené nebo i jiné důvody), mohou doložení fotky evidentně chtít, jak tu popisuje Kittyhawk.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 2. 8. 2019 09:17

Tak upřesňuji (opravuji) můj včerejší příspěvek: Paysend skutečně velmi důsledně trvá na shodě jména a příjmení na kartě plátce se jménem a příjmením v profilu Paysend (až na diakritiku, tu ořezává, proto se zadává při registraci u majitele účtu i při platbě u příjemce jméno+příjmení bez ní). V okamžiku zadání čísla karty plátce si sice nemá jak to jméno ověřit, při platbě z blokace obchodníka už ale ano. Tedy nejen že to nedoporučuji zkoušet, ono to zkrátka nejde zaplatit u Paysend kartou na jiné jméno: právě hláška "Nedostatek finančních prostředků" může mimo jiné znamenat, že Paysend nerozpoznal v karetní blokaci shodu jména majitele Paysend účtu a jméno na kartě a peníze tedy vrátil uvolněním blokace (ověřil jsem si to teď na pseudo vytvořeném profilu).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Prologer 2. 8. 2019 10:08

Tak jsem vyzkoušel platbu na Curve (země příjemce zvolena UK) a neúspěšně - Please use another recipient card.
Zkoušel někdo Curve a byl úspěšný? Nebo to prostě obecně nejde. Hodilo by se mi totiž dostávat tímto způsobem € na kartu a to 1% poplatku/spreadu je pro mě velmi přijatelné.
Rád vás doporučím do Crypto.com, Revolut, Plutus apod. Napiště PM
Prologer
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Peťo6 2. 8. 2019 15:03

Nedali by sa poslat eura z karty k Eur uctu (napr. Fio) na nejaku kartu s hroznymi kurzami, kedze je ta transakcia "opacna" a zmeni sa to na koruny tym padom vyhodnym kurzom (prodej, dnes napr. v mbank 26,54)? :) Ked mi kedysi posielal tusim booking nejake odmeny, tak to prave posielali na kartu a bolo to takto...
Peťo6
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod slavo963 2. 8. 2019 21:35

Nech zkouším co zkouším, nejde mi poslat 24990 z HB kreditky. Když dám přijímací debetku Airbank, píše, že mám použít jinou přijímací kartu a když debetku UCB tak že mám použiť jinou odesilajici kartu. Sms od hello přijde....
slavo963
Přeborník

Odeslat příspěvekod čulibrk 3. 8. 2019 06:03

Vítej v "krajině lží" . :-) Zkus to další den, nebo nejlépe v pondělí v 9:00 ....najednou to projde.
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kittyhawk 3. 8. 2019 07:16

Funguje vám teď Paysend?
Po mě to chce zadat tel číslo, a když zadám své registrovane číslo, tak mě to ani nepošle SMS ani nepustí dal.
Když jsem to zkusil přes web, tak to napsalo: Telefonní číslo nebo heslo je neplatné. WtF?
Kittyhawk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod slavo963 3. 8. 2019 07:27

čulibrk píše:Vítej v "krajině lží" . :-) Zkus to další den, nebo nejlépe v pondělí v 9:00 ....najednou to projde.


Nechci Hello pokouset, no...po 3. krat, jak platba nepresla, dosla sms

Dobry den, vsimli jsme si na Vasi Hello kreditce neobvykle transakce ve vysi ...... Pokud o ni nevite, ozvete se nam na cislo bla bla

Ale transakce neni v nezauctvanych traskacich, autorizacni sms dosla

Pote to zkousel jeste asi 2 krat a nic.
slavo963
Přeborník

Odeslat příspěvekod minarjo 3. 8. 2019 09:43

@slavo:
K Hello bank:
Toto je běžná automatická SMS z Hello bank při pokusu o víc větších blokací/transakcí v řadě. Totéž jsem v minulosti dostával při dobíjení Revolut. Nic to neznamená, ale pokud by ti z HB někdy po takové SMS volali (stalo se mi to jen jednou, při více větších Curve transakcích v jednom dni), musíš to vzít a říct že o transakcích víš a jsou ok! Já tehdy jejich hovor nevzal (nemohl jsem) a hned po něm SMS, že z bezpečnostních důvodů je karta dočasně zablokována, v SMS byl kód k odblokování, ten se musel zavolat na infolinku (odblok pak proběhl přes noc).

K Paysend transakci:
Paysend poslední dobou dost zpřísnil svou FM (fraud-monitoring) politiku. Tedy když nějaký nový uživatel poprvé použije novou odesílací kartu, často to nemusí projít, pokud mají podezření že karta není jeho. Pak se právě na email fm@paysend.com musejí zaslat dvě selfie fotky obličeje+dokladu v ruce, jedna s občankou či pasem s čitelným jménem, příjmením, datem narození a fotkou, druhá s tou odesílací kartou, kde musí být vidět celé jméno a z čísla karty aspoň prvních 6 a poslední 4 čísla, citace emailu zde už byla. Jen tak mají jistotu že nejde o zneužití cizí/nalezené karty a do účtu jí povolí. Totéž je třeba absolvovat, pokud byste omylem použili kartu třeba manželky (na jiné jméno než účtu), pak by byla pro Paysend dočasně blokována a ani manželka by jí do svého účtu nepřidala, dokud by neposlala uvedené dvě Selfie. Podmínky Paysend jsou v tomto nekompromisní: každý může mít jen jeden účet a jméno na kartě se musí přesně shodovat s jménem účtu (až na diakritiku, tu Paysend ořezává).
Tedy pokud se komunikoliv opakovaně (i více dní po sobě) nedaří s novou odesílací kartou (dosud nepoužitou) zaplatit, napište jim do chatu id transakce s žádostí o vysvětlení a velmi pravděpodobně vás požádají o výše uvedené, jako to měl Kittyhawk. Asi tam měli v poslední době nějaké podvodníky zneužívající nalezené/ukradené karty, tak se tímto zasíláním selfie s dokladem a kartou brání. Jakmile už karta v účtu je a byla úspěšně použita s nebo dříve i bez popsané kontroly, už je pak ok.
Naposledy upravil minarjo dne 3. 8. 2019 09:51, celkově upraveno 2
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod rosky 3. 8. 2019 09:44

JJ u mně to samý :o(
rosky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod slavo963 3. 8. 2019 11:34

to je vopruz
slavo963
Přeborník

Odeslat příspěvekod minarjo 3. 8. 2019 11:45

Opruz? Tak by se ti více líbilo, když by ti někdo ukradl (nebo našel třeba na zemi) tvou kreditku a přes svůj Paysend z ní vysál za pár vteřin desítky tisíc? Podle mě tyto kontroly shody karty s majitelem smysl mají, a to že nyní to takto kontrolují znamená jen to, že tyto podvody už zaznamenali... A třeba Moneta i mnozí další podobným způsobem (selfie v různé variací) zakládá i účet, je to bezpečnostní trend doby...
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Kittyhawk 3. 8. 2019 12:17

Problém je, že mi sice napsali, že po dodání dokladu je vše ok a můžu začít platit.
Ale po zadání prvního pokusu o platbu mě aplikace vyhodila a už se nemůžu ani přihlásit - viz výše. A na webu to píše neplatné číslo nebo heslo...
Kittyhawk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod čulibrk 3. 8. 2019 12:50

Jseš bloklej :-) :-) teď už ti zbejvá jen je kontaktovat emailem..... ale Minarjo bude Paysend pořád obhajovat i když reálně projde tak 40 % plateb a blokaci účtu už jsem měl 2x a určitě ještě nějaká přijde. Paysend = nulová spolehlivost
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků