Zrušení účtu - online

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod berta21 5. 9. 2019 07:03

Zdravím, hledal jsem to nějakou chvílí a nenašel jsem moc informací ani tady ani na interetu. Dovoluji si proto založit toto vlákno a rád bych mu věnoval tomu, u kterých bank lze zrušit účet online - například v IB? Tedy bez nutnosti disponovat elektronickým podpisem nebo docházet na pobočku. Nemáte prosím někdo zkušenost, které banky to umožňují?
berta21
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 5. 9. 2019 08:31

ING Bank umožňuje přes IB vložit naskenovanou podepsanou výpověď. Formulář mají ke stažení na webu.
https://www.ing.cz/konto/#formulare
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 5. 9. 2019 09:25

Podat výpověď prostřednictvím IB umožňuje Wüstenrot, minimálně u spořicího účtu (s jiným účtem zkušenost nemám). Myslím, že to bylo bez jakéhokoliv pdf formuláře a nutnosti skenování, stačilo maximálně něco málo vyplnit elektronicky v IB a potvrdit SMS kódem.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod evlo 5. 9. 2019 09:42

umoznuje online, co jsem se dival:
mbank
airbank
ing
trinity
vsechny banky jsou vyresit "prevodem" do airbank - to je i duvod proc si airbank nechavam :)

Napriklad KB nejde zrusit ani na pobocce, ale online pres airbank ano.
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iglooo 5. 9. 2019 09:57

FIO má u každého účtu ("Informace o účtu") informaci uvedenou u položky "Zrušitelný přes web". Účty založené v IB lze také v IB zrušit.
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 5. 9. 2019 10:09

Podobně jako Fio to tedy má i Poštovní spořitelna ze skupiny ČSOB. Primární běžný účet tam zrušit nelze (když nejde online ani založit), ale třeba kontokorent či kreditka ano (obojí v minulosti založeno online v jejich IB a před cca rokem online i zrušeno).

Jinak přes Kodex mobility klientů umí online zrušit účet v jiné bance i Smartbanking Monety, ne jen již zmíněný IB od Air bank.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod hvala 5. 9. 2019 11:34

minarjo píše:Jinak přes Kodex mobility klientů umí online zrušit účet v jiné bance i Smartbanking Monety, ne jen již zmíněný IB od Air bank.


Když už Monetu mám a chtěl bych zrušit účet u jiné banky (kam se mi nechce chodit), jak to reálně funguje?

Ideálně nechci nikam volat, nic vyřizovat, nechodit nikam ověřovat podpisy apod.
Jde jenom podat žádost a tu třeba potvrdit SMS kódem a pak už jen počkat?
hvala
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ninaa 5. 9. 2019 11:56

minarjo píše:Jinak přes Kodex mobility klientů umí online zrušit účet v jiné bance i Smartbanking Monety, ne jen již zmíněný IB od Air bank.

Kodex mobility, které banky k němu přistoupily apod. je dobře popsaný zde: https://www.skrblik.cz/banka/jak-zmenit-banku/
Pouze tam není vypsáno, které banky to umožni on-line.
Ninaa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod minarjo 5. 9. 2019 15:39

@hvala:
Když si otevřeš Smartbanking Monety, tak hned v hlavním menu je nabídka Změna banky. Použij jí a postupuj dle pokynů :) (sám jsem nezkoušel, víc info ti tedy nedám). Jinak ke kodexu mobility obecně: volíš si tam, jestli chceš převést trvalé platby a inkasa do nové banky (všechny či některé, nepovinné) a zda chceš daný účet zrušit (opět nepovinné). Někdy banky, u kterých takto rušíš dálkově účet přes Kodex mobility z jiné banky, mohou chtít vrátit platební kartu, ale naštěstí to není pravidlem (záleží na dané pobočkové úřednici, co účet uzavírá, mám z ČSOB s kámošem zkušenost, že jedna to chtěla a druhá ne). Ale většinou se spokojí s tím, že kartu zablokují a cca 14 dní s výpovědí počkají (kvůli případnému doúčtování karetních transakcí, např. z ciziny). Jinak snadnému dálkovému zrušení přes Kodex mobility by samosebou bránilo, pokud bys u té rušené banky měl jiný produkt na rušený běžný účet navázaný (typicky kontokorent, kreditka, investice do fondů atd). V takovém případě by tě návštěva pobočky neminula.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 6. 9. 2019 04:02

evlo píše: Napriklad KB nejde zrusit ani na pobočce ...

???
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 6. 9. 2019 07:05

Evlo asi myslel prémiový účet (Top nabídka či jak se to u KB jmenuje?), který asi nelze změnit/zrušit na libovolné pobočce, ale jen u jeho bankéře, že?
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod evlo 6. 9. 2019 10:04

Ne, mel jsem nejakej nejvetsi *****, kde se plati i za odchozi platby, protoze bez toho neumi, pry, proplatit seky a nenasel jsem tenkrat jinou instituci, co by to umela (jeste csob).
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 6. 9. 2019 12:39

A jak jsi ho zrušil, když to nejde ani na pobočce?
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod ROlda78 6. 9. 2019 13:30

evlo je brepta, on to vlastně zrušit nechtěl,
když zjistil, že ho potřebuje, aby mohl měnit šeky
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod berta21 6. 9. 2019 13:56

a když to zrušite přes IB Airbanku třeba tak login do IB těch starých bank je pořád funkční - smlouvu o IB tím asi nezrušíte ne ? můžete se pak stát "novým" klientem kvůli akcím? Nebo je třeba prostě vypovědět vše na pobočce?
berta21
Návštěvník

Odeslat příspěvekod evlo 6. 9. 2019 14:04

ROlda78 píše:evlo je brepta, on to vlastně zrušit nechtěl,
když zjistil, že ho potřebuje, aby mohl měnit šeky
zrusil jsem to pres airbank IB, na pobobcce me rekli, ze to nejde, nevim proc bych si to vymyslel zrovna u kb
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 6. 9. 2019 14:11

A mohl bys mi, prosím, vysvětlit, jak tedy lze zrušit účet, který nejde zrušit ani na dálku ani na pobočce? Nechci z Tebe dělat debila, fakt mě to zajímá protože mi přijde, že jinak to ani nejde.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod evlo 6. 9. 2019 14:40

vzdyt je to o prispevek nad tvou otazkou
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 6. 9. 2019 14:56

Ale Kodex mobility tu vždy nebyl, jde z hlediska historie českého bankovnictví stále relativně o novinku. Je tedy jasné, že nějaká cesta ke zrušení účtu i před Kodexem existovat musela, žádné že to "nejde". Spíš si z tebe na pobočce KB vystřelili a doufali, že tak zůstaneš jejich klientem a budeš platit a platit :D
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod evlo 6. 9. 2019 14:58

asi to slo na te konkretni pobocce kde jsi to zalozil nevim, nepatral jsem potom, nerekli me to sami odsebe a i kdyby, tak je to jedno. Ze ta pani na pobocce lhala nebo nevedela, nebo nevim co je samozrejme mozne, opet, vyresil jsem to, dal me to nezajima, jen jsem se podelil o vtipnou realnou zkusenost.
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 6. 9. 2019 15:50

Přesně tak, mobilitu jsem nemyslel, každej účet z podstaty věci musí jít zrušit i bez mobility. Ano, je možné, že mysleli konkrétní pobočku, ale mám pocit, že zrovna u KB jsem rušil, nechtěli to zrušit na jiné pobočce, ale nakonec to zvládli (nějak si to mezi pobočkami přeposlali). Přišlo mi, že jsou nějak za rušené účty penalizováni, nebo prostě jen byli líní.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod hvala 6. 9. 2019 19:21

Nechci rušit debatu o nějakém nezrušitelném čtu od Komerčky... ale můj původní dotaz byl o něčem jiném:

- už mám existující účet u Airbank
- už mám existující účet u Moneta
- mám účet u banky #3 který nechci a který lze zrušit jen na pobočce
- na účtu #3 nemám žádné závazky, úvěry apod., jen malý kladný zůstatek

Umožňuje ten kodex mobility zařídit, že Airbank/Moneta vyřídí to zrušení místo mě, já podám žádost online, nebudu nic dalšího muset dělat a jenom přijde zůstatek do staronového účtu?
hvala
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod suram 6. 9. 2019 20:07

Ano.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod milanBrno 6. 9. 2019 20:09

NE
Telekomunikace: Mobilni internet 20GB za 500kc/mes. + volani za 1kc/min. (neomezene za 200kc)
FinTech: za vyuziti meho doporuceni nabizim odmenu (Richee, Twisto, ING, Curve)
milanBrno
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iglooo 6. 9. 2019 21:20

možná
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod e-osobne 7. 9. 2019 08:07

Jo.
e-osobne
Diskutér

Odeslat příspěvekod iglooo 9. 9. 2019 21:58

Creditas: https://www.facebook.com/creditascz

CREDITAS ... Pokud máte účty, které nevyužíváte a chcete je ukončit, prosím, zašlete nám zprávu ze svého internetového bankovnictví a my zařídíme vše potřebné. Přeji Vám krásný nedělní podvečer, Veronika, Péče o klienty, Banka CREDITAS
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zedna1 10. 9. 2019 01:57

@iglooo Creditas:
To je nejaka novinka, ja kdyz jsem ted nedavno rusil prebytecne sporici ucty, musel jsem osobne na pobocku.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iglooo 10. 9. 2019 08:18

No, je klidně možné, že "zařídíme vše potřebné" znamená "odepíšeme vám, že musíte na pobočku a tam si musíte vyřídit vše potřebné". Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že...
iglooo
Diskutér

Odeslat příspěvekod evlo 10. 9. 2019 08:54

Před pár dny mě taky poslali na pobočku :)
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mate59 10. 9. 2019 18:24

Já nemusel na pobočku,"zařídili vše potřebné", poštou mi poslali tiskopis a podepsané/ ověřený podpis/ jsem to poštou poslal do banky.
mate59
Diskutér

Odeslat příspěvekod retron 10. 9. 2019 18:33

hmm tak to uz je jednodussi zajit na tu pobocku
poslední varování, při příštím uvedení aff kódu trvalý BAN
retron
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod e-osobne 10. 9. 2019 18:46

To neni, kdyz je daleko.
e-osobne
Diskutér

Odeslat příspěvekod mate59 10. 9. 2019 19:00

Pobočku mám daleko,jasně že to vyjde levněji poštou.
mate59
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zedna1 18. 9. 2019 21:25

Zedna1 píše:@iglooo Creditas:
To je nejaka novinka, ja kdyz jsem ted nedavno rusil prebytecne sporici ucty, musel jsem osobne na pobocku.


Tak aktualni novinka primo z CREDITAS, napsal jsem jim pres IB, ze by (tak jak je to obvykle v jinych bankach) mohli zavest moznost zruseni stareho nepouzivaneho sporiciho uctu primo v IB misto nutnosti to osobne rusit na pobocce, zejmena kvuli jejich nesmyslne politice zavadeni stale novych typu sporicich uctu, misto aby jen menili urokove sazby u tech stavajicich.

Zde je podstatna cast odpovedi:

...
reaguji na Vaši zprávu z internetového bankovnictví týkající se zrušení nepoužívaných účtů přímo v internetovém bankovnictví.

Váš námět na přidání uvedené funkce předám na oddělení, jež má vývoj internetového bankovnictví v kompetenci. Aktuálně je možné účet zrušit i přes zprávu z internetového bankovnictví, kde specifikujete číslo účtu.

Věřím, že Vás potěším informací, že nový Spořicí účet + je vyvinutý tak, aby na základě vývoje finančního trhu docházelo pouze ke změně úrokového bonusu. Zakládání nového spořicího účtu nebude zapotřebí.
...
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků