od minarjo 2. 3. 2020 10:26
Přesně tak, Protect je životní (konkrétně ÚRAZOVÉ) pojištění sjednané na základě smlouvy mezi RB a pojišťovnou Uniqa, nikoliv pojištění schopnosti splácet či podobně. Takže s debetní/kreditní kartou a její (ne)existencí nemá žádnou souvislost. Váže se k běžnému účtu, v jeho detailech je vidět, zda je sjednané.
A je tedy zřejmé, že různí bankéři sjednávali eKonto Komplet různě: někteří úrazové pojištění automaticky přidali, aniž by to s klientem extra řešili (asi ve stylu "je to zdarma, tak mu to tam dám, proč to řešit", tak to udělali i mě), jiní jako výchozí stav brali neaktivní pojištění s tím, že si ho klient může kdykoliv aktivovat, když by chtěl (viz @A1rh-). Oba přístupy mají svou logiku, ale ten první se ukázal teď, při změně tarifu účtu z Komplet na jeden z těch dvou nových, jako problematický, to je celé.
A že poj.Protect někomu zrušili automaticky v nedávné minulosti, jak zde někteří píšou, to může být dáno tím, že měli eKonto Komplet už déle a Protect tak bylo staré, s už neaktuálními pojistnými podmínkami. Já mám eKonto Komplet teprve od léta 2019, asi proto mi ten Protect ponechali (podmínky nové, aktuální). Ještě že tedy stačí pro zrušení Protectu jeden telefonát do RB (s ověřením přes číslo mobilu a TPIN), jak popisuji výše.