bubocz píše:Trochu z jiného soudku.
Rád bych porovnal svoji zkušenost s někým, kdo taky využívá inteligentní spoření - automatický převod peněz mezi běžným účtem a spořicím účtem. Pro mne je to jedna z výhod účtu u RB, ale zdá se mi, že teď funguje jinak než dříve a samozřejmě výhodnější pro banku.
Dříve to bylo IMHO tak, že před větší plánovanou platbou z běžného účtu se navýšil zůstatek na tomto účtu a pak odešla platba, nyní se to dorovnává až následně a na konci měsíce mi banka účtuje záporné úroky za kontokorent.
Používáte to někdo? Máte stejný poznatek?
Tak doplním pro zajímavost další informace. Reklamoval jsem to u RB a odpověděli mi následující:
===
Dne 1.2.2020 jste si měnil nastavení Inteligentního spoření. Původně byl nastaven spořící účet xxxxxxxx, Vy jste si ho změnil na yyyyyyyy. Tímto se změnilo fungování – nebraly se v úvahu budoucí čekající platby. Nedostával jste se do nepovoleného debetu, ale čerpal jste povolený debet a na konci měsíce se Vám zaúčtovaly úroky. Zaúčtuje se také úrok na konci dubna, protože oprava byla provedena v půlce měsíce a jeden den jste již povolený debet čerpal.
Změnili jsme Vám nastavení Inteligentního spoření na původní, jak jste byl zvyklý, tedy že se do převodů započítávají budoucí platby.
====
Hm. 17.4. jsem jim tedy odpověděl
===
Z Vaší odpovědi mi není jasné, proč se změnou účtu, který používám pro inteligentní spoření, změnilo fungování pro platby? Když se dívám na nastavení v internetovém bankovnictví, žádný takový parametr tam nevidím a tudíž se domnívám, že jsem podobné nastavení neopomenul?
Já chápu, že jsem čerpal povolený debet, ale stále nechápu proč - viz výše.
Z textu Vaší odpovědi usuzuji, že je to nastavení, které já nevidím a tudiž o funkčnosti rozhoduje banka, která v popsané situaci změnou funkce generuje bance výnosy z debetu.
Prosím tedy o jasnou odpověď:
• proč se změnilo fungování
• je to funkce, kterou já jako zákazník mohu ovlivnit? POkud ano, tak prosím o informaci kde přesně je to nastavitelné
• jaká je výchozí hodnota pro nové klienty? Upřímně - v tuto chvíli to ve mne vyvolává pocit, že to není změna příznivá pro zákazníky, ale pro banku.
===
A od té doby je ticho, žádná odpověď. Na jinou věc, kterou jsem do tohoto e-mailu přidal ale reagovali (po telefonu mi odmítali převydat zablokovanou kreditku a chtěli mne hnát na pobočku)